annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foto rx100 vii overzetten met wifi naar laptop lukt niet

profile.country.NL.title
Michiel8
Nieuw

Foto rx100 vii overzetten met wifi naar laptop lukt niet

Met Toegangspunt Instellen krijgt de rx100 contact met mijn modem. Is ook ingesteld in PlayMemorieshome. Mijn modem herkent de rx100 in ons netwerk (hoewel er geen overdrachtssnelheid wordt aangegeven).

Als ik vervolgens een foto probeer over te zetten met Naar Computer Verzenden krijg ik na enige tijd (duurt best lang) de volgende melding:

Verbonden met toegangspunt. Kan geen verbinding tot stand brengen met de computer om op te slaan.

 

NB:

- windows10 op laptop

- modem is prive netwerk, dus niet openbaar.

- apparaten kunnen worden gedecteerd.

 

Wie weet de oplossing? Dank!

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
EVsony5
Lid

Goedendag @Michiel8,

 

Welkom op het Sony forum! Wellicht kan een van onze camera experts je helpen. Zo niet, dan zal ik het intern voor je navragen!

 

 

Groeten,
Eva

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Michiel8 

 

De kreet Wifi bij verzenden van foto's naar bijv. een GSM kan nogal verwarrend overkomen. De camera genereert nl een eigen netwerkje en koppelt dat rechtstreeks met de GSM, dus niet via je thuisnetwerk.

Er zijn meerdere berichten hierover.

 

V.w.b. een rechtstreekse "WIFI" verbinding met je laptop, dat is volgens mij niet mogelijk....zoals gezegd wel met GSM en/of tablet.

zie o.a. ook deze instructie.

 

Welke versie van windows heb je, 32 of 64 bits? De ondersteuning van 32 bits is stop gezet !

 

Succes en grt,

Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Michiel8
Nieuw

Bedankt voor jullie reacties en het meedenken!

 

Dat er via wifi geen verbinding zou kunnen zijn tussen camera en laptop kreeg ik ook als reactie van de Sony helpdesk. Kan niet, moet met kabel. Maar ik kon het toch niet geloven, want in de manual en op andere plekken (

https://support.d-imaging.sony.co.jp/www/disoft/int/playmemories-home/en/operation/wifi-ilc.html en  https://helpguide.sony.net/dsc/1920/v1/nl/contents/TP0001214081.html) staat toch echt dat het kan. Ik heb nog even goed die instructies nagelezen, had iets over het hoofd gezien, en kan nu een nieuwe foto op mijn camera via wifi (en met opdracht op de camera: Naar computer verzenden) verzenden naar een map op mijn laptop. En het gaat echt via wifi, in mijn Mesh netwerk zie ik de camera ook staan als hij aan staat.

Mogelijk dat dit iets nieuws is binnen RX100 M7? dat het daarom nog zelfs bij de sony helpdesk niet bekend is?