annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

DCS-HX400V ONSCHERPE OPNAMES

profile.country.NL.title
LOUIS_H
Ontdekker

DCS-HX400V ONSCHERPE OPNAMES

FOTO OPNAMES VAN MIJN HX400V ZIJN VAAK ONSCHERP. IK KAMP HIER AL MEE VANAF HET BEGIN DAT IK DE CAMERA HEB, IN 2014.

ALLE INSTELLLINGEN GEPROBEERD EN KORTGELEDEN NOG NAAR DE WINKEL GEWEEST WAAR HIJ VANDAAN KOMT. GEEN SOELAAS EN DAT MAAKT DE CAMERA ONBEREKENBAAR.

IK KWAM NU OP DE DUITSE COMMUNITY HET ONDERSTAANDE VERHAAL TEGEN. DIT IS EXACT VAN TOEPASSING OP MIJN CAMERA. ALS DE CAMERA INGESCHAKELD WORDT EN OPNAMES WORDEN GENOMEN, DAN ZIJN DE FOTOS ONSCHERP. ALS IK DE ZOOMRING DRAAI, ZODANIG DAT HET STREEPJE VAN 24 MM PRECIES MET DE HET LENSHUIS SAMENVALT DAN ZIJN DE FOTOS WEL SCHERP. DIT IS EEN VERSCHIL VAN SLECHTS 1 -2 MM, DAT DE LENS NAAR BINNEN GAAT.

IEMAND EEN IDEE WAT DIT IS EN HOE HET VERHOLPEN KAN WORDEN?

ALVAST BEDANKT.

MVG,

LOUIS_H

 

BERICHT VAN DUITSE COMMUNITY:

Hallo Community!
Meine exakt 2 Jahre alte DSC-HX400V macht nur noch unscharfe Landschaftsaufnahmen.
Sie war bereits vor 8 Wochen in Reparatur und hatte dabei ein neues Objektiv eingebaut bekommen.
Danach waren Landschaftsaufnahmen zunächst nur auf der linken Bildseite, nach einigen Tagen auf dem kompletten Foto unscharf. Einstellung: "Intelligente Automatik" und "AF/ZOOM". Dies allerdings nur bei nicht ausgefahrenem Zoom, d.h. Starteinstellung des Objektivs direkt nach Einschalten. Zoome ich ein wenig, bessert sich die Bildschärfe.
Ich habe alle Modi in allen Variationen ausprobiert: AF/Zoom, MF, DMF, MF-Unterstützung ein und aus, AF-Verriegelung ein und aus usw.
Was mich verwundert: gemäß Bedienungsanleitung soll bei Manueller Fokussierung die Entfernung im Display angezeigt werden. Tut sich aber nichts. Ebenso ist keinerlei Schärfenänderung des Bildes im Display zu sehen, wenn ich den Stellring drehe.
Nun habe ich dieses Verhalten geschildert und die Kamra nochmals zum Reparaturbetrieb geschickt. Sie kam zurück mit dr Bemerkung: "Beanstandeter Fehler nicht aufgetreten" und "Auf Einstellungen achten! War auf manuell".
Erster Test der Kamera im Garten: alle Bilder unscharf! (Mit AF/ZOOM  und Automatik).
Gibt es da vielleicht noch eine andere versteckte Einstellung "Manuell", die ich noch nicht gefunden habe?
Wie kann ich eventuell Beispielbilder hochladen? (Falls das was hilft zur Beurteilung...)
Danke für Eure Hilfe

2 ANTWOORDEN 2
Anonymous
Niet van toepassing

Hi LOUIS_H, 

 

Welkom bij de Community! Hopelijk reageert er snel iemand die hier meer ervaring mee heeft. 

 

profile.country.NL.title
Rowi49
Lid

Ik kreeg dit ook met mijn camera na ongeveer 2 jaar. Als ik maar een klein beetje zoom gebruik kon ik geen scherpe fotos maken. Bleek dat de stabilisatie defect is. Nu is camera waardeloos geworden. Reparatie blijkt net zo duur als een nieuwe camera.