annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Schermverniewing wordt niet afgerond bij kd 55 AG8

profile.country.NL.title
wijkstra
Lid

Schermverniewing wordt niet afgerond bij kd 55 AG8

Wij hebben sinds een half jaar een nieuwe Sony KD 55  oled. Sinds 1 maand krijgen we steeds een melding dat de procedure van schermvernieuwing gestart moet worden, om inbranden te voorkomen. Bij het aanklikken van de melding gaat de tv uit en begint de led aan de voorkant van de tv 6 keer rood te flikkeren. Bij het aanzetten komt er een melding dat het proces van schermvernieuwing niet gestart of afgerond is. Hoe is dit op te lossen? De service-afdeling geeft aan drie keer de stekker eruit en vervolgens handmatig via het menu zelf opstarten maar dit werkt ook niet. De melding komt steeds weer terug.

24 ANTWOORDEN 24
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Panel Refresh (Schermvernieuwing) wordt automatisch uitgevoerd om de schermuniformiteit van het tv-scherm aan te passen wanneer het langere tijd buiten gebruik is geweest.
Wanneer u de tv uitschakelt met de afstandsbediening, wordt er een pop-upvenster voor deze functie weergegeven.

U kunt ook handmatig vernieuwen wanneer u image retention (Bewaartijd beelden) of het volgende bericht ziet: 'Panel refresh did not finish…' (Schermvernieuwing is niet voltooid).
Voer deze functie echter niet vaker dan één keer per jaar uit, want dit kan gevolgen hebben voor de levensduur van het scherm.

Als u de functie Panel Refresh (Schermvernieuwing) handmatig wilt uitvoeren, voert u de stappen hieronder uit:

  1. Druk op de knop HOME op de afstandsbediening.
  2. Selecteer  
     

     

    Instellingen.
  3. De volgende stappen zijn afhankelijk van de menu-opties van uw tv:
    • SelecteerDisplay & Sound (Scherm en geluid) — Expert panel settings (Geavanceerde scherminstellingen) — Panel refresh (Scherm vernieuwen).
    • Selecteer Display (Scherm) — Expert panel settings (Geavanceerde scherminstellingen) — Panel refresh (Schermvernieuwing)

Wat is de functie 'Panel Refresh' (Schermvernieuwing)? 

 

Als de Beeldherstelmodus On (Aan) is en u het netsnoer uit het stopcontact trekt, er vervolgens weer insteekt en daarna de tv aanzet, wordt de tv ongeveer 10 minuten lang in stand-by geschakeld en wordt een paneelkalibratie uitgevoerd.
Nadat de paneelkalibratie is voltooid, gaat de tv weer aan en wordt het tv-scherm weergegeven.

Dit verschijnsel kan worden vermeden door de instelling Beeldherstelmodus op Uit te zetten.

  1. Druk op de toets HOME op de afstandsbediening.
  2. Selecteer Instellingen.
  3. Selecteer Retail detail mode (Demonstratiemodus) in de categorie System preferences (Systeemvoorkeuren).
  4. Selecteer Beeldherstelmodus.
  5. Selecteer Uit.

Na het inschakelen van de TV verdwijnt het scherm onmiddellijk gedurende 10 minuten en verschijnt da... 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Loggie12
Ontdekker

Ik heb precies hetzelfde probleem met hetzelfde toestel.

Die van mij is aangeschaft eind vorig jaar (2019).

 

Op een gegeven moment kreeg ik ook in beeld om het "schermvernieuwings" programma te starten.

Dit gestart en naar bed gegaan.

De volgende ochtend zie ik onderaan het scherm 6x een rode led oplichten.

Ik wist niet wat dat was en heb de TV maar aangezet met het idee dat na een nacht het programma wel klaar zou zijn.

Tot mijn verbazing kwam er een mededeling dat het "vernieuwingsprogramma" niet was voltooid.

Daarna nog een keer gedaan. Na een paar minuten hoorde ik een klik en de 6x led foutcode kwam weer terug.

Het lijkt erop dat het programma niet werkt. Er komt ook geen witte streep in beeld.

Volgens de gebruiksaanwijzing zou het programma ongeveer met een uur klaar moeten zijn.

Maar na een nacht dus geen resultaat.

-Wat zou de reden kunnen zijn dat het programma (neem ik aan) niet werkt?

-Wat is de betekenis van de foutcode met de 6x knipperende rode led?

