Deel jouw ervaring!
Beste lezer,
na de laatste update zit er toch nog een vervelende bug in het systeem.
als ik een film kijk vanaf mijn nas en overschakel naar Netflix dan hapert het beeld en geluid.
Ik kan dit alleen oplossen door de stekker uit het stopcontact te halen.
heeft iemand een tip deze handeling te omzeilen?
gr Remo
Welkom,
Waarschijnlijk is de X8505c draadloos verbonden met het thuis netwerk, lees hier en daar dat de Wifi adapter nogal eis van het android OS.
Correct me if I have wrong.
73's
Hallo,
de tv is niet verbonden met WiFi, dus daar kan het niet aan liggen.
kan het zijn dat de media player op de achtergond nog door draaid?
gr remo584
Sorry voor het verkeerde schot voor de boeg.
Dat de Mediaplayer op de achtergrond draait is best mogelijk, deze kun je gedwongen stoppen laten stoppen.
Als het probleem niet voordoen bij het opnieuw opstarten van het toestel is dat natuurlijk ook een oplossing.
73's
Ik zal het eens proberen, alleen elke keer de stekker er uit halen voor een tv van 1700 euro vind ik geen waardige oplossing!
ik hoop dat Sony hier toch serieus naar kijkt en met een volgende update verhelpt.
als ik nieuws heb kom ik weer in de lucht.
gr remo584
Ik bedoel niet opnieuw opstarten d.m.v. de stekker, maar via de groene toets.
73's
Zojuist bij opties geprobeerd, helaas werk dit ook niet.
moest wederom de stekker er uit halen om normaal beeld te krijgen.
hoe kunnen we dit probleem aankaarten bij Sony en of Android?
Je hebt dit probleem als je specifiek omschakelt van KODI naar Netflix?
Of gebruik je een andere mediaspeler voor je films ed?
Hallo,
het probleem is als volgt:
ik bekijk de films vanaf de Nas (hard wire) direct op de tv met de video app van de tv dus zonder een losse mediaplayer
na het kijken van de film of stop met kijken, stop ik eerste de film en sluit ik de app af door de home knop op de AB.
vervolgens start ik Netflix op en kies de gewenste film of serie, als deze start dan blijft het beeld schokken of het telkens een seconde overslaat.
tot nu toe help alleen om de stekker er uit te halen en de tv volledig te herstarten.
ik hoop dat het duidelijk is.
Kun je proberen om films via je NAS te kijken met een andere mediaspeler?
Probeer de app Kodi eens. Is gratis, en speelt vrijwel alles af.
Als dat ook issues geeft, kijken we verder.