annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Update v5.381 Android 7 Nougat voor de modellen 2015/2016

OPGELOST
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Update v5.381 Android 7 Nougat voor de modellen 2015/2016

Eindelijk de update naar Android 7 Nougat online

 

Deze pagina is alleen toepasselijk voor de X94C, X93C, X91C, X90C, X85C, S85C, X80C, S80C, W85C, W80...

 

Download beschikbaar op de ondersteuningspagina van je toestel.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
22 ANTWOORDEN 22
profile.country.NL.title
Gokhan1984
Ontdekker

Het beeld of geluid stottert niet. het gaat erom dat bij sommige kanalen het geluid na een paar seconden pas uit de speakers komt bij het zappen, dus als ik zap heb ik eerst het beeld en een paar seconden (3-4 sec) hoor ik het geluid pas. als ik niet verder zap is het geluid goed.

profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

nieuwe functie's bij de nieuwe update:

Deze firmware introduceert Android 7.0 Nougat en nieuwe functies, verbetert de prestaties van de tv en verbetert de bestaande functionaliteiten:

  • Modus Picture-in-Picture (Beeld in beeld)
  • Hybrid Log-Gamma (HLG) HDR-inhoud voor USB, DLNA en satelliet-tv*
  • Google Cast 4K-inhoud via Chromecast ingebouwd**
  • Functionaliteit voor zoeken via spraak in de webbrowser
  • En meer…

 

Bij mijn toestel werkt PIP op de digitale kanalen, en ook "zoeken via spraak" in youtube en google met de spraak-AB . Ik heb de X8509C .   De andere twee functies zeggen mij niets, dus mis ik ze ook niet..

 

Ik lees (wederom) een zooi problemen die geintroduceerd worden, met beeld en geluid, haperende beelden, daar zit ik echt niet op te wachten.  Bij aanschaf genoeg problemen gehad met resetten TV, beeld opeens donker, geluid viel weg, opeens alle app's weg, geen netwerkcontrol... etc etc....dat is nu redelijk op orde op een spontane reset na ongeveer 1 per maand.

-   Worden al mijn instellingen weer weggehaald (account in Google, Youtube,)

-   Zijn mijn verwijzingen naar mijn NAS (dus video content, foto, muziek) naar de vaantjes?

Op dit moment is mijn TV eindelijk redelijk stabiel, en werkt redelijk goed.

Heb sinds kort een ziggo abo erbij genomen, alleen kabel aansluiting, dus alles is ongecodeerd, en dan werkt opnemen van bijv RTL5 en kijken naar SBS6 ook.......

Dus nu klik ik standaard op "nee" als die balk komt om te updaten.

 

Even een kort vraagje: Wat is nu de hoofdreden om deze update uit te voeren?

MAW:   why changing a winning team?

-  

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kort antwoord:

Van Android 6 naar Android 7 (verbetering!!!).

 

 <edit>

Hier nog geen enkele update uitgevoerd waarna de instellingen opnieuw moesten worden ingevoerd.

Het is wel mogelijk, er wordt ook voor gewaarschuwd op de download site.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Gokhan1984
Ontdekker

Weet iemand toevallig hoe ik weer kan downgraden naar de vorige firmware?

Het probleem met de audio stoort me namelijk

profile.country.NL.title
Sabas-kd65x9005c
Lid

Denk het downgraden niet gaat lukken. Zie het als een Android telefoon die kan je ook niet downgraden nadat je een update hebt uitgevoerd.

 

Een Android telefoon zou je kunnen rooten en daarna een custom rom installeren. Echter heb ik geen idee of dit met een Android tv ook kan. Ik zou zeggen Google het eens.

 

Ik ga het zeker niet proberen aangezien mijn tv nog in de garantie zit. Ik ga er vanuit dat je, je garantie verliest als je dit gaat doen.

 

Sorry heb helaas geen beter antwoord voor je..

profile.country.NL.title
yuzztme
Ontdekker

Is er een manier om de v5.381 firmware update opnieuw te installeren? Er is iets aan de hand met mijn TV waardoor ik niet meer in het instellingen menu van de TV kan komen (dus de factory reset optie kan ik ook niet meer bereiken).

 

Ik hoopte dat een herinstallatie (via USB) het probleem zou verhelpen, maar de TV geeft dan aan dat ie al op de nieuwste versie zit en ik krijg dus geen optie om die opnieuw te installeren.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Wat je wil is niet mogelijk. Heb je al een "power reset" uitgevoerd?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
yuzztme
Ontdekker

Ja, dat is een van de eerste dingen die ik geprobeerd heb. Dat mocht helaas niet baten 😞

Ik hoop dat er nog een keer een nieuwe firmware wordt uitgebracht voor deze TV, zodat ie het dan als nieuwe firmware ziet en het probleem hopelijk daarmee verholpen kan worden.

profile.country.NL.title
pauldaytona
Lid

Ik heb mijn 809c laten upadaten. Wat mis gaat nu is de guide, ik zie elke zender 4 keer, echter bij één van de 4  ook guide gegevens. En naar beneden scrollen gaat 2 of 3 zenders goed en daarna niet meer. Ik heb er een ci kaart met ziggo inzitten. 

profile.country.NL.title
wimcdejong
Lid

Geweldig deze update:

 

door: Gokhan1984

"Na de upgrade lijkt het alsof ik problemen heb met de audio."

 

door: SteffH

"Na de update heb ik problemen met de weergave. Het beeld schokt en staat regelmatig stil (bevroren)."

 

door: nyuzztme

"Ïs er een manier om de v5.381 firmware update opnieuw te installeren? Er is iets aan de hand met mijn TV waardoor ik niet meer in het instellingen menu van de TV kan komen"

 

door: pauldaytona

"Ik heb mijn 809c laten upadaten. Wat mis gaat nu is de guide, ik zie elke zender 4 keer, echter bij één van de 4  ook guide gegevens."

 

GEWELDIG deze update.  Lachertje dus.

En dan beweert      dat op mijn vraag wat het voordeel is van deze update, of wat de hoofdreden is voor de update??????:

 

"Kort antwoord:

Van Android 6 naar Android 7 (verbetering!!!) ."

 

Nou, ik lees alleen maar problemen, en zelfs in sommige situaties een onbruikbaar toestel.

Ik heb nog geen update gedaan, en heb nergens last van.

Conclusie:  update?  nooit.  (never touch a working system)

In het begin viel het toestel mij ook tegen, de eerste paar updates gingen goed .

Eindelijk doet het toestel wat ik wil, op een enkele spontane reset na (2-3 keer in de maand)

Dus voor mij geen updates meer, want het toestel werkt prima nu,