annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Netflix geluid via receiver ontvangen?

profile.country.BE.title
Geerteertmans1970
Ontdekker

Netflix geluid via receiver ontvangen?

Hallo allen,

 

Sinds afgelopen zaterdag de trotse bezitters van een Sony XG85 tv en een Sony STR-DN1080 receiver. Super tevreden over, doch 1 minpuntje. ALs ik via de afstandsbediening van de tv de netflix app open, krijg ik enkel geluid via de tv en niet via de receiver. TV is aangesloten op de arc van de receiver, de receiver op de arc van de tv.

Ik heb al de opmerking gehad, gewoon te switchen naar de TV modus op de receiver, maar ook dat werkt niet.  Ook werd er geopperd om via de instellingen van de tv het geluid te switchen van tv-speakers naar audiosysteem, maar ook dat werkt niet.

 

Iemand enig idee hoe we dit kunnen oplossen? Het is nu niet zo erg dat het ons echt stoort, maar als je 2000 euro uitgeeft voor tv en versterker, wil je toch hebben dat alles naar behoren werkt en we dus ook op netflix kunnen genieten van mooi surround geluid.

 

Alvast bedankt.

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.BE.title
Geerteertmans1970
Ontdekker

Geduld? Echt waar, nu heb ik geen geluid via de telenet decoder? En ik moet geduld hebben? 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het is zo op afstand ook lastig aangeven waar je uitdaging zit. Je geeft aan instellingen te hebben aangepast, maar niet welke. Hoe je precies hebt aangesloten is mij ook niet helemaal helder. 

 

Wellicht goed idee om vanaf scratch te beginnen. Reset TV en receiver naar fabrieksinstellingen en ontkoppel alle bekabeling en sluit deze vervolgens weer aan zoals het hoort 😉

 

Wellicht is iemand in je kennissen/familie kring handig met audio en video aansluiten? Die je kan helpen.... 

 

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van (e)ARC. We spreken over een standaard, maar waar verschillende implementaties van zijn. Om het makkelijk te maken. Dit is voor mij persoonlijk de reden geweest om jaren geleden dit standaard uit te zetten/niet te gebruiken. En nee prijs/merk van de apparatuur maakt niet uit. Zo nieuwe receiver staan van zo'n 2700,- en daar werkt ARC ook niet altijd soepel mee. Of ik hier nu een Sony OLED, LG OLED of Samsung QLED aan hang. 

https://www.homecinemamagazine.nl/2016/08/hdmi-arc-audio-return-channel-waarom-het-niet-altijd-werkt...

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
Geerteertmans1970
Ontdekker

Aansluiting als volgt : Digibox naar receiver, naar sat/cab uitgang( of ingang )  receiver via Arc naar ARC op TV. Dus zoals het hoort, denk ik. 

 

Instellingen heb ik weinig mee geprutst, omdat ik daar te weinig van ken. Zelfs de Sony klantendienst liet me een instelling aanpassen, waardoor ik plots wegvallend geluid kreeg bij Netflix ook. Die heb ik dus terug aangepast. Geen probleem meer met wegvallend geluid Netflix.

 

Geluid decoder is terug via reset receiver. Enige bestaande problemen zijn dan nog evengoed wegvallend beeld/ geluid via PS4 en Digibox. En het bijna constant  wegvallen van geluid bij gebruik Spotify app tv. 

 

Allemaal goed en wel, maar het is toch niet de bedoeling dat ik constant een reset moet doen als er iets misgaat? Allez, ik bedoel er zou niks MOGEN misgaan, zo simpel is het. 

 

Probleem wegvallen beeld is blijkbaar van alle tijden, ik heb gisteren eens rond gekeken op google, en je hebt threads die al 10 jaar oud zijn. 

 

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je schrik hebt om een verkeerde knop in te drukken om zo de boel om zeep te helpen?

 

En neen, ik ken niemand in de familie die kennis heeft van zulke zaken. Meestal komen ze bij mij als er iets scheelt; maar in dit geval zat / zit ik zelf met de handen in het haar.

 

 

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Helaas is het niet even steker erin en draaien maar. Het is soms wel even puzzelen en in sommige gevallen zal het hulp troepen inschakelen zijn. Er zijn winkels die een installatie service hebben. Mocht je er zelf niet uitkomen. 

 

Persoonlijk verwacht ik niet dat je TV of receiver niet goed functioneert. Advies blijft reset alle componenten nog eens. Sluit alles aan op de receiver. En start opnieuw met de Setup software van receiver en TV. Zorg eerst dat je componenten na behoren werken. Alvorens je naar de apps van je TV gaat kijken, zoals Netflix etc... 

 

Volgende stap zou je kunnen kijken of je de apps op je tv goed aan de praat krijgt via ARC. Zie tevens eerder gedeelde link m.b.t. ARC 😉

 

https://www.youtube.com/watch?v=6-6b8GJfvRU

https://www.youtube.com/watch?v=AUl9i5VqUHA

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Blijkbaar gaan we hier verder met het bovenstaande probleem.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!