annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Advies gevraagd: Hoe maak ik een goede foto van mijn SCHILDERIJ ?

Ivy-rock
Ontdekker

Advies gevraagd: Hoe maak ik een goede foto van mijn SCHILDERIJ ?

Okee, ik zou eigenlijk een fotografiecursus moeten volgen maar omdat ik dat nu niet kan vraag ik jullie hulp. 

Ik ben een amateurschilder, en schilder sinds kort aquarellen (=waterverf). Dit is dus wat anders dan een olieverfschilderij waarbij door de 'vettigheid', met meer glans= weerkaatsing rekening gehouden moet worden.

Maar een aquarel is op (absorberend) papier waarbij ik de subtiele kleurlagen en het wit van het papier goed wil vastleggen (natuurlijk voordat ik het inlijst).

 

Ik heb een Sony Cybershot DSC H10 (compact), die ik dus wel een beetje in kan stellen, maar heb daar dus helaas weinig ervaring mee.. tijd om te leren :wink: Ik heb verschillende pogingen gedaan maar krijg de kleuren en diepte niet goed.

Wat is de beste setting?

Witbalans / ISO / Diafragma / Sluitertijd ?

 

Ik zal binnenshuis moeten fotograferen en heb een bureaulamp met daglicht (K6500) die ik bij kan zetten.

Alvast hartelijk dank voor de tips die hopelijk gegeven kunnen worden !!

 

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Ivy-rock

 

zie foto, ik heb een van Gogh in huis..:smileywink:. Foto is genomen op 1/60 sluitertijd (uit de hand, maar statief kan natuurlijk ook), iso 1250, F4 bij normaal daglicht ondersteund door museum verlichting..,

hoop dat je er wat mee kan, succes! (en laat resultaat hier ook zien :smileythumbsup:)

 

DSC00480.jpg

mijn foto's op; 500px en