annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

foto's via wifi versturen

foto's via wifi versturen

Ik ben sinds een paar dagen in het bezit van een DSC-HX90V. Ik werk op Apple Laptop (El Capitan). Geen enkel programma (Playmemories0 dat meekomt met deze camera werkt op mijn besturingsprogramma (Versie 10.11.1). Toch wel erg telerstellend. Verder heb ik ook mijn foto's draadloos (via WIFI) proberen te versturen naar mijn Iphone 6. Ook dit lukt helaas niet. Blijft maar "Verbinden" zeggen op de camera. Wel heb ik het Wifi netwerk geselecteerd van mijn camera.

Al met al is het qua fotokwaliteit een prima camera. Alleen voor Apple gebruikers is het een waardeloos apparaat. Ik zou het zeker niet aangeschaft hebben als ik dit had geweten. Heb hem namelijk speciaal gekocht om de foto's draadloos naar mijn computer en/of smartphone te kunnen versturen.

19 ANTWOORDEN 19
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

Denk eerlijk gezegd dat je beter bij Apple moet gaan klagen.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Je zou even kunnen kijken of je de meest recente versie van Playmemories Home hebt gedownload, anders vind je die hier: http://support.d-imaging.sony.co.jp/www/disoft/int/download/playmemories-home/win/nl/

 

Mijn laptop draait ook op de laatste versie OS en Playmemories werkt bij mij dus er is misschien nog hoop! :wink:

 

Wat betreft verbinden met de telefoon is dit van elke Sony naar een Apple altijd met het tussenstapje van de WiFi selecteren inderdaad. Even een paar 'misschien ten overvloede'-vragen:

 

 

- Is Playmemories geïnstalleerd op je telefoon?

- Heb je het wachtwoord van de camera ingevoerd op je telefoon na selecteren van de WiFi?

 

Toevallig zag ik bij de Franstalige community iemand met dezelfde vraag en daar was het zo te zien (mijn Frans is wat roestig) wel gelukt om via WiFi te verbinden. 

Hier in de helpgids van je camera staat het als volgt omschreven:
http://helpguide.sony.net/dsc/1510/v1/nl/contents/TP0000588970.html?search=iphone

Het apparaat aansluiten op een iPhone of iPad

  1. Selecteer de modelnaam van dit apparaat (DIRECT-xxxx: xxxx) op het Wi-Fi-instelscherm van uw iPhone of iPad.

  2. Voer het wachtwoord in dat wordt afgebeeld op dit apparaat.


    De iPhone of iPad is verbonden met het apparaat.
  3. Controleer of uw iPhone of iPad werd verbonden met de "SSID" die wordt afgebeeld op dit apparaat.

  4. Ga terug naar het uitgangsscherm en open PlayMemories Mobile.

     

    Hoop dat het hiermee gaat lukken! We horen het graag!

Ik wil mijn fotos versturen via wifi van sony app naar iphone. 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

AnnetteD
Nieuw

Ik had eerst de HX90V daar werkte het ook niet, nu heb ik de RX100M4 en daar werkt het ook niet. Blijft steeds op "verbinden" hangen. iPhone X herkent de camera wel maar de camera kan geen verbinding maken met wifi. De camera kan de status informatie niet verzenden, is de melding.

Slecht ondersteuning van Sony, ze sturen je een e-mail met link naar de helpgids. Alles al gedaan volgens helpgids, ook via Play Memories, lukt gewoon NIET.

profile.country.NL.title
Sonyboy0707
Ontdekker

Ik ben er inmiddels uit.
Als je een RAW beeld overzet naar de smartphone maakt hij er, zoals bekend een JPG van.
Deze JPG is klein.
Als je een beeld in JPG verzend vanaf de camera naar de app op je telefoon komt hij, als je “oorspronkelijk” hebt ingesteld op je camera, als fullsize aan.
Dan niet uit deze app verzenden! Want dan wordt hij weer verkleind.
Het beeld staat ook bij foto’s op de smartphone (iphone)
Ik heb WeTransfer app gedownload het daarmee verzonden vanaf de telefoon naar een PC.
Als fullsize JPG weer kunnen downloaden.
Succes
profile.country.NL.title
tonvanschilt
Ontdekker

Let op dat je bij de instellingen van de app playmemories op jouw iPhone “met cam via toegangspunt verbinden” uitzet!! Ik ben er na lang zoeken toevallig achtergekomen.

Rein56
Ontdekker

Heb onlangs een firmware update gedaan naar versie 4.01 op mijn Sony a7m2

sindsdien kan ik geen foto’s meer naar mijn iPhone 7+ verzenden.

voor deze firmware update werkte alles wel naar behoren.

op mijn IPhone staat de laatste versie iOS 12.4.1

op mijn camera staat Body:ILCE-7M2

Ver. 4.01

Lens 

Ver. 03

Hopelijk komt er een oplossing voor dit probleem

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Rein56 

 

Welkom op de community, welke melding krijg je en op welke manier probeer je de foto(s) over te zetten?

 

zojuist zelf getest met iPhone 8 en A7Rii (dus vergelijkbaar) en ging goed.

Let op;

"Imaging Edge Mobile is een gratis toepassing die PlayMemories Mobile vervangt"

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en