annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

STR-DN1080

profile.country.NL.title
Maxjetom
Ontdekker

STR-DN1080

Ik ben in het bezit van een  Sony STR-DN1080 surround receiver. 
Deze heb ik middels HDMI aangesloten op een SONY KD-43XE8099 televisie.
 
Daarnaast heb ik via een optische ingang een Sonos aangesloten en een satelliet ontvanger
 
Tot afgelopen woensdag werkte dit perfect. Bij het omschakelen naar Netflix via de interne chromecast in de tv sprong de receiver automatisch op het juiste kanaal.
 
Ook heb ik een Schotel receiver aangesloten. De switch tussen de diverse kanalen werkte middels de afstandbediening perfect. De receiver schakelde naar de juiste ingang.
 
Sinds gisteren schakelt de receiver niet meer automatisch over bij het inschakelen van Netflix via de interne chromecast in de tv.
Sterker nog ik heb wel Netflix beeld welke via HDMI naar de receiver gaat en vervolgens naar de tv. 
Maar geen geluid meer via de receiver.
 
Zodra ik de tv overschakel naar geluid via de tv speakers werkt Netflix naar behoren. (Normaal beeld en geluid.)
 
De receiver schakelt  ook niet meer automatisch over bij het switchen tussen Satelliet en Netflix. Handmatig omschakelen lukt wel. En dan werkt de satelliet tv naar behoren. Geluid via de receiver. En perfect beeld.
Netflix wel beeld, geen geluid via de receiver.
 
Wat ook opvalt is dat Sonos opeens op meerdere ingang  kanalen van de receiver  is te horen.
 
 Via Video 1 wat ik zelf in het menu zo heb ingesteld, maar ook via het TV kanaal op de receiver.
Dus ik heb opeens Sonos signaal op 2 ingangen op de receiver. (Video 1 en TV)
 
HDMI kabels vervangen. Geen resultaat. De storing blijft.
 
Receiver teruggezet naar fabrieksinstellingen.
 
Wat dan opvalt als de receiver weer opstart heb ik via de TV ingang van de receiver nog steeds het geluid wat via de Sonos in het optische kanaal binnenkomt. Hoe kan dat? Alles zou toch gewist moeten zijn?
 
Wat misschien ook past in het plaatje is dat de receiver de afgelopen periode zomaar 2 maal (Met meerdere dagen ertussen) zichzelf uitschakelt. Zonder dat de timer voor automatisch uitschakelen is ingeschakeld. Hoe kan dit?
 
De laatste actuele software is geïnstalleerd, van zowel receiver als tv.
 
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn?
3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Amal_S
Moderator

Beste Maxjetom,

Bedankt voor je gedetailleerde bericht. Het is inderdaad vreemd, dat het zomaar uit het niets is veranderd.

Ik hoop dat iemand op het forum je hierover meer duidelijkheid kan geven.

Je kan anders ook even contact opnemen met Support om je hierbij te helpen.

Met vriendelijke groet,

 

Amal_S
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als ik het probleem probeer voor te stellen, lijkt de Sonos de spil te zijn in de aanwezige apparatuur. Denk dat je eerder succes kan hebben in de Sonos Community over dit probleem.

 

Probeer te ontdekken welk HDMI apparaat door een voor een af te koppelen het probleem veroorzaakt.


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Maxjetom
Ontdekker

Dank voor je reactie.

Dat is dus ook wat ik dacht de Sonos is hetprobleem. Echter zodra ik de Sonos afkoppel is de muziek natuurlijk weg. Maar het probleem blijft bestaan dat ik geen geluid heb op mijn Netflix.

Daarbij deze week nog iets ontdekt. Ik heb ook een Ziggo decoder aangesloten. Nu zag ik deze week dat ik geen geluid maar ook geen beeld meer heb als ik de Ziggo decoder via HDMI aansluit op de receiver.

 

Omdat dereceiver nog wel werkt via Sonos luiter ik hier nog wel naar viade receiver. Echter gistermiddag opeens sprong de receiver zomaar van de Sonos ingang af en stond opeens op BD. Handmatig teruggezet naar de Sonos ingang.

He lijkt wel te spoken in de receiver. 🙂

Apparaat is 7 weken oud. Ga een beroep doen op Non-Conformiteit en wileigenlijk een nieuw apparaat.