annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Oud model receiver (STR DA 5800ES of 6400ES) waar nieuw te kopen?

profile.country.NL.title
JanTol.
Ontdekker

Oud model receiver (STR DA 5800ES of 6400ES) waar nieuw te kopen?

Goedendag,

Ik wil graag een ouder model receiver kopen, de Sony STR DA 5800ES of de 6400ES. Weet iemand een winkel  waar ik die nog nieuw kan kopen?

Dank en groet, 

J. van der Tol 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen Jan,

 

Ik heb even voor je gezocht, maar ik zie dat deze modellen helaas niet meer nieuw in de verkoop te verkrijgen zijn. Wellicht kun je op marktplaatst kijken of iemand een 'zo goed als nieuw' model aanbiedt.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
JanTol.
Ontdekker

Beste BiBi,

 

Dank voor je reactie. Ik heb zelf ook gezocht en nog geen winkel gevonden. Ik had/heb de hoop dat er misschien nog ergens een winkel is met een outlet/koopjeshoek met een ouder model. Op Marktplaats heb ik ook gezocht (en Ebay) maar ik heb negatieve ervaringen met kopen via Marktplaats. Van daaruit kwam mijn idee mijn vraag te posten in deze community.

Groet,

Jan van der Tol

profile.country.NL.title
-hans-
Lid
profile.country.NL.title
JanTol.
Ontdekker

Dank voor je reactie. Ook voor je reactie op mijn andere post (ebay/Amerikaanse receiver). Als ik op de link klik, zie ik wel de receiver staan en dat die in 11 winkels te koop zijn. Als ik vervolgens klik op die 11 winkels, kom ik niet verder. Ziet u dan wel die winkels?

 

Ik denk dat het verstandig is af te zien van een Amerikaans model. Ik zoek naar een Sony STR DA model en op eBay worden er meerdere aangeboden, ook nieuwe. Maar het risico is denk ik te groot.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Vanwaar de keuze voor specifiek deze receiver? Er zijn best aardige alternatieve te koop 😉

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
JanTol.
Ontdekker

Ik ben een liefhebber van Sony die toe is aan een nieuwe versterker. Een voor de hand liggende keuze is dan de DN1080 maar ik vind het uiterlijk van de huidige Sony-receivers te klinisch/'koud'. En het ontbreekt de DN1080 aan een phono-ingang en een normale ingang voor kabelradio (75 ohm).

 

Het uiterlijk van de DA-serie vind ik stoer en maakt het apparaat voormij een 'sieraad'  in de huiskamer. Komt bij dat enkele modellen een phono-ingang hebben en een normale ingang voor kabelradio. En het is een ES! Het nadeel is misschien dat de DA geen high-resolution aan kan, maar na wat research op internet kom ik steeds meer tot de conclusie dat high-res ook niet alles is.

 

Op marktplaats staan een paar DA's maar dan weet je niet wat je koopt. Wat is de geschiedenis van het apparaat en hoe is de huidige eigenaar er mee omgegaan?

 

Ik sta nu in tweestrijd: wachten op de opvolger van de DN1080 of voor een oude DA-gaan. Het is mij opgevallen dat afgelopen week de prijzen van de DN1080 flink gedaald zijn, Dat moet betekenen dat de opvolger voor de deur staat (ben je misschien zo goed ingevoerd dat je weet wanneer die ongeveer komt?). Mocht die wel een phono-ingang en normale radiokabel hebben, dan moet ik misschien over het uiterlijk heen stappen. Het alternatief is een DA vanaf Marktplaats of eBay. Wat een keuzestress..:-)

profile.country.NL.title
JanTol.
Ontdekker

PS Wat zijn volgens jou de alternatieven?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Persoonlijk zou ik enkel receivers beluisteren met je huidige speakers. Dit is wat ik zelf altijd doe. Zo ben ik uitgekomen bij Marantz, maar er is meer Rotel, NAD, Denon etc…. , maar beluister nieuwere types van Sony anders eens op je gamak met je speakers? 

 

Gebruik een Marantz 7011 + NAD eindversterker voor in de woonkamer en op kantoor de Marantz 6011. Geluid is iets heel persoonlijks en verstandig om versterker speaker combinatie zelf te beluisteren.

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web