annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Defect fotocamera Cybershot DSC-RX10M4

profile.country.BE.title
Narcis_21
Ontdekker

Defect fotocamera Cybershot DSC-RX10M4

Hallo, sedert enkele weken is mijn  camera Cybershot DSC-RX10M4 in de war. Als ik hem aan doe, gaat de lens voortdurend in en uit. Dat gaat eindeloos door. Het scherm blijft zwart en wordt soms grijs en dan weer zwart. Geen enkele knop doet het nog en zijn geblokkeerd.

Het enigste wat dan helpt is dat ik de batterij eruit haal. Dan houdt de camera op. Als ik dan de batterij er weer in doe, gaat hij weer door met naar binnen en naar buiten gaan. Eindeloos. Ik heb de camera al een aantal keer gereset nadat ik de batterij eruit had gehaald, minimaal een half uur. Enkele keren deed hij weer normaal en ik kon weer fotograferen, maar nu doet hij het voortdurend. Blijkbaar zijn er nog mensen die exact hetzelfde probleem hebben gehad. Wat is de oorzaak? Ligt het aan een instelling of is het een defect dat hersteld moet worden? Ik hoop dat iemand me een goed advies kan geven. Groeten, Erik

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

  1.  Kijk op de ondersteuningspagina voor je camera.

Onderaan de pagina staat hoe je contact kunt opnemen met Sony en misschien tref je tussen de suggesties wel ergens hoe je de camera kunt resetten.

Sowieso zou ik als eerste via het menu proberen de camera helemaal te resetten.

profile.country.BE.title
Narcis_21
Ontdekker

Graag eens jouw mening.

Ondanks het herhaaldelijk resetten, bleef de camera in- en uitzoomen en werkte er geen enkele knop nog. Dan maar de camera ingedragen voor herstelling...

Wat vind jij van dit bestek. Voor 734 € is hij hersteld. Ik heb er toch wat moeite mee, dat de lens geheel moet vervangen worden en opnieuw afgesteld ? Hij was 4 jaar oud en ik heb er altijd zorg voor gedragen en hij is nooit gevallen of een hevige schok gekregen… Die lens deed dat al een hele tijd af en toe, maar de laatste tijd begon ze voortdurend in en uit te zoomen, zonder dat er nog één knop wilde werken. Ik dacht eerder dat het aan de elektronica lag. 

Nu kan je deze camera aankopen voor 1500 €. Voor de dubbele som heb ik dan wel een nieuwe ...

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Wat een dilemma @Narcis_21 !

In de eerste plaats heb ik het met je te doen dat zo'n mooie (en dure) camera na 4 jaar stuk gaat.

Als het mijn keuze was ging ik voor reparatie.

Immers, op de reparatie wordt garantie gegeven. (ik vermoed een jaar)

Je koopt een nieuwe lens, de oude lens wordt vervangen, de nieuwe lens wordt gecalibreerd, de camera wordt uitgebreid getest en je mag er van uitgaan dat de camera daarna tadelos functioneert.

Ben je niet tevreden dan kan je reclameren aan de hand van foto's gemaakt met een andere RX10 IV camera.

Daar wil je fotovakhandel je vast wel bij behulpzaam zijn. Hopelijk komt het niet zover en is de gerepareerde camera nog beter dan de oude al was.

 

Daar staat tegenover dat je voor de dubbele prijs van de reparatie een nieuwe camera koopt met 2 jaar garantie.

 

Sterkte met je keuze.

 

PS Hier is een filmpje van iemand die zelf de lens vervangen heeft en nu de camera moet laten repareren door Sony.

profile.country.NL.title
Kreute59
Nieuw

Ik heb een Rx10/4 camera gekocht op 5 april 2023 bij kamera Express na 3 vastlopers van de telelens.

Is deze op 15 mei 2023 naar sony terug gestuurde.

Na dat kamera express ook de fout had geconstateerd.

Ik zou binnen een Week wat horen van sony over een nieuw toestel.

Maar na 2 x gebeld te hebben met de winkel nog niks gehoord van Sony.

Kamera nog geen maand oud en nu al zoo veel problemen mee.

3 maal vast loper doen dan niks meer de lens blijft ook uit geschoven staan.

Accu moet er dan uit gehaald worden, en na een dag niet te kunnen gebruiken, stop je de accu er weer in.

en dan werk het toestel weer. Bij de 2 keer alles op de camera gereset te hebben, en de accu er weer een dag er uitte hebben gehad, Werkt hij weer.

De 3de keer op vakantie weer een vastloper en toen heeft hij het3 dagen niet meer gedaan.

En dan staat je dan op Jou vakantie met een RX10/4 die niet meer werken wilt.

Bedank Sony.

Nu 1 juni nog niks gehoord via kamera express van sony.

 

 

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Het is heel vervelend dat je een niet goed functionerende camera hebt ontvangen.

Je moet voor de reparatie of een ander toestel bij Kamera Express zijn en de winkel moet het netjes voor je afhandelen. Kamera Express kan zich niet achter het wel of niet reageren van Sony verschuilen.

Lees wat de rijksoverheid er over schrijft.

 

Heeft u een product gekocht dat niet goed is? Dan moet u eerst proberen om met de verkoper een oplossing te vinden. Want de verkoper heeft de wettelijke plicht om u een goed product te leveren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen of de fabrikant voor u inschakelen.

 

 

profile.country.NL.title
Kreute59
Nieuw

Een goede dag

na u mail, ben ik hier mee na de kamera Express gegaan.

Daar gepraat te hebben en gebeld te hebben met, ik denk sony reparatie.

Wat ze waren daar volgens de verkoper op onderdelen aan het wachten.

Heb ik vandaag een nieuwe sony rx10/4 gekregen. 

Nu maar hopen dat ik met dit toestel meer gelukkig tijden krijg.

Toch bedank voor u reactie 

Groetjes Harrie