annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sommige zenders niet te openen via kanaalnummer op de afstandbediening.

profile.country.NL.title
frouwipkus
Ontdekker

Sommige zenders niet te openen via kanaalnummer op de afstandbediening.

Hallo,

Sinds kort heb ik een vreemd probleem met mijn KD-43XG8399 TV. Mijn provider is Ziggo en ik heb geen mediabox of Ci+ Module in de TV. Ik kijk gewoon via de kabel naar de TV en dat werkte altijd prima.
Het rare is nu dat heel veel zenders niet meer zijn te openen via het in te voeren kanaal nummer op de afstandbediening. Ik krijg dan: "Dit programma nummer is niet beschikbaar."
Wel kan ik diezelfde zenders openen via de guide, of op een ander manier via een zender die wel opent en dan via de + of - naar de betreffende zender te scrollen.
Ik heb het idee dat het vooral voorkomt bij kanalen die sinds kort de HD kwaliteit hebben gekregen bij Ziggo.
Al met al een erg omslachtige manier om tussen zenders te schakelen.
Wie o wie weet hoe ik dit op kan lossen, bij voorbaat mijn dank.

 

8 ANTWOORDEN 8
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Al eens de zenders opnieuw ingelezen via "Andere Provider" en netwerkID 04444.

 

Zie ook 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
frouwipkus
Ontdekker

Nee niet geprobeerd. Ik wil de zenders liever ook niet opnieuw inlezen, want ik vrees dat dan alle zenders strakt niet meer d.m.v. de kanaal nummers te openen zijn en ik alles via guide moet doen. De guide vind ik veel te omslachtig.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

En als je het kanaalnummer geheel compleet invoer, desnoods op de lege plaatsen met nullen.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
frouwipkus
Ontdekker

Bedankt voor het antwoord.
Dat werkt ook niet, Eurosport heb ik op kanaal 17 en is dus niet met de afstandsbediening te openen, in totaal zijn er 3 karakters in te voeren, zet ik er 017 neer dan vind hij hem ook niet.

Via guide heb ik 57 zenders, 12 daarvan kan ik alleen via guide benaderen en niet via de afstandsbediening door het nummer in te voeren.

Het is erg willekeurig, het gaat om de volgende kanalen: 11, 12, 17, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 32, 34 en 35.

Kanaal 17 heb ik gisteravond een keer op 50 gezet en toen kon ik hem wel gewoon met de afstandsbediening openen. Dus ik denk er over om die 12 ergens anders neer te zetten, wat wel vervelend is want ik weet uit mijn hoofd omdat ik al jaren dezelfde volgorde heb waar alles zit.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als je een van de niet toegankelijke voorkeuze zenders via de Guide selecteert, wat geeft dan de "I" toets van de afstandsbediening aan in het pop-up scherm aan?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
frouwipkus
Ontdekker

Als ik een van de niet toegankelijke voorkeuze zenders via de Guide selecteer, dan geeft de "I" toets van de afstandsbediening digitaal aan.

profile.country.NL.title
frouwipkus
Ontdekker

Oké, mijn probleem is opgelost.

Vanmorgen heb ik de zenders opnieuw ingelezen, Ziggo(voorheen UPC) heb ik eerst maar gekozen.


In het weekend had ik de Frequentie en netwerk ID opgezocht die bij mijn postcode horen en de Frequentie bleek te zijn veranderd van 164.000 zoals het in de TV stond naar 474.000.

 

Toen het klaar was alle kanalen weer op de door mij gewenste plaats gezet, een hoop werk maar het ging goed!

 

Nog bedankt voor het meedenken...

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@frouwipkus  schreef:

Oké, mijn probleem is opgelost.

Vanmorgen heb ik de zenders opnieuw ingelezen, Ziggo(voorheen UPC) heb ik eerst maar gekozen.


In het weekend had ik de Frequentie en netwerk ID opgezocht die bij mijn postcode horen en de Frequentie bleek te zijn veranderd van 164.000 zoals het in de TV stond naar 474.000.


Dit is een bekend Ziggo probleem dat de 2 digitale netwerken niet hetzelfde zijn voor de gebruiker.

Voormalige UPC gebruikers kiezen tegenwoordig voor Ziggo waardoor er enkele problemen voor doen voor de ontvangst van Digitale TV.

 

Bedankt voor je feedback,

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!