annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foto's overzetten op PC of Laptop

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
jblommerde
Bezoeker

Foto's overzetten op PC of Laptop

Ik heb sedert een maand een sony dsc-w510, met een SD kaartje erin van 2 GB (SanDisk), als ik nu mijn toestel aansluit op m'n laptop of op een andere PC, wordt mijn toestel niet gevonden, ik kan dus met het kabeltje geen foto's overzetten naar mijn PC !!

Ook heb ik geprobeerd m'n SD kaartje eruit te halen en dat vervolgens in mijn cardreader van mijn laptop te stoppen, dan krijg ik d mmelding dat ik de kaart eerst moet formatteren !! Natuurlijk doe ik dat niet want dan ben ik al mijn foto's kwijt !! daarbij komt dat ik het kaartje heb geformatteerd met de menuoptie van het foto-toestel...wie weet er een oplossing ??

Alvast bedankt,

Jac

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Joost84
Nieuw

Beste Jac,

Staat de camera in het menu bij USB instellingen op Mass Storage?

Heeft u de optie om de camera te testen met een andere SD kaart? Indien u het probleem met een andere geheugenkaart ook heeft, adviseer ik om uw camera na te laten kijken door 1 van de service centra.

Met vriendelijke groet,

Joost van der Mast

Met vriendelijke groet,

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.nl_NL.title
Joost84
Nieuw

Beste Jac,

Staat de camera in het menu bij USB instellingen op Mass Storage?

Heeft u de optie om de camera te testen met een andere SD kaart? Indien u het probleem met een andere geheugenkaart ook heeft, adviseer ik om uw camera na te laten kijken door 1 van de service centra.

Met vriendelijke groet,

Joost van der Mast

Met vriendelijke groet,
profile.country.nl_NL.title
jblommerde
Bezoeker

Beste Joost,

Allereerst bedankt voor je snelle reactie, ik heb het gecontroleerd en hij staat inderdaad op Mass Storage.

Ook een andere SD kaart heb ik getest, het resultaat is hetzelfde. Wel ben ik er inmiddels achter dat ik met een externe sd-kaart reader de fotos wel van m'n toestel kan halen.

Maar mij lijkt dat dit toch niet de bedoeling zal zijn.

Ik zal dus inderdaad ingaan op je laatste optie, ik ga er mee terug naar de winkel......

Bedankt !!

Jac

profile.country.NL.title
h.eeuwes
Nieuw

ik heb een nieuwe camera gekocht, de sony a6300. als ik deze op mijn computer aansluit ziet de pc de bestanden op mijn  sd kaart niet. De videobestanden worden al helemaal niet gezien.Als ik de kaart uit de camera haal en deze door de reader laat lezen worden alleen de foto's gezien. Wie kan mij helpen. groetjes Hans.

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Om wat voor bestanden gaat het: jpegs, raw bestanden of video?

 

Vraag 1: je sluit je camera aan met behulp van de usb kabel (waarbij de camera uiteraard AAN staat). Wat zie je nu gebeuren? Kan je vanuit verkenner de sdcard zien en zie je de mappenstructuur? 

Zo ja, dan werkt dit stuk in ieder geval goed. 

Gebruik je de originele Sony kabel. Er zou geen verschil mogen zitten tussen kabels maar we weten ondertussen dat dit een grote rol kan spelen.

 

Vraag 2: Indien ja op vraag 1, welk programma gebruik je om de bestanden binnen te halen?

Is dat bijvoorbeeld playmemories of lightroom of iets dergelijks?

 

Graag hier eerst antwoord op.

 

 

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
martinh123
Lid

De filmpjes zitten wel op het kaartje gewoon sd kaart uit de camera en in de computer.

maak een map bijvoorbeeld Sony a6300 hierin maak je een map met datum en zet de hele inhoud van het sd kaartje in die map, staan gelijk de filmpjes in. Vandaaruit kun je makkelijk naar de foto's en filmpjes. 

 

Zo doe ik het altijd, als ik op vakantie ben maak ik een map met het land waar ik ben en zet elke dag de hele inhoud in een map die op datum gemaakt is. 10 dagen weg 10 mappen en dan heb ik nog wat mappen voor de GoPro.

Je kunt ook maanden gebruiken als mappen.