annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony 65XR84K en HT-A7000 ruis geluid als Center Speaker aan staat.

profile.country.NL.title
lammertsm
Ontdekker

Sony 65XR84K en HT-A7000 ruis geluid als Center Speaker aan staat.

Ik het volgende probleem.

Als ik op mijn 65XR84K de central speaker (S-Center speaker mode) optie aan zet en meegeleverde 3,5mm kabel (bij soundbar) tussen de TV en soundbar aangesloten heb dan hoor ik vanuit de TV speakers alleen maar ruis (continue).

Een andere 3,5mm kabel tussen de Soundbar en TV lost het niet op.
Als ik de optie in de TV weer uit zet, is de ruis weer weg.

Nu lees ik op het Amerikaanse Sony forum dit.
https://us.community.sony.com/s/question/0D54O00007cILmySAG/noise-sound-on-central-speaker-a80k-with...

en op AVSForum.
https://www.avsforum.com/threads/sony-a7000-buzzing-when-tv-is-center-channel.3228912/page-2

Is dit een hardware failure van de TV (nog geen maand oud) en de Soundbar vandaag aangeschaft.

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het ruis probleem met de Center Speaker in de modellen van 2022 is al een tijdje bekend.

De oplossing zoals ook te lezen is in je hier bovengenoemde link,  is dat er een ander moederbord in de TV wordt geplaatst.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
lammertsm
Ontdekker

Inmiddels een case bij Sony ingediend.

profile.country.NL.title
lammertsm
Ontdekker

Gisteren is het mainboard vervangen en het leek weg te zijn.


Gisteravond, toen het stil in huis was hoorde ik toch nog een zachte ruis, dit is waarneembaar  als de TV  + soundbar aan zijn en er wordt geen geluid afgespeeld dan hoor je nog heel zacht een ruis geluid uit de center speaker van de TV komen. 

Het is niet te vergelijgen met wat het was, dat was erg goed te horen.

Diverse andere 3,5" jack kabels geprobeerd, maar geen resultaat tot nu.



profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Even de puntjes op de "I".

De 65XR84k bestaat niet in de Sony Bravia 2022 line.

 

En ander punt is de gele Audio/video 3,5 mm jack aansluiting van de TV.

Deze aansluiting is een 3 voudige, de jack plug die waarschijnlijk wordt gebruikt is 2 voudig (alleen audio).

Zou dit het probleem niet kunnen geven?

 

Het zou ook mogelijk zijn dat de A7000 het S-Center audio signaal niet goed heeft verwerkt, omdat het signaal ontbreekt in de audio stream.

 

Sorry, het is zomaar een hersenspinsel van deze kant,


suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
lammertsm
Ontdekker

Het klopt, model zal XR-65A84K moeten zijn.

 

De jack plugs zijn 2 voudig die geleverd worden bij de soundbars

Issue speelt zowel bij A3000/5000/7000 soundbars en meerdere 2022 modellen.

 

Ik vermoed ook dat het probleem in de connector van de TV zit en Sony daar een modificatie op heeft gedaan.

Waarschijnlijk is mijn nieuwe Mainboard niet een gemodificeerde versie, dit zoeken ze uit.

Ik hoor nog wat er verder gaat gebeuren.

 

Als er geen geluid wordt verwerkt hoor je de ruis al bijvoorbeeld via het  Home scherm van de TV bijvoorbeeld of geluid op mute.

 

 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Misschien snap ik ‘m niet, maar als je die soundbar nu op de TV aansluit met een HDMI eARC kabel, dan zou hij toch goed moeten werken?


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
lammertsm
Ontdekker

Klopt, dat werkt ook prima.

 

Echter deze TV en Soundbar ondersteunen de optie om de tv-speaker te gebruiken als center speaker (S-Center) bij gebruik soundbar.

Hiervoor wordt een extra kabel verbinding tussen de TV en Soundbar gemaakt m.b.v. een 3,5" Jack kabel en daar zit nu net het probleem zodra je deze optie activeert.

 

Dit geeft een irritante ruis geluid over de TV Center speaker.

Haal je de 3,5" jack kabel weer uit de TV of soundba of je zet de optie weer uit in de settings dan is de ruis weg.

 

Sony erkend het issue ook, daarvoor moet het Mainboard vervangen worden.

 

Zie hier voor meer info
https://allhomecinema.com/review-your-sony-tv-as-a-center-speaker-gimmick-or-really-usable/?id=18383... 

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ok sorry ja niet goed begrepen, maar dat kan ook met de AG9 TV.

Als ik erop zoek lijkt het een hardware issue te zijn, dus toch nog eens vragen bij verkoper en of Sony of ze er iets aan kunnen doen.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________