annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Problemen met Av reciever in combinatie met TV en pc

profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

Problemen met Av reciever in combinatie met TV en pc

Goede dag,

 

Ik  heb mijn Pc aangesloten op mijn STDR-1080 av reciever die vervolegns is aangesloten op mijn tv de 55XE8599 sony android tv.

Al ik mijn pc opgestart hebt en de tv staat uit disconnect de tv constant en vervolgens connect hij, waardoor als ik bijvoorbeeld muziek aan luisteren ben de muziek constant onderbroken wordt dit gebeurt ongeveer om de 3 a 4 minuten.

Ik krijg het disconnect geluid van windows en vervolgens een paar tellen later hoor het connect geluid, mijn monitor fits op zwart en een paar tellen krijg ik weer beeld (dit gebeurt ook als jij een monitor op je pc aansluit of juist afkoppel).

Het ziet er naar uit de tv terwijl hij uit staat constant connectie zoekt met mijn pc en vervolgens weer disconnect om weer connectie te zoeken.

 

ik heb vrijwel alle instellingen na gekeken maar helaas nog geen oplossing gevonden, zowel alle instellingen van de Av reciever als van de tv heb nadrukkelijk uitgeplozen maar helaas niks mag baten.

 

nu heb ik de Tv direct op mijn pc aangesloten (zonder de av reciever er tussen) en het probleem blijft aanhouden.

 

Als ik de pc alleen aan de reciever aansluit (de hdmi kabel van tv naar reciever eruit haal) heb ik ook geen last van dit probleem dus het probleem licht bij mijn Android tv.

 

Ik heb op een ander forum van Sony iemand anders gevonden (meerder mensen) met het zelfde probleem.

 

De enige oplossing die ik tot hede heb kunnen vinden is als volgt, de tv staat aangesloten op HDMI A output van Reciever door de reciever op HDMI B output te zetten omzeil ik het probleem maar dit hoort zo niet te zijn.

 

Ook is mijn opgevallen terwijl de tv "uit staat" deze om de +/- 5 minuten connectie maakt met de sony/android update servers zelfs nadat ik auto update uit heb gezet.

Tevens verbruitk de tv hierdoor terwijl uit staat om de +/- 5 minuten  meer stroom dan hij zal moeten gebruiken (zie link hier onder meer mensen hebben dit probleem).

 

https://community.sony.co.uk/t5/android-tv/problem-playing-music-from-pc-to-str-dn1080-via-dlna/td-p...

 

https://community.sony.at/t5/android-tv/standby-power-consumption/m-p/2366025#M21527

 

Heeft er iemand een oplossing voor deze problemen of ervaart iemand het zelfde probleem ?

 

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

Goede dag Fredivan

 

In 1 van de links die ik bij deze post had toegevoegd had ik al het antwoord wat u mij geeft gevonden en inderdaad ik loop tegen precies het zelfde probleem aan.

Wat zeer spijtig is :S

Over de tv heb ik weinig klachten en heb bewust gekozen voor een android tv nadat mijn ouders een gelijk waardige android tv hadden gekocht waar ik redelijk van onder de indruk was met betrekking tot het Smart gedeelte.

Ik kijk veel films/series via mijn synology nas en het feit dat Plex, Emby, Kodi, en ook nog eens de officiele DS VIDEO app van synology allemaal op de tv perfect werken en ook nog meerder geluids formats ondersteunen was een android tv zeker een ideeale keuze!

Dat gezegd te hebben ben ik niet tevreden over de problemen waar ik tegen aanloop!
Op diverse forum (van andere merken) lees ik dit probleem terug met vrijwel elke android tv (op 2 enkele modellen na).
Het beeld uitzetten op de tv is voor mij geen optie! ik ben geen "hippie/mileu fanatiekeling" maar ik let altijd op met electriciteit consumptie van alle aperaten in mijn woning en heb dan ook alleen maar minimaal A labeld apperaten.
Door het scherm uit te zetten is de consumtie van de tv nog aan de redelijk "hoge" kant, voor mij werkt het door op de AMP de HDMI poorten uit te zetten ik kan gelukkig ook op mijn amp kiezen uit HDMI output A, B, A en B of hdmi off kiezen

Dat laatste doet de truuc en verkom ik dat ik de tv aan moet zetten.

 

Ook in standby mode (of wanneer je tv uitzet) is er een inmense schomeling kwa consumtie om de +/- 5 minuten gaat het stroom verbruik (sorry weet de getallen niet exact uit mijn hoofd) van 30 watt naar +/- 150 watt (of iets in die gees) voor ongeveer een 1 minute dit gat dag en nacht door als de tv uit staat.

Dit heeft wederom te maken met Android die constant opzoek naar een update, ik heb autoupdate uitgezet en nu gebeurt dit maar 1 keer per 1 a 2 uur.

Via mijn router ben ik er achter gekomen dat mijn tv dus constant contact zoekt met Android en sony's update server, het ip aderss van mijn tv komt constant naar voren en nadat ik dit voor een week in de gaten heb gehouden en meerder mensen (zie link nr 2 in voorgaande post van mij) hier ook over klagen en het zelfde ondervinden!

