annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

ADVIES OVER EEN CYBERSHOT AANKOOP

OPGELOST
profile.country.NL.title
lipiete59
Ontdekker

ADVIES OVER EEN CYBERSHOT AANKOOP

In 2005 kreeg ik een Cybershot T7 Argent, gemakkelijk meenemen, schuifje oplaag en klikken maar. In 2009 een DSC-T900 met meer mogelijkheden, groter scherm etc echt top, die heb ik nog steeds. Mijn twee dochters hebben ook een Sony, maar in mijn ogen een echt fototoestel, dik. De één met extra lens en de ander een Cyber-shot DSC-RX100. Prachtige foto's! Ook als het beeld beweegt, vooral met kinderen die niet zo lang stil kunnen zitten, komt er een prachtige foto. Nu wil ik weer een toestel, zoals ik gewend ben, smal, met een schuifje voor en klikken maar, plus prachtige resultaten, ook tijdens beweegende momenten.Voldoet de DSC-W830 digitale compactcamera aan mijn wensen? Wie gebruikt dit toestel en heeft er ervaringen mee? Alvast bedankt voor het meedenken en delen van ervaringen, Linda

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Linda,

 

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de W830, wel met de "nieuwste" TX30. Dat is de meest recente versie van de T-reeks, waar je zo tevreden over was.

Lees gerust deze link: http://www.sony.be/nl/electronics/cyber-shot-compacte-cameras/dsc-tx30

 

Model-reeksen waar een "X" in de naam voorkomt, is telkens de (veel) betere versie dan de naam zonder "X".

B.v. WX tegenover W, TX tegenover T, HX tegenover H, etc.. De X-modellen hebben een beduidend betere sensor, vaak ook beter scherm, lens etc..

 

Van de TX30 was ik best tevreden, maar ik heb hem onlangs aan m'n moeder gegeven omdat ik een RX100 camera wil. De RX-camera is inderdaad een beetje dikker door de lens, maar de kwaliteit van een RX-sensor en lens is fenomenaal goed. Het heeft de grootst mogelijke sensor voor een compactcamera en het is de sensor en lens dat de kwaliteit bepaalt. Het gevolg is dat de camer iets dikker is.

 

De TX30 is goed, maar zal in geen geval de kwaliteit van een RX camera evenaren. Ik weet natuurlijk niet hoe kritisch je bent :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Hallo Linda,

 

Ik heb geen persoonlijke ervaring met de W830, wel met de "nieuwste" TX30. Dat is de meest recente versie van de T-reeks, waar je zo tevreden over was.

Lees gerust deze link: http://www.sony.be/nl/electronics/cyber-shot-compacte-cameras/dsc-tx30

 

Model-reeksen waar een "X" in de naam voorkomt, is telkens de (veel) betere versie dan de naam zonder "X".

B.v. WX tegenover W, TX tegenover T, HX tegenover H, etc.. De X-modellen hebben een beduidend betere sensor, vaak ook beter scherm, lens etc..

 

Van de TX30 was ik best tevreden, maar ik heb hem onlangs aan m'n moeder gegeven omdat ik een RX100 camera wil. De RX-camera is inderdaad een beetje dikker door de lens, maar de kwaliteit van een RX-sensor en lens is fenomenaal goed. Het heeft de grootst mogelijke sensor voor een compactcamera en het is de sensor en lens dat de kwaliteit bepaalt. Het gevolg is dat de camer iets dikker is.

 

De TX30 is goed, maar zal in geen geval de kwaliteit van een RX camera evenaren. Ik weet natuurlijk niet hoe kritisch je bent :slight_smile:

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.NL.title
lipiete59
Ontdekker

Dank je wel voor je snelle en duidelijke antwoord, ben 65 jaar en ga voor gemak en mooie foto's. Mijn Sony zit altijd in mijn handtas, terwijl ik vaak mijn kinderen vraag of ze hun toestel meenemen, tegenwoordig maken zij sneller een foto met hun mobiel ipv fototoestel. Ik heb weleens foto's van mijn iPhone overgezet op mijn pc, maar dit zijn echt foto's die ik niet kan gebruiken voor mijn fotoboeken, die ik graag maak. De TX30 lijkt mij wel wat, heb de positieve revieuws gelezen, daarbij ook stofvrij en waterdicht, wat wil ik nog meer. Nogmaals hartelijk dank.

Esmoreit
Ontdekker

Ik heb zelf een RX10 aangekocht en ik moet zeggen dat die sensor fenomenaal is voor zijn grootte.
Ik had er al vanalles over gelezen en in de sony-winkel zelf hadden ze hem toch niet al te positief in de kijker gezet, maar ik heb hem toch gekocht door de vele positieve reacties die ik online las.
Enb ik ben allesbehalve teleur gesteld. Die verkopers in de Sony winkel kennen er echt niets van! Daar zouden ze bij Sony eens wat werk van moeten maken. Ze kennen enkel hetgene dat in de info-foldertje staat.

Zelfde sensor als de RX100, echte aanrader!

profile.country.NL.title
lipiete59
Ontdekker

Dank je wel, je antwoord is duidelijk, ik ga voor de RX10. Jammer inderdaad dat enkele verkopers niet echt op de hoogte zijn, en daardoor niet het juiste advies kunnen geven. Ben helemaal blij met je reactie, en voor de prijs van

€ 279,99 incl. camera, geheugenkaart en tasje, kan ik weer mooi aan de *****.