annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony KD 55X8507C 6x rode led na een tijdje

Marcelvossen
Nieuw

Sony KD 55X8507C 6x rode led na een tijdje

Hoi,

 

Hopelijk zijn hier ook techneuten die een goede tip hebben, mijn TV doet het ongeveer 5 minuten als hij uitgeweest is en dan gaat hij op storing 6 keer rood knipperen.Dit is pas begonnen, daarvoor werkte hij prima.

 

Ik zie ook vlak voordat hij op 6x rood knipperen overgaat dat het beeld aan de rechterkant donkerder wordt, dus het lijkt alsof dan de backlight uitvalt, is dat een aanwijzing over wat er aan de hand is? Lijkt mij een hardwareprobleem, dat een onderdeeltje als het warm wordt uitvalt ofzo?

 

Weet iemand waar ik dat moet zoeken, ik ben zelf techneut dus kan ook wel iets solderen of uitwisselen.

 

Marcel

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

  1. Neem de stroomstekker van de tv uit het stopcontact.
  2. Wacht minstens 5 minuten en sluit hem weer aan.
  3. Schakel de tv opnieuw in.

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als de led 6x knippert wil dit zeggen: LED Driver (Backlight) op het LED Driver (LD) board.

 

Waarschijnlijk moet ik je welkom heten bij de probleem club van Sony Bravia line 2015.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
Marcelvossen
Nieuw

Dat is de 'have you tried turning it off- and -on again'  oplossing...die heb ik helaas al geprobeerd haha

Marcelvossen
Nieuw

Thanks, zo ver was ik ook al, de backlight leds vallen namelijk ook gedeeltelijk uit vlak voordat de storing komt, want ik zie de rechterkant van het scherm donkerder worden even....mij lijkt het dus een onbetrouwbare transistor of verbinding op die printplaat waar de led strips op aangesloten zitten, die faalt als het geheel warm wordt ofzo?

 

Ik hoop dat iemand weet welke componenten dan vervangen moeten worden om het op te lossen, ik ben zelf technisch genoeg om te solderen of andere dingen te doen, alleen mis ik de ervaring/apparatuur om dit precies te troubleshooten.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Denk dat het sober voor je uit ziet, er zijn bij mij weten 0,0 techneuten hier aanwezig in de Sony Community en  bij de reparatie bedrijven verwisselen direct als het nog voorradig is het gehele moederboard.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!