annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Bravia KD-55A89 geeft in meerdere situaties verre van trillingvrij beeld

profile.country.NL.title
HermanLR
Ontdekker

Sony Bravia KD-55A89 geeft in meerdere situaties verre van trillingvrij beeld

 

Ik ben in basis best tevreden over mijn KD-55A89, maar heb toch de nodige issues die je bij een relatief dure TV niet zou verwachten.

Voetbalwedstrijden (met erg veel beweging toch), talkshows, Netflix, journaal prima.

Maar er zijn programma's die de toets der kritiek absoluut niet kunnen doorstaan. Een programma als reizen Waes bv.:stilstaand beeld ok, maar camerawisselingen lopen niet vloeiend, trillen zelfs. Tijdens het journaal en talkshows zijn de filmpjes die tussendoor te zien zijn zijn niet om aan te gluren, terwijl de uitzending "aan tafel" perfect is. Keek net naar eerste deel van Buza, ook verre van ideaal. Wisseling van posities leveren gewoon geen vloeiend beeld op.

 

Ik ben gekoppeld aan een Onkyo TX NR 609 en kijk veelal via de CII module, terwijl het geluid wel via mijn surround set gaat. Ik heb ook een Ziggo Mediabox XL, maar die gebruik ik alleen om terug te kijken, NPO Plus of opnames. NPO Plus uitzendingen zien er ook verre van lekker uit trouwens.

 

Wie o wie heeft een idee wat het probleem is? En veel belangrijker...wat kan ik eraan doen zodat mijn ergernissen ophouden.

Instelling op de TV? Zo ja, welke?

 

Bij voorbaat dank!

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Denk dat het aan je TV signaal ligt. Misschien de kabel/stekkers of het modem.

Hier heb ik perfect beeld, zo wel met een box als met een CI+ module.

Heb je het ook als je dezelfde uitzendingen met de mediabox bekijkt?


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
HermanLR
Ontdekker

Dank voor je antwoord.

Ja, net even Reizen Waes  van afgelopen zondag via mediabox teruggekeken en hetzelfde probleem. Lijkt er niet op.

Ik heb een relatief nieuw modem van Ziggo, de Connect Box. De meningen daarover lopen nogal uiteen trouwens.

Als je het over kabels/stekkers hebt, bedoel je dan de HDMI-kabel, of over bekabeling van modem naar tratec fra-752/n of vanaf daar naar de overige apparaten? Zie foto. Dank voor je reactie vast weer!

Tratec.jpg

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ja zo’n soort versterker heb ik ook gehad, maar gaf ook storing.

Probeer maar eens met een goede kabel rechtstreeks.

Ik bedoel dus de antenne kabels en stekkers.

Deze hebben wij toen ook vervangen.

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
HermanLR
Ontdekker

Dank voor je antwoord.

Ik ben een beetje een nitwit wat betreft dit soort zaken, maar er zijn diverse apparaten die vanuit de versterker bediend worden.

Jij zegt: Sluit TV rechtstreeks aan. Rechtstreeks vanaf het modem of rechtstreeks vanuit "de muur"? Zie foto. De rechterkabel van het "muurstukje" komt door de muur vanuit het modem. De linkerkabel van het muurstuk loopt naar de versterker en dan loopt er een andere kabel naar de TV.

Levert rechtstreeks bedraden geen problemen op met andere apparaten die je vanuit de versterker wilt bedraden dan?

Sorry voor de wellicht domme vragen en fijn dat je mee wilt denken. Ik ben een groot del van de dag op pad en kan eind van de middag weer regeren. Bedankt voor de input!Muur.jpg

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als ik de bovenstaande foto bekijkt, zie ik dat niet de juiste/ideale materialen worden gebruikt.

Zoals de verloop F-connectoren, op uitgang 1 de zogenaamde dropveter coax kabel, de coax kabel op uitgang 3 en 4 lijkt niet te passen in de F-connector (te klein). Ook ontbreek de aard verbinding op de FRA.

 

Wordt het coax signaal van de A89 apart gevoed uit de FRA of dit nog gesplitst?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ik bedoel dat de coax tv kabel rechtstreeks van de hoofdaansluiting naar je TV loopt.

Ik neem aan dat op je foto de hoofdaansluiting is?

De modem, de Connect box heeft niks met je TV te maken, deze is alleen voor je Internet.

Maar wat pa3eia hierboven ook schrijft lijkt die aansluitingen op de hoofdaansluiting op je foto er ook niet goed uit te zien. Hoelang zit dat er al en wie heeft dat zo aangesloten?

Op de hoofdaansluiting dient een POA-01-B splitter te zitten, dat kun je zien als je het witte kapje eraf haalt;

 

POA-01-B splitter ZiggoPOA-01-B splitter Ziggo


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Hier al jaren met tevredenheid de groene voeding coax kabel direct op de versterker aangesloten, de versterker is namelijk ook al een galvanische scheiding van het aanvoer signaal en de binnenhuis installatie. Hoe minder verbindingen of overgangen des te minder verlies en storingen in het coax signaal.

 

Wat ook nog mogelijk is dat het signaal wordt gestoord door de Connect box in de down of up stream, dan is het aan te raden om een sper filter tussen de FRA en de Connect box te plaatsen.

 

Meer coax info van Ziggo gebruikers 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
HermanLR
Ontdekker

Dank jullie wel voor de input. Ik ga er deze week mee bezig. Ik laat het weten.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@HermanLR  schreef:

Ik ga er deze week mee bezig. Ik laat het weten.


Suc6 ermee, we zijn benieuwd.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!