annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

XR-65A80K TV hapert enkele keren per avond bij TV-signaal

profile.country.NL.title
Jwitting
Ontdekker

XR-65A80K TV hapert enkele keren per avond bij TV-signaal

Beste Sony-support,

ik ben sinds december de trotse eigenaar van een nieuwe Sony TV. Sinds enkele weken hapert de TV enkele keren per avond bij het TV-kijken. Het probleem treedt niet op bij het Netflix of Youtube. Lijkt er op dat het probleem steeds vaker optreed, wat natuurlijk niet hoort bij zo’n high-end toestel. Kortom, hoe kunnen we dit oplossen?

 

Dank, Jack 

18 ANTWOORDEN 18
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Je zegt dat het alleen optreed bij het TV signaal, hoe komt dat signaal in de TV, direct via kabel, een kastje of een App op de TV en via welke provider?

En wat betekent het haperen precies, geen geluid, geen beeld, staat het stil of krijg je blokken o.i.d.?

Als het signaal via kastje of glasvezel binnenkomt heb je van het kastje en de modem al eens een paar minuten de stekker uit het stopcontact gehad?

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Jwitting
Ontdekker

Hoi HerelsTom,

 

Dank voor je snelle reactie. Hierbij wat aanvullende info.

- mijn provider is KPN

- het signaal loopt via de internet router, via switch naar KPN-kastje voor interactieve TV.

- met mijn vorige 10+ jaar oude TV werkte deze signaal verbinding probleemloos.

- met haperen bedoel ik: de TV gaat op zwart en geluid is weg. Na 2 seconden herstelt de TV weer.

- ik heb vanmiddag het stroom enkele minuten van alle componenten gehaald en mijn vrouw gaat vanavond het systeem weer flink uittesten. 

Ik zal de uitslag van de test hier delen.

Dank, Jack

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Omdat het alleen bij het TV signaal voorkomt is de kans groot dat het daar aan ligt, als de stroom een paar minuten van het kastje en de modem afhalen niet helpt, probeer dan eens te kijken of alle kabels en stekkers wel goed zitten door ze eruit te halen en er weer goed in te stoppen.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Er treed regelmatig een hapering op in het beeld van KPN de laatste tijd.

Als de A80k op zwart gaat en het geluid is weg dan verdenk ik toch als eerst het KPN kastje.

Blijkbaar ben je niet op de hoogte van de KPN applicatie in de Google Playstore, dan heb je het KPN kastje niet meer nodig.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jwitting
Ontdekker

Inmiddels de KPN app getest en dat deze werkt qua signaal prima. Alleen de navigatie via het KPN kastje is volgens mij uitgebreider. Bijvoorbeeld het automatisch overschakelen naar zender als bepaald programma begint, vind ik erg handig. Verder vraag ik me af of de beeldkwaliteit wel net zo goed is als via het KPN kastje (verschil?).

ik ga morgen nogmaals nog eens alle kabels opnieuw aansluiten om te kijken of de hapering verdwijnt.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Jwitting  schreef:

ik ga morgen nogmaals nog eens alle kabels opnieuw aansluiten om te kijken of de hapering verdwijnt.


Het kan ook een HDMI-confict wezen wat optreed, je heb nog niet met ons gedeeld of er nog andere HDMI-verbingen aan de A80k zitten.

Is de A80k en het KPN kastje (type???)  up-to-date?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Jwitting
Ontdekker

Inmiddels gisteren ook de KPN app verder 'getest' . Ook die geeft grofweg elk uur een signaalstoring. Als ik deze signaalmelding wegklik, krijg ik het zenderoverzicht terug en moet ik de zender weer aanzetten.

 

Nog wat aanvullende info (zie foto's):

- Het KPN-kastje is merk Arris model VIP2952

- Van de A80K gebruik ik 2 HDMI poorten:

   1. HDMI 1 voor het KPN-kastje. Volgens mij wordt dit kastje automatisch ge-update. 

   2. HDMI 3 voor ARC aansluiting met mjin Sony HT-ZF9 soundbar. Aan de soundbar is via HDMI nog een Sony BDP-S1700 blu-ray speler gekoppeld. 

 

Laat maar weten als er meer info nodig is. 

 

Dank, Jack

 

IMG-3120.jpgIMG-3123.jpg 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Als de app ook iedere keer die storing geeft dan lijkt het aan het KPN signaal te liggen.

Heb je de KPN helpdesk hier al over gevraagd?

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Een HDMI-confict is haast onmogelijk met alleen Sony apparatuur wat is aangesloten

 

Zoals Tom ook al aangeeft lijkt het erop dat het probleem in het KPN modem of aan de verbinding ligt als zowel de KPN applicatie als de VIP2952 deze storing regelmatig geeft.

 

Wat is het type/versie van het KPN modem?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!