Deel jouw ervaring!
De optische kabel die aan de sony KD-49XG9005 zit laat zien, dat wanneer de tv uitgeschakeld is, deze toch een optisch (rood) signaal geeft .
Deze gaat niet uit . Sterker nog , als de tv uit is, gaat het signaal soms uit en dan weer aan . Dit gaat heel de nacht door.
Door dit probleem wordt mijn soundbar steeds ingeschakeld, waardoor de soundbar soms de hele nacht aan is geweest.
Ik heb afgelopen nacht deze optische kabel losgemaakt en mijn soundbar blijft gewoon uit.
Nu is mijn vraag : hoe los ik dit op , of sterker nog , zie ik een instelling over het hoofd.
Ook hier Digitale TV via het Ziggo netwerk, alleen i.c.m. de CI+ module en een HDD voor eventuele een opname.
Er treed nagenoeg geen audio vertraging op, het herstarten van de TV (XG9505) met de Soundbar (RT5) lost het meestal dan op.
Al eens geprobeerd de soundbar via optisch te verbinden met de Next?
73's
Ook mijn Denon soundbar werd door optisch signaal ex TV ingeschakeld (dit hoort ook zo volgens gebruiksaanwijzing soundbar) Helaas ook hier regelmatig in en uitschakelen ook al staat TV uit!
Opgelost door 3.5 mm Jack (ingang soundbar) aan te sluiten op 3.5 mm Jack uitgang (koptelefoon) van TV
Het is bekend dat Sony TV's niet helemaal uitgaan als je deze uitzet.
Ze, blijven altijd in een soort Standby toestand staan. Enerzijds om de Programmagids Up to Date te houden en anderzijds om regelmatig te controleren of er nog Software Updates beschikbaar zijn. Verder heb ik ook nog het vermoeden dat er nog regelmatig zgn. diagnostische informatie verkeer plaatsvindt hetzij naar Google (Android) of naar Sony. Dit resulteerf vaak in ongewenst gedrag van de HDMI poorten. Bij mij resulteerde dat in korte onderbrekingen van mijn aangesloten AV systeem juist al de TV uitstaat. Ik heb er wel eens een vermogen meter tussen gehangen en constateerde dat hierdoor zelden het minimaal opgegeven Standby verbruik bereikt werd. Wat kan helpen is de ongewenste communicatie van je TV tot een minimum te beperken zoals:
Niet automatisch laten zoeken naar Updates.
De Zgn. Diagnostische communicatie uitschakelen.
De privacy voorwaarden intrekken.
Succes. Gr, Arie
Maar wat doet Sony eraan....?
sony had geen oplossing.
heb het aansluitschema anders aangepakt , nu werkt het wel goed.
maar ondanks dat, mag dit niet zo wezen.
dus de soundbar niet rechtstreeks aan de tv gekoppeld maar aan de ziggo kast en dat geef geen problemen.
Thanx,maat gaat dat dan bv met streamen vanaf een iPad?
vr gr
ad