annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

fotos van camera overzetten naar IMAC mbv wifi

OPGELOST
profile.country.NL.title
hemahugen
Ontdekker

fotos van camera overzetten naar IMAC mbv wifi

Tot gisteren kon ik mijn foto's op de Sony camera DSC-HX60V moeiteloos via wifi met programma "Wireless Auto Import.app" overzetten op mijn iMAC PC. Nu lukt dat niet meer. Ik heb het nieuwe MAC OS Catalina versie 10.15.1 geïnstalleerd. Kan Het zijn dat het transfer programma "Wireless Auto Import.app" niet meer werkt met Catalina?

 

Als dat zo is, welk programma kan ik dan als vervanger voor draadloos transfereren van foto's van Camera naar PC gebruiken?

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
hemahugen
Ontdekker

U hebt gelijk. Ik heb nu pas ontdekt dat mijn iMac ook een Cardslot aan de achterzijde heeft. Met het overzetten van de SD card van de camera in de iMAC slot is transfereren van foto's inderdaad zeer eenvoudig.

 

Mijn dank voor Uw waardevolle adviezen!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
hemahugen
Ontdekker

Ook transfereren met fotolader werkt goed. Dank voor Uw aanbevelingen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

 

De app wireless auto import werkt niet meer onder OS Catalina omdat dit OS alleen nog met 64 bits software werkt. (Zie ook informatie op Apple.nl) Het is dus niet Sony gerelateerd.

 

Je kan volgens mij beter de SD card via een cardreader met je IMac kunnen verbinden/uitlezen. voordelen daarvan;

  • stabielere overdracht en dus meer zekerheid dat alles goed overgezet word
  • snel werken via Finder van je iMac
  • onafhankelijk van allerlei updates door verschillende software leveranciers inclusief Apple OS

Succes en grt,

Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
hemahugen
Ontdekker

Dank voor Uw advies. Helaas heb ik geen cardreader ter beschikking. Ik kan de fotos wel via een usb kabel overzetten. Maar ik prefereer Wifi. Kent U geen ander programma  of app die dit mogelijk maakt?

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@hemahugen 

 

zie ook dit draadje; https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/mac-upgrade-naar-catalina/m-p/2665034#M6278

 

 Zie voornSony Imaging Edge https://imagingedge.sony.net/nl-nl/ie-desktop.html

en dan Mac versie.

 

Grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Heeft de iMac geen SD kaartslot achter op de iMac? Zover bij mij bekend zijn er geen thirdparty apps die deze functionaliteit aanbieden.

 

Persoonlijk zou ik toch kiezen voor overdracht via kaartlezer. Bijvoorbeeld via externe kaartlezer of ingebouwde kaartlezer in de computer (indien aanwezig) Je krijgt meer flexibiliteit en stabiliteit in overdracht als je gebruik maakt van een kaartreader. 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@hemahugen 

 

Mag ik vragen waarom je WiFi prefereert?

 

Indien je de usb kabel wil gebruiken; dan zit er een standaard app op je Mac, heet "Fotolader".

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
hemahugen
Ontdekker

Met WiFi werkte het zeer eenvoudig. De camera heeft de SSID en het wachtwoord en met een simpele klik werden de foto’s getransfereerd. Met een USB kabel moet ik de aansluiting verzorgen, zeer dicht tegen de pc aanzitten, eerst de foto’s downloaden en daarna naar. De bestemming transfereren, Dus al met al nogal omslachtig.

 

ik heb fotolader nog niet geprobeerd. Wellicht werkt dat gemakkelijker.

in elk geval bedankt voor de tip,

profile.country.NL.title
hemahugen
Ontdekker

U hebt gelijk. Ik heb nu pas ontdekt dat mijn iMac ook een Cardslot aan de achterzijde heeft. Met het overzetten van de SD card van de camera in de iMAC slot is transfereren van foto's inderdaad zeer eenvoudig.

 

Mijn dank voor Uw waardevolle adviezen!

profile.country.NL.title
hemahugen
Ontdekker

Ook transfereren met fotolader werkt goed. Dank voor Uw aanbevelingen.