annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

De RSX-GS9 van Sony verandert uw auto in een concertzaal

jaylward
Lid
Lid
530  Weergaven
 

 

Author: Sony Europe

 

DSC01767 (2)(GS9FullyVisible) resized.jpg

Er is niets zo adembenemend als een liveconcert. De locatie, de sfeer, het genot van meerdere muzikanten die perfect samen spelen: het is een ongelofelijke ervaring wanneer het allemaal samenkomt.

Stelt u zich nu voor dat u in uw eigen auto van dat gevoel kunt genieten. Het klinkt eerst misschien vergezocht, maar dit is precies wat we wilden bereiken met de RSX-GS9 van Sony, ons nieuwe hoogwaardige audiosysteem voor in de auto. De GS9 is 's werelds eerste systeem voor in de auto dat het afspelen van oorspronkelijke DSD ondersteunt. DSD is een ongecomprimeerde indeling waarmee u kunt genieten van de geluidskwaliteit van een professionele opnamestudio.

 

De GS9 biedt ook ondersteuning voor hi-res audio, waardoor u profiteert van de best mogelijke kwaliteit voor allerlei digitale indelingen, en het hele systeem is gemaakt van een enkel blok aluminium voor een zeer luxe uitstraling. Het systeem is zo indrukwekkend dat het dit jaar een EISA Award heeft gewonnen voor beste 'European In-Car HD Player 2016-2017'.

"Met de GS9 kunnen klanten in hun auto genieten van de geweldige geluidskwaliteit die u normaal gesproken zou verwachten van een echte luisterkamer", zegt Hirokazu Hayashi, projectleider en technicus achter het systeem. "U hoeft niet veel technische kennis te hebben om te kunnen profiteren van de voordelen. Het systeem zorgt er gewoon voor dat u in de auto kunt genieten van de geluidskwaliteit die u in huis gewend bent."

DSC01795-Andrei resized.jpg

Een ander opvallend detail is het feit dat het cd-station ontbreekt. Dat is omdat u het niet meer nodig hebt: DSD en hi-res audio bieden een veel betere geluidskwaliteit dan hun fysieke tegenhanger. Met de subtiele USB- en micro-USB-poorten kunt u een muziekapparaat of vaste schijf naar keuze aansluiten, zodat u snel en eenvoudig naar hi-res audio kunt luisteren. Er is ook Bluetooth®-connectiviteit voor degenen die liever een draadloze optie hebben (in de grote centrale volumeknop is een NFC-chip geplaatst). Er is zelfs een AUX-poort, voor als de andere opties niet genoeg zijn.

De GS9 is een ongelofelijke prestatie, en Hirokazu vertelt ons dat er veel hard werk voor nodig was om tot het eindproduct te komen. "Het duurde twee keer zo lang als normaal om de GS9 van begin tot eind te ontwikkelen, en het was zo moeilijk! Om een product te maken met deze geluidskwaliteit was er veel tijd nodig voor het testen en ontwikkelen. Daarom duurde het zo lang. Er is geen simpele oplossing die ervoor zorgt dat een product geweldige geluidskwaliteit heeft."

Tijdens deze ontwikkelingsperiode hebben Hirokazu en zijn team zes verschillende prototypes gemaakt. Iedere versie werd vergeleken met de vorige totdat het systeem voldeed aan de hoge verwachtingen van het hele team. Ze hebben zelfs de productiedatum zes maanden uitgesteld om ervoor te zorgen dat het systeem voldeed aan alle standaarden. "We wilden 100% zeker zijn van de geluidskwaliteit van dit product voordat we het op de markt brachten."

Hi-Res Audio is een belangrijke functie in veel van onze audioproducten, maar dit is de eerste keer dat we die hebben gebruikt in een van onze systemen voor in de auto. U hoeft geen technische kennis te hebben om te kunnen genieten van het superieure geluid van deze bestandsindelingen: u zet de bestanden op uw apparaat en drukt op 'afspelen', net als met een gewone mp3-speler. Het enige verschil is de ongelofelijke geluidskwaliteit.

DSC02057 (Closer) resized.jpg

Ondanks het feit dat Hirokazu jaren aan de GS9 heeft gewerkt, is hij nog steeds onder de indruk van ieder hi-res audionummer dat hij met het systeem beluistert. "Ik sta altijd versteld van de GS9 als ik muziek luister in mijn auto. Het voelt alsof ik midden in een concertzaal of opnamestudio zit, vooral als het een live-opname is. Ik heb dat nog nooit zo ervaren in een auto.

"Soms stap ik op zaterdagavond in de auto en rijd ik naar een stille plek zodat ik naar mijn hi-res muziek kan luisteren en dat concertgevoel kan ervaren. Ik ben zo blij dat klanten nu in hun auto's van datzelfde gevoel kunnen genieten. Klanten zo'n geweldig product aanbieden is een van de beste mogelijkheden die ik heb gehad in mijn carrière als technicus."

Na dagen- en nachtenlang afzien, zes prototypes en eindeloze luistersessies was het team eindelijk klaar om de RSX-GS9 door klanten te laten ervaren. Het systeem heeft dit jaar al een EISA Award gewonnen en is nu al een enorme hit.

"We zijn heel erg trots", zegt Hirokazu. "Ik had niet verwacht dat de GS9 zo'n fantastische award zou winnen in Europa, dus de andere technici en ik zijn ontzettend blij. Niet alleen de technici, maar ook alle andere gerelateerde afdelingen. We zijn allemaal zo blij en trots. De GS9 is voor mij niet alleen een product; het is een deel van mijn familie. De GS9 is het beste product waaraan ik ooit heb gewerkt."

Kom meer te weten over de RSX-GS9 van Sony.