annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

STR-DN1060 Chromecast audio blokkeert AFD, etc

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

STR-DN1060 Chromecast audio blokkeert AFD, etc

Heb sinds kort een Google HOME. Hiermee kan ik dus nu ook audio streamen naar Chromecast enabled speakers. Dus ook deze STR-DN1060. Helaas gebeurd er nu iets vreemds. Het geluid komt uit 6 van de 8 speakers die zijn aangesloten in de 7.1 stand. DUs behalve de subwoofer en de front speaker, komt het uit de rest dus wel. EN vooral de achter speakers staan het hardst. Nu zou je denken dat je dit eenvoudig kan aanpassen door op de AFD of MOVIE knop te drukken (net als dat je dit wel bij Spotify Connect, etc) kan doen. Maar dan krijg je in het displan "NOT.USE".

Waarom is dit disabled? Is dit een bug!!!!! En zo ja, kan die dan ASAP opgelost worden!!!!! 

Ook is het volume nivo t.o.v. alle andere bronnen 2 maal zo hard. DUs als de CHROMECAST in eens inschakeld, dan knallen je speakers er bijna uit. Kan dit nivo ook aangepast worden? 

Tevens zou ik graag via de GOOGLE HOME de versterker dus aan en uit kunnen zetten. Met een gewone CHROMECAST (VIDEO) lukt dit prima. De Android TV (heel vreemd) ondersteund dit (nog) niet, maar Google verteld dit ook heel netjes. Maar voor de versterker had ik wel verwacht dat het wel zou kunnen. Via de app van SONY is dit wel mogelijk. Dus als jullie toch de bug moeten oplossen die hier voor genoemd is, kan dit dan ook direct meegenomen worden?  

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Is juist heel eenvoudig te verhelpen. Gewoon de vorige versie van de firmware weer heruitgeven. Daarin werkte het nog normaal en terug naar de tekentafel en een betere manier gaan verzinnen. Maar we zijn inmiddels een helf jaar verder en tot op heden helemaal niets meer aan updates. Dus zie het zeer somber in.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Ik denk niet dat het zo simpel als je het nu omschrijft...

profile.country.NL.title
topmusic
Lid

Ik heb preciers hetzelfde probleem, en dat was ook al aanwezig voor de laatste  en de voorlaatste firmware update,

dat als ik stream vanaf mijn phone naar de ingebouwde chromecast ik de sub mis.

EQ is dan ook uitgeschakeld (ook in de app) en het geluid komt er zeer plat uit, ik heb dan weer niet het probleem dat mijn achterspeakers (5.1 opstelling) er uit brullen.

Nu heb ik toevallig ook pas een google home mini en als ik stream vanuit daar naar de ingebouwde chromecast in de sony versterkeris het ook plat (zonder sub).

Lees op de engelse forums dat de firmware die in de ingebouwde chromecast zit dermate oud is en dus al tijden niet is bijgewerkt.

profile.country.NL.title
jpmanni
Ontdekker

Is dit probleem niet meer opgelost door Sony? Bij mij werkt het echter nog steeds niet.

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Helaas, nooit meer opgelost. Had wel handig geweest als ze gewoon die upgrade hadden teruggedraaid. Nu zou je denken dat ze gewoon geen updates meer maken voor devices die niet meer te koop zijn. Alleen, deze versterker staat zelfs vandaag nog te koop op alle SONY sites in Europa. Dus of iemand is gestopt met onderhoud van de website, of SONY is helemaal gestopt met het maken van versterkers. Want ook voor de STR-DN1080 (is ook al weer 2 jaar oud), is nooit meer een opvolger uitgekomen. Aleen op de USA site zie je nog iets van nieuwere devices.