Ik heb ook de aanwijzingen mbt rode led foutcodes uitgevoerd.

Je kan het programma ook uitzetten maar dat wil ik eigenlijk niet.

Graag zou ik het aan de praat krijgen.

Mvg,

Arno 

 

profile.country.NL.title
wijkstra
Lid

Wij hebben de tv ook eind 2019 gekocht. Ik heb alles geprobeerd. Stekker eruit, handmatig opstarten van de schermvernieuwing, reset naar originele fabrieksinstellingen, niets helpt. Na wederom contact met Sony wordt er nu een reparatie opdracht ingezet om het probleem op te lossen. Het lijkt wel een software probleem. Ik ben dus niet de enige met het probleem.

profile.country.NL.title
Loggie12
Ontdekker

Ik zal vandaag contact opnemen met Sony om te kijken of het probleem opgelost kan worden.

Nadat ik nu de TV uitzet (start het schermvernieuwings programma) en blijft de rode led 6x knipperen en dat blijft zo totdat ik de TV weer aanzet. Waarbij de TV helemaal opnieuw op moet starten.

Ik neem aan dat het geen kwaad kan dat de led heel de dag staat te knipperen want verder doet het toestel niets maar het is wel vervelend.

Voor de rest werkt alles prima.

Ik ben benieuwd wat ze aan jullie TV gaan doen.

 

 

 

profile.country.NL.title
wijkstra
Lid

Dit is de oplossing, dus geen reparatie gelukkig.

 

Gelieve de volgende reset uit te voeren:

1. Stekker uit het stopcontact trekken.
2. De standby-toets en de volume min-toets indrukken op het toestel en ingedrukt houden en dan de stekker in het stopcontact steken.
3. Wanneer de led, die normaal wit is, groen brandt mogen de toetsen losgelaten worden.
4. TV gaat nu resetten.
5. Wanneer tv klaar is met resetten tv opnieuw installeren.

 

S6 ermee 

profile.country.NL.title
Loggie12
Ontdekker

Toevallig had ik vanmiddag de helpdesk van Sony gebeld en daar kreeg ik een erg behulpzame medewerker aan de lijn die me dezelfde oplossing doormailde.

Omdat ik avonddienst had (ben net terug van werk) heb ik het nog niet kunnen uitproberen.

Ik neem aan dat alle  instellingen met die reset verdwenen zijn?

Ik zal in ieder geval alle instellingen even gaan noteren.

Was het overigens nu wel mogelijk om een "schermvernieuwing" tot een goed einde te brengen of heb je dat nog niet uitgeprobeerd?

profile.country.NL.title
wijkstra
Lid

De reset procedure heeft helaas niet gewerkt. Er wordt nu een reparatie afspraak ingepland. Waarschijnlijk moet het moederboard vervangen. Wordt vervolgd 

profile.country.NL.title
Loggie12
Ontdekker

Jammer om te horen dat het niet heeft gewerkt.

Ik had vandaag nog geen tijd om het uit te proberen.

Vreemd dat het moederboard vervangen moet worden want voor de rest doet de TV het toch?

Het TV gedeelte werkt prima hier . Alleen het schermvernieuwings gedeelte niet waarna hij in storing gaat.

Maar als de TV uitzet middels de knop op de AB krijg ik een optie om later het vernieuwingsprogramma te starten.

Dan heb ik geen last van een storing......alleen moet ik iedere keer als ik de tv uitzet die optie aanklikken.

Ik ga het overmorgen (want dan heb ik weekend) uitproberen en als het dan niet werkt laat ik het weten.

 

profile.country.NL.title
Loggie12
Ontdekker

Update:

Vandaag wilde ik de TV gaan resetten maar ik kreeg een mededeling dat er een update beschikbaar was.

De update afgerond en daarna de TV weer aangezet. Eerst even gekeken of alles nog werkte (je weet maar nooit tenslotte) en alles werkte prima.

Daarna even Netflix, Amazon Prime en Disney bekeken en ook dat werkte allemaal goed.

Voor de update was het zo dat wanneer ik de TV wilde uitzetten ik eerst nog een popup scherm kreeg of ik de "schermvernieuwing" nu wilde doen of later.

Na de update zie ik helemaal geen "schermvernieuwing" berichten meer en ook geen knipperende led met foutcodes.

Laat ik het even afkloppen maar tot zover werkt alles weer als vanouds 🙂

Hopelijk lost bij jou de update ook het probleem op.