annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

WF-1000XM3 firmware 1.3.7 i.c.m. Windows 10 = Stotteren en Skype calls onmogelijk

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

WF-1000XM3 firmware 1.3.7 i.c.m. Windows 10 = Stotteren en Skype calls onmogelijk

Sind de firmware update van de dopjes naar 1.3.7 is het inmiddels mogelijk om deze middels Bluetooth te koppelen met Windows 10 apparaten, maar zowel de desktop thuis als de laptop op kantoor hebben hetzelfde probleem.

 

De dopjes spelen muziek af, maar met stotterende geluid en  soms zelf drop outs.

Ook is het plaatsen van een Skype for Business call onmogelijk. Het gesprek wordt wel gestart en de andere persoon hoort mij ook, maar ik krijg geen geluid van de andere kant, terwijl de meters in het geluidoverzicht van Windows wel uitslaan. Voordat 1.3.7 geïnstalleerd stond konden de earbuds helemaal niet connecten met Windows, dus er is vooruitgang, maar lekker werken doet het nog altijd niet.

 

Wat al geprobeerd is:

- Opnieuw pairen.

- Factory reset van oordopjes

- Hands free service op oordopjes in Windows uitgeschakeld.

 

Geen van deze pogingen heeft resultaat gehad.

 

Graag had ik van Sony vernomen vanaf wanneer deze oordopjes fatsoenlijk met Windows 10 gaan samenwerken. Met de WH-1000XM2 werkt het namelijk wel vlekkeloos, dus het is geen issue met de bluetooth ontvangers in mijn laptop op desktop.

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al geprobeerd om maar 1 apparaat op zowel de laptop als in de WF-1000XM3 te koppelen/registreren?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Yep. Op kantoor heb ik maar 1 apparaat gekoppeld zitten aan de laptop en tijdens de test thuis ook.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Er is verschil tussen de WH en de WF.

De WH heeft de Bluetooth-specificatie versie 4.2 en de WF heeft de Bluetooth-specificatie versie 5.0 aanboord.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Dat verklaart toch nog altijd niet waaorm dat het op Windows zo slecht moet functioneren. Bluetooth profielen zijn backwards compatible. Dat de voordelen van 5.0 dus niet beschikbaar zijn, daar kan ik in komen, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat je met een nieuwere headset, slechtere qualiteit ervaart dan met een oude(re)?

 

Dit lijkt me toch echt iets dat Sony met firmware updates, al dan niet in overleg met Microsoft, moet fixen. Op de telefoon werkt het namelijk ook prima, ook met oudere telefoons die nog geen Bluetooth 5.0 specificatie hebben.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Krijg ik nog een inhoudelijke reactie? Gaat Sony dit onderzoeken? Is er een timeline wanneer dat dit fatsoenlijk gaat functioneren? Graag iets meer info dan het afschuifgedrag wat ik tot op heden als reactie gekregen heb.

 

Of moet ik het doen met je uitspraak "Suc6 ermee", wat overigens een zeer onprofessionele afsluiter van een bericht is voor iemand die voor Sony of het Sony community forum de klanten tewoordstaat.

 

Mocht je nog twijfelen of dit een issue is met het product en de huidige firmware, kijk dan deze thread eens door en je zult merken dat veel meer mensen hetzelfde issue hebben: https://www.reddit.com/r/sony/comments/cvzu27/long_awaited_firmware_upgrade_for_sony_wf1000xm3/

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemiddag,

 

Weet je welk Bluetooth protocol in je computer zit? Mogelijk is deze namelijk verourderd en daarom niet geschikt. In dat geval kun je een nieuwe, losse Bluetooth USB Dongel gebruiken. Dit zou het probleem op moeten lossen 🙂.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Thuis heb ik een Bluetooth Dongel met Versie 4.1 + EDR.

De laptop heeft ingebouwde bluetooth versie 4.1 LE.

 

Ik zal eens proberen om een Bluetooth Dongel te bemachtigen met versie 5.0.

 

Thanks voor je reactie!

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Inmiddels heb ik een Bluetooth 5.0 dongle aangeschaft, maar hiermee wordt het probleem alleen maar groter.

Met deze dongle worden de earbuds wel gezien, maar verwacht Windows een PIN welke ik niet in kan geven.

 

Hebben jullie zelf deze oordopjes al eens werkend gehad op een Windows 10 machine? Ik heb namelijk sterk het idee dat dit gewoon niet werkt, ongeacht de versie van de BT dongle.

profile.country.NL.title
DrDamandan
Lid

Aanvulling: ...Ondanks dat de Bluetooth dongle als BT 5.0 op BOL.com staat, blijkt het zich hier uiteindelijk om een Bluetooth 4.0 dongle te gaan. Deze dongle is dus nog slechter dan de dongle die ik al had en gaat retour naar BOL.com. Ik ga verder zoeken naar een echter BT 5.0 dongle.

 

Koop dus vooral niet deze dongle https://www.bol.com/nl/p/bluetooth-csr-5-0-dongle-mini-bluetooth-5-0-usb-adapter-dongle-bluetooth-ad...