annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

fotokwaliteit DSC-WX350 (zeer) slecht

profile.country.NL.title
deboer_p
Nieuw

fotokwaliteit DSC-WX350 (zeer) slecht

voor Sony 3.jpgHallo,

 

Na veel speurwerk op het internet dacht ik met de DSC-WX350 mijn nieuwe ultieme compact camera gevonden te hebben.

 

Echter is de kwaliteit van de foto's bedroevend slecht en komen niet in de buurt van de kwaliteit die ik op internet vind. Een enkele foto is goed van kwaliteit maar het merendeel van de foto's zijn enorm vlak, flets en heel korrelig (zie voorbeeld).

 

Het lijkt erop dat op het moment dat een foto niet haarscherp is dat het toestel er zelf een soort van brei van maakt. (Dit zowel op intelligent als superior auto). 

 

Kortom, 90% van de foto's is niet om aan te zien en komt niet in de buurt van de compact camera's die ik de afgelopen 10+ jaar heb gebruikt. Het lijkt erop dat ik een maandagmorgen toestelletje heb maar bij de winkel (algemene electronicazaak) vinden ze het geen gevalletje garantie. 

 

Graag zou ik ervaringen van andere gebruikers willen horen om te weten of dit de kwaliteit is die ik van dit toestel mag verwachten of dat er toch iets mis is met mijn toestel.

 

 

voor Sony 2.jpg

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Kan natuurlijk ook zijn dat de instellingen van de camera niet goed staan.

Heb net jou foto’s binnen gehaald en zie dat je Adobe Photoshop hebt gebruikt om de foto te verkleinen.

Opzicht niets mis mee maar om een foto te beoordelen zou het beter zijn om alle informatie wat betreft camera instellingen en hoofdzakelijk ISO.

Je kunt hier ook een originele foto plaatsen die zo uit de camera komt hoeft niet direct een foto te zijn in de hoogste  kwaliteit te zijn.

 

De afbeelding gemaakt in de keuken zou ik zeggen dat er een hoog ISO is gebruikt.

Afbeelding van de ballon lijkt een uitsnede te zijn. Dus moeilijk om een oordeel te geven of de camera wel of niet goed is.

 

Als je een afbeelding op 100% bekijkt zijn de foto’s slecht, bekijk ik de afbeelding beeldvullend op het scherm zijn de foto’s wel goed.

 

 

profile.country.NL.title
deboer_p
Nieuw

Hallo Martin,

 

Bedankt voor je hulp zover. Ik gebruik de camera puur als point and shoot in de ''intelligent auto'' modus en verander dus niks aan de iso-waardes en sluitertijden etc. 

 

Bij voldoende (buiten)licht zijn de meeste foto's van goede kwaliteit (beter dan mijn oude canon ixus) maar zodra de lichtomstandigheden ook maar iets minder worden lijkt het fout te gaan. Het aantal ''mislukte pannekoeken'' is >75% bij foto's met iets minder dan optimale omstandigheden.

 

Ik heb net naar de verschillen in ISO waarden gekeken bij goede en slechte foto's en het lijkt erop dat de camera erg gretig (en random) naar ISO waarden van 2000 en hoger gaat) Iso-200 1/30s en ISO-2000 1/250s bij twee achter elkaar gemaakte foto's. Ik gebruik hem nu dus maar even in de ''program'' stand met ISO gefixeerd op 200.

Het lek lijkt dus boven maar echt blij met de oplossing ben ik nog niet. 

 

Bijgevoegd de bestanden in originele resolutie (ook een foto waar het wel goed gaat).

 

sony voorbeeld.jpgsony voorbeeld goed.jpgsony voorbeeld 3.jpg

 

 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

@deboer_p

 

Net de originele foto’s goed bekeken en de foto vanuit woonkamer naar keuken is met ISO 2000 dan mag je dit verwachten dat de afbeelding er zo uitziet.

De afbeelding met de ballon 6 naast het lichaam heeft een ISO 320 met een sluitertijd van 1/30  is verder wel goed maar je moet de camera heel stil houden om geen beweging onscherpte te krijgen.

Afbeelding met ballon 6 boven het hoofd heeft een ISO 3200 met een sluitertijd van 1/200 hier mag je dus verwachten dat de opname hetzelfde is als die gemaakt is aan de keukentafel.

 

Snap dat je met een camera als deze niet steeds verschillende instellingen wilt werken en dan voor de instelling Superieur automaat kiest, over het algemeen zal de camera goede foto’s maken maar er zijn omstandigheden waar je zelf de controle in de hand moet nemen.

 

 

 

 

 

 

profile.country.NL.title
deboer_p
Nieuw

Inderdaad de ISO waarden dus. Zonde dat de camera bij twee achter elkaar genomen foto's kiest tussen ofwel ISO-200 of 3200...erg agressief ingestelde software dus.

 

Ik zet de ISO voorlopig maar even vast op 200 om te kijken of ik daar voor het grootste deel van de foto's mee uit de voeten kom.

 

Bedankt voor je hulp in ieder geval!

 

 

 

 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Om iets meer vrijheid te hebben kun je ook de Iso in de camera instellen tussen bijvoorbeeld 200 – 1600.

 

Via het Menu even moet kijken hoe je dit moet instellen dan kun je een minimaal en maximaal aangeven, weet niet of je ook de sluitertijd gelijktijdig kunt instellen maar je zou bijvoorbeeld 0/60 Sec ISO 100 – 1600 wat inhoud dat je minimaal met een 0/60 van een seconde een foto maakt en ISO zelf de keuze maakt tussen 100 en 1600.

 

Je krijgt bij slechte verlichting een sluitertijd van 0/60 Sec en een ISO van 1600 als de instelling niet goed is krijg je vanzelf een melding te zien op het display, als dat het geval is kun je de camera even op camera Intelligent of op Superior Auto zetten zodat je toch de opname kunt maken.

 

1600 is wel als je een foto laat afdrukken tot een A4 formaat goed tot redelijk goed.

 

Als je de camera instelt op Camera Intelligent of Superior Auto heb je niet de keuze om ISO aan te passen de camera zoekt zelf welke sluitertijd en ISO hij moet gebruiken