annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Tv doet start niet meer na update

OPGELOST
profile.country.NL.title
Michelgroen29
Ontdekker

Tv doet start niet meer na update

Vanochtend heeft de tv gevraagd om een update uit te voeren. Dit zou een 30 minuten duren. 

 

Uiteindelijk had de tv en update uitgevoerd maar kwam die daarna niet meer verder dan het opstart scherm/laad scherm.

 

Na enkele uren geduld bleef tv constant uit gaan, opstarten met Sony logo en vervolgens laden met laadscherm waarna hij weer uit ging. 

 

Hier blijft de tv nu continu in doorgaan. Maar aan gaat die dus niet meer. 

 

 

Uiteindelijk aan/uit knop tijdje ingehouden maar daarna blijf de tv dit weer herhalen.  Vervolgens de stekker er een tijdje uit gehaald maar zonder resultaat. 

 

Wat zou het probleem zijn? 

 

Groet Michel

 

 

 

25 ANTWOORDEN 25
profile.country.NL.title
JEF.REYNDERS
Ontdekker

Dag

 

Fijn te lezen dat het bij jullie is gelukt.

Ik heb een Sony 49X8305C, met op het scherm dezelfde gekleurde bollen en start dus ook  niet op.

Dit type staat niet in jullie lijst...?.  Graag info wat de oorzaak zou kunnen zijn, maar nog belangrijker : hoe hier op te lossen .  Dank voor jullie hulp

mvg

 

Jef Reynders

profile.country.BE.title
kevinput
Ontdekker

Hey Jef, 

 

Exact hetzelfde probleem hier. Heb alle suggesties reeds uitgeprobeerd. Firmware updaten via usb, meerdere keren herzetten naar fabrieksinstellingen, etc... Reeds contact proberen op te nemen met Sony, na 4 dagen nog steeds geen antwoord. Ik lees ook meer en meer topics met mensen die hetzelfde probleem hebben ondervonden en vervolgens te horen kregen dat hun tv buiten garantie valt, dus er kan niets aan gedaan worden. 

Van zo'n dingen word ik niet bepaald happy gezien ik het heel bizar zou vinden als ik men televisie in de vuilbak kan gooien vanwege een slecht functionerende software update. Ik heb overigens ook een Sony 49X8305C. 

Groeten


profile.country.NL.title
Square_One
Ontdekker

Dag allen,

 

Hier exact hetzelfde probleem met Sony KD49x8305c.

Hardware resets geprobeerd via de knoppen.

 

Inmiddels ook firmware update via USB geprobeerd maar TV blijft constant crashen.

Als ik het linkje (https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00171297) volg dat eerder werd gepost staat bij scenario B onderaan "als het volgende opstartscherm wordt weergeven, neem dan contact met ons op", ik krijg dus dat start scherm. 

 

Ik heb inmiddels contact opgenomen, maar ben benieuwd of iemand van jullie als iets heeft gehoord van Sony.

 

Groet,

profile.country.BE.title
kevinput
Ontdekker

Nee helaas niet. Reeds 4 dagen geleden al gemaild en 0,000 antwoord gekregen. Zeer teleurstellend. Heb ook de indruk dat ze in dit topic niet meer reageren omdat het reeds gemarkeerd staat als 'opgelost', dus misschien dat ik gewoon een nieuw topic ga openen.

Groeten

Kevin 

profile.country.NL.title
Square_One
Ontdekker

Ik heb inmiddels een nieuw topic geopend. Daar heeft iemand gereageerd dat het intern bij Sony is doorgezet. Helaas nog geen reactie en oplossing mogen ontvangen.

profile.country.NL.title
JEF.REYNDERS
Ontdekker

Ik beschik over een KD49X8308C

Heb dit al eens gemeld, blijft niet opstarten.

Heeft er al iemand nieuws hoe het wel kan!!   Ik begrijp niet dat Sony zelf niet reageert met een degelijk voorstel!

Kijk uit naar nieuws van personen die hier ook mee zitten!!

 

mvg

 

Jef Reynders

profile.country.NL.title
Square_One
Ontdekker

@JEF.REYNDERS 

Mijn TV is bij twee reparateurs nagekeken. Conclusie: enkel op te lossen door moederboard te vervangen, ze weigeren iets te zeggen over de oorzaak.

 

Geen reacties meer gehad van Sony. 

Verkopende partij Mediamarkt heeft uiteindelijk de koop ontbonden... ik kreeg een schamele 275 euro terug.

 

TV is dus afgeschreven als je dit probleem hebt. 

profile.country.BE.title
kevinput
Ontdekker

Heb zelfs niet meer de moeite gedaan om het nog opgelost te krijgen. Ik werd meerdere malen afgewimpeld bij de Sony Customer support. Ze deden zelfs niet de moeite om men uitleg of mails is deftig te lezen. 

Af en toe hoor je wel is van die horror-verhalen qua customer support, maar je denkt altijd wel ergens 'misschien moet ik dit met een korrel zout nemen'. Maar nu heb ik het zelf ook is mogen ervaren. Compleet absurd dat een tech-gigant als Sony zo belachelijk amateuristisch te werk gaat. 

Ik heb men ervaring / verhaal in ieder geval met zoveel mogelijk mensen gedeeld om ze 2 x te doen nadeken als ze een Sony televisie willen kopen en ik zal dit blijven doen. Heb ondertussen zelf een LG TV OLED55C9PLA gekocht en ben hier prima tevreden over. 

Dus helaas... ongetwijfeld zijn jullie hier minstens 1 vaste klant verloren Sony en een heleboel slechte mond - aan mond reclame krijgen jullie er gratis bij. 

profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi allemaal,

 

Ik heb zojuist doorgekregen dat er een nieuwe filmware update beschikbaar is. 

https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-xg83xx_x85xxg-series-kd-43-49-/kd-43xg8399/d...

 

Ik hoor graag of deze update de problemen oplost. Zo niet, dan zal ik jullie feedback opnieuw intern doorsturen.

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.BE.title
kevinput
Ontdekker

Hoi, 

 

Ik zal alvast even de moeite doen om hierop te reageren. Heel leuk dat er een nieuwe firmware update is, maar helaas is niemand hier wat mee. Iedereen die het probleem heeft met de vorige firmware update kan namelijk zijn toestal niet meer deftig opstarten. Wat wil zeggen dat het aan en uit gaat na enkele seconden, waardoor het eigenlijk quasi onmogelijk is om een nieuwe firmware update in te laden of te downloaden... Snap je? Want het is blijkbaar echt heel moeilijk om het hier dummy-proof uitgelegd te krijgen aan jullie.