annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD-65X8505C maakt geen verbinding meer met wifi

profile.country.BE.title
iTomB69
Ontdekker

Sony KD-65X8505C maakt geen verbinding meer met wifi

Hallo iedereen,

 

Graag had ik aan jullie volgend probleem voorgelegd...

De wifi verbinding met onze Sony KD-65X8505C is eigenlijk nooit optimaal geweest, maar de laatste week is het echt dramatisch.  Ik krijg geen verbinding meer met internet.  Ik zie vaak dat de status verbonden is maar zoals bij zovelen hier zie ik dat het ip-adres begint met 169.xxx ipv met een 192.xxx

Ik weet niet hoe het komt maar ik krijg het niet voor elkaar.  De Telenet router stond ingesteld op automatisch kanaal kiezen, dat heb ik al aangepast naar kanaal 9.  Ik heb ook al geprobeerd om zelf een ip adres in te geven, op basis van het mac-adres (via mijn telenet) maar dat lukt ook niet.  Tenzij de rest van de instellingen dan niet juist zijn.  Er wordt ook gevraag naar DNS, kanaal, gatewy...enzo van die dingen, daar ben ik niet zo in thuis.

Kan er mij iemand stap voor stap uitleggen welke oplossingen er zijn.  Ik heb de tv ook al gereset naar de fabrieksinstellingen, hielp ook niet.

Alvast bedankt

Tom

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Tom, 

 

Welkom op de community! Ik weet zeker dat er communityleden zijn die jou kunnen helpen. 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.BE.title
iTomB69
Ontdekker

Ja, @RoosSBNL ik hoop het, maar voorlopig geen reactie.

Mijn probleem is nog steeds hetzelfde trouwens.  Ik krijg geen connectie met mijn wifi netwerk

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Waarschijnlijk staat het WiFi kanaal van de router nu te hoog ingesteld. Stel een nieuw kanaal in onder kanaal 11 in de router.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
bertdros69
Ontdekker

ik heb het zelfde probleem met mijn ziggo provider, maar zie nergens een oplossing?

Wel heb ik wifi maar geen internet verbinding.

 

Ik had ergens gelezen dat je je ip moest wijzigen, alleen is het niet duidelijk welke getallen ik dan moet invullen.

 

He schijnt dat dit probleem alleen voorkomt bij sony bravia tv's

 

Heb ik dan toch een miskoop of zijn de intructies/gebruiksaanwijzing niet duidelijk?

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @bertdros69 en @iTomB69 , 

 

Dit probleem kan opgelost worden door de radiofrequentie van het wifi netwerk onder de 11 te zetten. Alle Sony TV's hebben moeite met WiFi boven kanaal 11. 

En dit kan gewijzigd worden in de instellingen van je modem of router. Afhankelijk van wat je zelf hebt of wat je van je provider gebruikt. 

 

Na het wijzigen van het kanaal, zou ik de TV herstarten en opnieuw verbinden met het netwerk. 

WillemC.
Nieuw

Ik heb hetzelfde probleem.

Op mijn televisie Sony KD-55A1 verschijnt het bericht dat het wifi-netwerk geen internetverbinding heeft. Op de televisie verschijnt het volgende bericht: "Je hebt verbinding met een wifi-netwerk dat geen toegang heeft tot internet. Ik heb sinds 2 maanden een Experia box v10A omdat de andere (oud type) experia box stuk was. Nu heb ik dus problemen dat ik mijn smart oled tv niet kan gebruiken voor apps omdat ik geen internetverbinding heb.
De internetverbinding in het tv-menu zegt overigens dat mijn internetverbinding ‘verbonden’ is.

Wat nu??