annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Toets om naar einde te gaan werkt niet op Bravia KD-50X85K

profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Toets om naar einde te gaan werkt niet op Bravia KD-50X85K

O.a. omdat de standaard afstandsbediening van mijn TV geen REC toets heeft, heb ik de URC-4912 universele afstandsbediening voor Sony TV's aangeschaft. Deze afstandsbediening heeft behalve de >> en << toetsen,  ook een |<< toets en een >>| toets. Met de |<< toets ga je, zoals verwacht naar het begin van de af te spelen media. Je zou verwachten dat je met de >>| toets naar het einde gaat, maar als ik op deze toets druk tijdens het afspelen gebeurt er niets.

 

Nu heeft deze universele afstandsbediening de mogelijkheid om de functie van een niet (goed) werkende toets te herdefiniëren. Hiervoor moet je de afstandsbediening eerst in de herdefinitie modus zetten en vervolgens de her te definiëren toets ingedrukt houden. Elke 3 seconden wordt dan een code verstuurd naar de TV. Op het moment dat deze code doet wat hij moet doen laat je de toets los en is de functie geprogrammeerd. 

 

Ik heb deze procedure uitgevoerd voor de HELP toets om met deze toets het HELP menu op te roepen, omdat deze toets af fabriek iets anders deed (soort van Info toets als ik me dat goed herinner). Dit herdefiniëren werkt dus.

 

Gedurende mijn poging om de >>| toets te herdefiniëren, werden zeker een stuk of 10 codes verstuurd naar de TV maar geen enkele hiervan had het gewenste effect. Ik vraag mij dus af of mijn TV, of een ander type Android Google TV gebaseerde Sony TV, een >>| toets ondersteunt. Waarom zou deze toets anders op de universele afstandsbieding zitten? Iemand die hierover iets zinnigs kan zeggen?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Is dit dan een Sony Bravia probleem?

Bij de orginele Sony Bravia afstandbedieningen funcioneren de |<< en >>| toetsen ook niet in de HDD-mode en in de applicatie mode.

Op Tweakers.net is het een en ander te vinden (lezen) over de URC afstandsbedieningen.

 

Informeer eens bij de fabrikant van de URC-4912 waarom er 2 toetsen niet of niet goed funcioneren op een Sony Bravia TV. Op de afstandsbediening ontbreekt ook de TV-toets om het toestel direct aan te zetten op een geprogrammeerbare ingang.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
MartinJanssen1951
Ontdekker

Hierbij mijn antwoord op de volgende vragen (cursief):

 

Is dit dan een Sony Bravia probleem?

Ik heb het bericht bewust gepresenteerd als een vraag of iemand weet waarom de genoemde toetsen het niet doen, zonder direct een schuldige aan te wijzen.

 

Bij de orginele Sony Bravia afstandbedieningen funcioneren de |<< en >>| toetsen ook niet in de HDD-mode en in de applicatie mode.

Als die bij de originele Sony Bravia afstandsbedieningen ook niet functioneren, dan is het toch minder reden om de UPC afstandsbediening als schuldige aan te wijzen? Ik zou zeggen dat het dan juist een probleem is met de Sony Bravia TV. 

Bovendien, de |<< toets werkt wel. Dus waarom dan de >>| toets niet? Ik zag ook andere Sony Bravia TV's die een afstandsbediening hebben met de |<< en >>| toetsen. Die zitten er toch niet voor niets op? Dan is het ook niet gek dat ze voorkomen op de URC.

 

Op Tweakers.net is het een en ander te vinden (lezen) over de URC afstandsbedieningen.

Als ik op die site zoek op URC krijg ik teveel hits om allemaal door te spitten. Zou je iets specifieker kunnen zijn?

 

Informeer eens bij de fabrikant van de URC-4912 waarom er 2 toetsen niet of niet goed functioneren op een Sony Bravia TV.

Ik heb een vraag bij hun ingediend over hoe ik deze specifiek in kan stellen voor het type TV. Ze geven namelijk aan dat je via een code de afstandsbediening in zou kunnen stellen voor een bepaald type (Sony) TV. Voor de Sony Bravia geven ze 3 codes die je zou moeten proberen. Ze geven echter niet aan hoe ik die codes in zou moeten voeren. (De afstandsbediening werkte meteen na het uitpakken, d.w.z. de meeste toetsen dus, maar dat betekent niet dat hij dus optimaal is ingesteld; er zullen vast veel overeenkomsten zijn met infrarood codes die worden gebruikt maar niet iedere TV zal precies dezelfde hebben.

 

Op de afstandsbediening ontbreekt ook de TV-toets om het toestel direct aan te zetten op een geprogrammeerbare ingang.

 Klopt. De "." toets ontbreekt ook maar die heb ik nog nooit nodig gehad. Ook zit de ingangskeuze toets op een onhandige plek. Origineel had je deze toets niet zo vaak nodig omdat je meestal dezelfde ingang gebruikte (TV of HDMI voor settopbox). Maar op een Smart TV gebruik je deze toets om snel te kunnen switchen naar diverse apps en bijvoorbeeld ook de HDD voor opgenomen programma's. Dan wil je na het indrukken van deze toets met één beweging (van dezelfde vinger) de cursor toetsen kunnen bedienen. Ik heb daarom de SLEEP toets omgeprogrammeerd (deed toch al niets en zou ook niet weten wat die zou moeten doen).

Verder ontdekte ik dat de LIST toets ook niets deed en het was / is mij niet helemaal duidelijk wat de bedoeling hiervan is. Bij het herprogrammeren ontdekte ik dat deze toets ervoor kan zorgen dat er wordt gesprongen naar het  'opnameapparaat' menu waar een LIJST van opgenomen programma's wordt getoond. Precies wat ik nodig had en vermoedelijk ook de bedoeling van deze toets.