annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Soundbar ongewenst geactiveerd door tv in stand-by modes

profile.country.NL.title
AAvD79
Ontdekker

Soundbar ongewenst geactiveerd door tv in stand-by modes

Hallo,

 

ik heb het issue zojuist al bij Sony aangemeld maar misschien dat iemand het probleem ook ervaart en er een (tijdelijke) oplossing voor heeft.

Aan mijn 55XH9005 tv heb ik een soundbar gekoppeld via de eArc aansluiting op de tv en de soundbar. E.e.a heeft vanaf het moment van aanschaf goed gewerkt maar nar de meest recent softwareupdate van Sony naar versie v6.0414 wordt de soundbar steeds opnieuw aangezet door de tv terwijl de tv uit/stand-by staat. Ik heb geprobeerd om met wat aanpassingen in de tv dit te voorkomen maar dat is niet gelukt. Ook het wel/niet automatisch uit laten zetten van de soundbar door de tv maakt geen verschil. De soundbar gaat dus netjes uit met uitzetten van de tv maar wordt na de enkele seconden weer aangezet door de tv. De soundbar dan handmatig uitzetten helpt voor 20 seconden en dan gaat hij weer aan. 

Uiteraard ook aanverwante apparatuur losgekoppeld zodat alleen tv en soundbar overblijven maar dat geeft geen verschil. Dus voor nu, stekker uit de tv zodat de soundbar uit blijft.

 

groeten,

André

Tags (3)
2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Vreemd. Mijn geluidssysteem is ook gekoppeld via EARC en als de TV standby staat, blijft de boel toch echt uit. 

Heb hetzelfde toestel. 

 

Zou kunnen dat het iets in de soundbar is dan? 

 

 

profile.country.NL.title
AAvD79
Ontdekker

Beste Vinc_E,

 

dat vermoeden had ik eerst ook maar als ik de tv loskoppel blijft de soundbar netjes uit. En als ik de soundbar aan mijn oude tv koppel dan werkt alles wel naar behoren en blijft de soundbar ook uit. Daarnaast is dit fenomeen pas ontstaan na de laatste update want de eerste 3/4 weken dat ik deze combinatie had staan werkte alles naar behoren. Vooralsnog dus even wachten op de reactie van Sony.

 

groeten,

André