annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV (XR55A84J) onthoudt Sony koptelefoon WH-1000XM4 moeizaam of niet

profile.country.NL.title
BENC2509
Nieuw

TV (XR55A84J) onthoudt Sony koptelefoon WH-1000XM4 moeizaam of niet

Ik ben blij met beide apparaten.
De audio gaat niet via de tv, maar via:
1) een Denon versterker en 2 speakers (optische kabel), of

2) bluetooth -> de genoemde koptelefoon
(Beide weergaves kunnen overigens tegelijkertijd geluid geven.)

Omdat ik meestal via de koptelefoon tv kijk, zou ik graag dat de tv vanzelf op koptelefoon 'springt', maar kennelijk heeft de andere audio uitgang steeds de 'voorkeur'. En dan moet ik handmatig de connectie 'koptelefoon' in het instellingenmenu kiezen.

(Behalve als ik de tv heb afgesloten terwijl mijn koptelefoon nog aanstaat': dan selecteert de tv wel de koptelefoon.)
Vraag: hoe kan ik de tv zo instellen dat die ALTIJD de bluetooth optie (ook) aanzet, i.p.v. die steeds zelf te moeten instellen?
Ben benieuwd of iemand dit ook heeft of juist niet...

Dank en hartelike groet,

Bart

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het is niet mogelijk om als de A84j tijdens het opstarten de audio stream direct via de BlueTooth stream te laten verlopen.

 

Mogelijk als alleen de A84j gekoppeld is aan de 1000XM4 en andersom nadat de A84j is opgestart de 1000XM4 pas aan te zetten zodat als deze een beschikbaar apparaat vindt en de verbinding tot stand komt.

Je kan ook nog uittesten om eerst de 1000XM4 aan te zetten en daarna de A84j

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
BENC2509
Nieuw

Dank!
De laatste tekstregel klopt (dus eerst de 1000XM4 aanzetten en dan pas de A84J), maar dan nog... dat werkt alleen als je de keer daarvoor de A84J hebt afgesloten toen die nog was gekoppeld aan de 1000XM4 - het lijkt erop dat-ie 'm dan wel oppakt.

Zo niet, dan dus toch maar per keer handmatig verbinding tot stand brengen.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@BENC2509  schreef:

 toen die nog was gekoppeld aan de 1000XM4

Onder gekoppeld wordt waarschijnlijk verbonden verstaan?

 

Er is verschil tussen koppelen en verbinden, koppelen doe je de 1e keer 1-malig, nadat de koppeling is gelukt wordt steeds de verbinding gemaakt.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
BENC2509
Nieuw

Tot slot, met mijn BOSE koptelefoon gaat de 'automatische verbinding' met de A84J wel 'goed'.

D.w.z. als de A84J aanstaat en ik zet de BOSE aan, dan verbindt de BOSE zich onmiddellijk met de A84J.

Kortom, ik hoop dat het mogelijk is via een toekomstige firmware-update de mogelijkheid van 'automatische verbinding:
1) ofwel in de 'instellingen' van de A84J in te bouwen, ofwel
2) dit automatisch te doen - per slot van rekening zijn de A84J en de 1000XM4 beide SONY apparaten.

Ik ben benieuwd...