annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Garantie op toestellen aangekocht in het buitenland?

TTolox
Nieuw

Garantie op toestellen aangekocht in het buitenland?

Na een beetje onderzoek heb ik vastgesteld dat de Cybershot RX 100 m4 een pak goedkoper is om aan te kopen in de VS. Ik reis zowieso meerdere keren per jaar naar Kansas, dus daar een camera oppikken is voor mij geen enkel probleem. Het enige dat ik mij afvraag is of het mogelijk is om indien nodig garantie te verkrijgen op mijn producten in de eurozone.

 

Ik heb net de garantievoorwaarden doorgelezen van Sony en hierin is weinig of zeer onduidelijke informatie te vinden in verband met garantie op Sony producten aangekocht in het buitenland. Is het mogelijk om een apparaat aangekocht in bijvoorbeeld de Verenigde Staten binnen te sturen voor garantie in Belgie?

 

Uit de garantievoorwaarden:

"In het onwaarschijnlijke geval dat uw product garantieservice nodig heeft, gelieve dan contact op te nemen met uw dealer of met een lid van ons Erkend Servicenetwerk (ESN) in de Europese Economische Ruimte (EER) of in andere landen zoals aangeduid in deze Garantie of in haar bijlagen (Garantiezone)."

 

Zoals ik het begrijp zou dit moeten aangeven dat garantie op een product aangekocht in het buitenland mogelijk is. Kan iemand dit bevestigen? Er word verder niets aangeduid in de garantievoorwaarden.

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi TTolox en welkom op het forum!

 

Zoals ik het lees geldt de garantie alleen voor producten die in Europa aangekocht zijn. Ik heb ook wel eens verhalen gehoord dat je het apparaat wel hier kan aanbieden in geval van een reparatie maar dat het dan in het ergste geval teruggestuurd wordt naar het land van herkomst. Dat was niet specifiek Sony maar een van de andere cameramerken.
Denk dat alleen iemand van Sony zelf hier een definitief antwoord op kan geven. Misschien belletje naar de klantenservice aan wagen?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Garantie is Europees bepaald hier. Dus een product uit Amerika, zal alleen ondersteund worden vanuit Amerika. 
Heeft te maken met onderdelen die soms verschillen tussen de regio's. 

 

 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hoe zit het met iets in bijvoorbeeld Duitsland kopen en hier aanbieden voor garantie? Ik weet bijvoorbeeld dat Sigma dat niet doet...

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als je iets in Duitsland koopt, heb je hier ook garantie bij de fabrikant. 

Je kunt alleen niet in Nederland naar de winkel terug, want daar zit wel verschil in.