annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

TV-speaker actief wegens communicatiefout

profile.country.BE.title
NickyB92
Ontdekker

TV-speaker actief wegens communicatiefout

Hallo,

 

Ik heb een Playstation 4(HDMI4) Sony Kd49xf8596baep, Proximus decoder(HDMI2) en de Sony HT-CT290 soundbar(HDMI3/ARC)

Van tijd tot tijd geeft het geluid problemen. De Soundbar geeft een foutmelding en gaat over naar de TV-speaker. 

als ik het handmatig in de instellingen wil wijzigen, duurt het enkele seconden waarna het opnieuw op TV speaker zal overgaan. 

Het lijkt me ook vooral te gebeuren na het gebruiken van de PS4 met headset.

 

Het probleem kan verholpen via verschillende opties, soms wissel ik 2 HDMI kabels en werkt het weer, soms laat ik de tv even gerust en gaat het ook weer werken... Soms zegt de tv dat de Soundbar weer actief is, maar blijft de TV speaker gewoon actief. Kortom,het is een frustrerend probleem dat blijft terugkeren in verschillende vormen.

 

iemand een oplossing? 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ontkoppel de Proximus decoder eens tijdelijk, om te onderzoeken ofdat deze het HDMI conflict veroorzaakt.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
NickyB92
Ontdekker

Het lijkt inderdaad aan die verbinding te liggen. De decoder is nu niet verbonden en de Soundbar lijkt gewoon zonder problemen te werken...

 

zou dit betekenen dat het probleem bij de decoder ligt? Want de verbinding met de ps4 zorgt voor geen problemen... 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Het kan aan de kabels liggen. Probeer eens dikkere HDMI kabels te gebruiken. Signaal kan storen als het wat dunnere kabels zijn.