Deel jouw ervaring!
Sinds kort ben ik in het bezit van een prachtige headset.. Althans dat zou 't moeten zijn.
Ik heb deze aangeschaft in het buitenland, Portugal (binnen EU). Echter onmiddelijk na ik 'm testte had ik last van het "Popping" probleem welke gekend is bij Reddit en volgens mij ook bij Sony. Het treed vooral op bij het stappen/wandelen en alleen als NC aanstaat.
De winkel wou hem dus niet retour aannemen. Maar ging hem dus ongeacht of hij 3 dagen geleden was aangeschaft richting Sony sturen. Portugal kennende, kan ik dit beter zelf doen. Ik leerde er mee leven
Na 3 weken begon de headband te kraken. Alsof een oud bed waar je in springt, aan linkerkant alleen (heel irritant). Als je de headset aanzet, of verplaatst is het duidelijk merkbaar.
Nu dit zijn 2 veel voorkomende problemen. Ik maak me meer zorgen om mijn laatste probleem:
Ik heb een héél groot gevoel dat de noice cancelling maar voor de helft meer functioneerd. Geluiden die vroeger weggefilterd werden, hoor ik nu weer. Soms heb ik het gevoel na 20x aan/uit zetten dat dit dan veel beter gaat. Ik reset hem dagelijks in de hoop dat dit beter wordt. Maar tervergeefs, zijn er nog mensen met dit specifiek probleem? En de andere problemen?
Iemand ervaring met de reparatiedienst van Sony? Hoelang dit duurd etc.. Aangezien ik in het buitenland werk en leef is dit dus van belang voor mij!
Goedemorgen,
Vervelend om te horen dat de headphone niet goed werkt! Wil je de headphone in NL laten repareren of in het buitenland?
Groet,
Bibi
Bedankt voor het snelle antwoord!
Dat hangt ervan af, ik ben volgende week één week in eigen land, België. Echter denk ik niet dat hij op deze tijd kan gerapereerd worden. Is er een mogelijkheid om hem daar wel binnen te steken en dat hij vervolgens naar Portugal wordt verzonden?
Ik voel mezelf niet echt oké hem hier in Portugal op te sturen. De enige optie is dan ook de retailer (geen servicepunten.), en aangezien ikzelf geen Portugees beheer en Portugal echt sloom is op dit vlak is dit no-go.
Goh... ook ik merkte vandaag dat ik geluiden hoor die ik vorige week echt niet hoorden.
Stemmen om mij heen, de TV. Zomaar ineens werkt de NC inderdaad nog maar voor zo'n 50%.
En wij zijn niet de enige, zojuist lees ik op het UK forum ook dat mensen out of the blue issues hebben.
Ik zit nog in mijn retour periode, en ik denk dat ik daar gebruik van ga maken. Bijzonder telleurgesteld.
In welke modus staat de noise cancelling? Je hebt volledige en 'ambient' canceling zo even uit mijn hoofd. Als je het knopje van de noise cancelling indrukt kun je tussen de verschillende modi switchen. Je kunt dit ook met de headphones app doen. De ene filtert namelijk meer weg dan de andere en zou dit verschil tussen eerst en nu kunnen verklaren .
Goedemorgen,
Wat Amfion zegt klopt inderdaad. Er zijn meerdere standen: Noise Cancelling Aan, Noise cancelling uit & Ambient sound (omgevingsgeluid). Tevens raden wij inderdaad aan om de Headphone App te installeren voor een optimale gebruikerservaring.
Mvg,
Bibi
Goedemiddag,
Om nog even terug te komen op het repareren van de headphone. Onze service geeft aan dat dit waarschijnlijk niet mogelijk is binnen een week tijd. Zij raden je aan om terug naar de winkel te gaan (waar je de headphone hebt gekocht) voor een DOA-behandeling (defect binnen 21 dagen na aankoop).
Groeten,
Bibi
Beste Sony,
Ook ik heb het probleem van de "cracking" koptelefoon, heel naar... Voor de rest werkt de koptelefoon goed, alhoewel de google assistant na de laatste update niet meer goed werkt, maar ik ga ervan uit dat dit alleen software is.
Wat kan ik doen om de krakende geluiden in mijn koptelefoon op te lossen? Resetten heb ik al gedaan, uit/aan zetten helpt ook niet. Alleen als ik mijn hoofd keurig recht hou hoor ik het kraken niet. Maar dit is natuurlijk geen doen.
Alvast dank,
Wouter de Leeuw
Goedemorgen Wouter,
Vervelend om te horen dat je last hebt van krakende geluiden. Kraakt de koptelefoon (het frame) zelf? Of komt het uit de speakers? Heb je tevens al geprobeerd de instellingen te veranderen op de 'Headphone Connect App'?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Bibi
Hoi Bibi,
Het kraken, of beter gezegd “poppen” komt alleen voor als de koptelefoon aan staat. Dus het moet uit het speaker gedeelte komen.
De instellingen in de app heb ik meerdere malen verandert. Ook de koptelefoon resetten werkt helaas niet.
groet,
Wouter