annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Re: Dolby Vison Sony 75XG9505

profile.country.NL.title
Channel_Z_NL
Lid

Re: Dolby Vison Sony 75XG9505

Hey Erik, mooi dat het probleem is opgelost, en dus veel DV kijkplezier gewenst 😎

Echter wil ik je nog wel even een tip geven, op je foto's is te zien dat de voeten van je tv voorbij het meubel uitsteken...

Dat zou ik als ik jou was wel snel gaan oplossen, nu komt er namelijk veel zijdelingse spanning op de voeten te staan, en je loopt het risico dat je tv naar voren kan vallen, doordat de voeten niet volledig worden ondersteund...

Een breder meubel zou wenselijk zijn, maar je kunt het ook oplossen door een bredere plaat tussen het meubel en de de tv te plaatsen.    

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
pilaszek
Ontdekker

  • Hoi, Hoe zet ik de Dolby Vision aan op deze tv. Ik heb namelijk alleen deze beeldmodus: Levendig, standaard, bioscoop, spel , grafisch, foto en gebruiker. Echter geen dolby vision optie. Ook niet als ik via mijn 4k blurayplayer een 4k film aanzet die dolby vision heeft, en ook niet via de ingebouwde netflix tv-app met premium abonnement. Hoe zit dat? Ik zie bij andere sony tv's de optie met dolby vision bright of dark etc. Voor de goede orde, alle bekabeling etc. is vernieuwd naar alle nieuwe standaarden die deze tv ondersteunt, dus daar ligt het zeker niet aan. Groeten Erik

15727056116231282530207696467190.jpg

15727056602067751060427260007360.jpg

 

15727057631111311864452289670748.jpg

15727057812072626127357519995036.jpg

15727057978633395858573284526351.jpg

15727058152867328560272596771286.jpg

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dacht dat op de HDMI poorten de verbeterde indeling moet worden geactiveerd.

 

Dit topic al gezien?

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
pilaszek
Ontdekker

Hoi,

Ook dit stond al goed ingesteld uiteraard.

Hopelijk heeft iemand anders nog ideeen?

Bedankt voor de reactie.

Groeten Erik

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Volgens dit overzicht  is er een update nodig.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Channel_Z_NL
Lid

Hoi Erik

Welke firmware versie heeft je tv? ( ff op de help toets van je ab drukken en dan zie je rechts bovenaan de software versie ) 

In mijn geval is dat PKG6.2026.0271EUA

Dit is de standaard firmware waarmee de tv is uitgerust ( ik heb een 55XG9505 ) en uit de doos gewoon DV ondersteuning...

Dit model tv schakelt automatisch over naar DV, als hij een DV signaal krijgt, je kan het dus niet van te voren instellen.

Dat betekend dus niet, dat als je bijvoorbeeld je 4k BR speler ingesteld hebt op DV, dat dan je tv ook meteen overschakelt naar DV, maar dat pas doet als de daadwerkelijke DV film begint.

Dat komt omdat de menu structuur van je 4k BR speler in de meeste gevallen niet in DV wordt doorgegeven.

Er zijn uitzonderingen, ik heb een Apple TV 4k, en kan kiezen voor DV in het menu, waarmee dan ook meteen het menu ook in DV wordt doorgegeven, wat dan inhoud, dat als ik de Apple TV 4k aanzet, de tv dus ook meteen overschakelt naar DV...

Welk type 4k BR speler heb je trouwens, misschien ook wel even handig om te weten?

profile.country.NL.title
pilaszek
Ontdekker

Hoi Channel Z,

 

Het probleem is inmiddels verholpen, bedankt voor de tips 🙂

Groeten Erik

profile.country.NL.title
Channel_Z_NL
Lid

Hey Erik, mooi dat het probleem is opgelost, en dus veel DV kijkplezier gewenst 😎

Echter wil ik je nog wel even een tip geven, op je foto's is te zien dat de voeten van je tv voorbij het meubel uitsteken...

Dat zou ik als ik jou was wel snel gaan oplossen, nu komt er namelijk veel zijdelingse spanning op de voeten te staan, en je loopt het risico dat je tv naar voren kan vallen, doordat de voeten niet volledig worden ondersteund...

Een breder meubel zou wenselijk zijn, maar je kunt het ook oplossen door een bredere plaat tussen het meubel en de de tv te plaatsen.