Ook dit probleem word genegeerd door sony!

 

Ik zie zeker een goede en leuke toekomst voor Android tv's met name als er meer fabrikanten android tv's gaan maken zal het aanbod aan apps en functienaliteit enorm toe nemen en in vergelijking met normale smart tv's bied android meer potentie!
De problemen die android veroorzaken liggen 50/50 bij zowel sony als android!

Sony krijgt een rom van android en zetten deze over naar hun producten, tijdens deze "overzetten" kan sony zelf een x aantal bugs en dergelijk veroorzaken maar ook bugs die door android zelf "geleverd" worden oplossen!

Ik hoop dan ook dat er meer mensen gaan klagen met deze problemen en dat er een update voor de tv komt die deze problemen uit de wereld gaan helpen (ik zie geen reden waarom dit niet software matig opgelost kan worden).

Zelf heb ik belsoten om 6 maanden te wachten tot verdere updates van of mijn AMP of TV die deze problemen (connectie problemen en consumptie problemen) weten op te lossen zo niet dan ga ik stappen ondernemen want door deze consumptie problemen is deze tv dus niet A+ waarmee ze de tv wel promoten en onder die voorwaarden ook verkopen wat hij dus niet is! 

en doordat de tv dus constant connectie zoekt waarmee het stroom verbruik toeneem is ook een extra slijtage slag op de voeding van de tv wat de levensduur van de tv enorm kan verminderen!

 

Sorry voor deze lange reactie :tongue: maar ik wil je vriendelijk bedanken voor jouw reactie!! en tip!!

 

@fredivan, je geeft aan dat je met je 3de tv bezig ben, ik neem aan dat jij tv dus 2 hebt omgerolen voor een nieuwe (wel zelfde model ?) ?

profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

@thx1183

 

Ik luister niet alleen muziek, ik kijke series, films, youtube etc.... via mijn pc dit vindt ik doorgaans makkelijker dan via de Youtube app door lijsten aan video's te scrollen.

Ik luister geen muziek VIA MIJN TV, mijn pc is niet DIRECT op de tv aangesloten maar op mijn versterker (av versterker) als ik mijn tv uit hebt staan en youtube of wat dan ook aan het doen ben op mijn pc gaat om de +/- 5 minuten het scherm op swart zon 10 a 20 seconden later heb ik dan weer beeld, dit gebeurt ook tijdens het game! (zeer fijn in een potje css go!!!!!)

 

Via youtube kan ik niet direct muziek streamen (doorvoor heb je betaalde youtube nodig, youtube red ofzo heet dat wat alleen in amerika te krijgen is, in iedergeval niet in NL)

Spotify of dergelijk streaming diensten heb ik niet! alle muziek kan ik gratis op youtube vinden en luisteren!!!!!
Wat probleem loos werkt mits ik de HDMI kabel van mijn tv naar AMP eruit haal, zodar ik de tv weer op de amp aanlsuitn heb ik last van deze problemen!

profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

@Vinc_E

 

PC staat niet DIRECT aangelsoten op de tv.

Maar op reciever (av reciever) dit hoort (en werkt ook) te werken zonder dat ik tv aanzet, in principe doet de tv helemaal niks op het moment dat ik via mijn pc muziek luister over de amp (in de handleiding van de amp staat ook dat dit kan).

Als ik de HDMI kabel van tv die naar AMP gaat eruit haal werkt alles perfect! het is dus puur de tv die problemen veroorzaakt!

 

De tv staat aangesloten op HDMI output A van mijn amp, via mijn amp kan ik kiezen tussen outpu A, B en output A+B of HDMI off.

Als ik HDMI off selecteer zijn alle problemen weg! zodra ik de amp op HDMI A of B zet zijn de problemen er weer!

Mijn AMP ziet ook als ik de tv uit heb staan dat er HDMI output A een device is aangesloten maar uit staat en stuurt dus ook gee informatie via/door Output A, MAAR de tv stuur wel constant een signaal naar mijn amp toe!

dus wederom kom ik de conclusie dat de tv iets doet wat niet hoor!

 

ook zie ik iederee keer als mijn monitor op swart ga, dat de HDMI output symbool (op display van mijn amp) aan het knipperen is en ook daar aan op te merken dat mijn tv dus aan het klooien is wat niet hoort mijn pc spreekt ook HDMI output A niet aan! mijn amp ook niet! maar wel mijn tv!

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

Klopt helemaal wat je zegt, het probleem zit ook in de tv. Ik heb al meer van deze klachten gehoord. Bij mij staat ook alles via de receiver, dus alle randapparatuur stb mediaplayer e.d. en de tv en beamer ook via hdmi op de receiver.

 

Hdmi is leuk maar kan ook voor rare problemen zorgen, er gaat als er 2 apparaten via hdmi met elkaar verbonden zijn zoals de tv en receiver heel erg veel info tussen beide op en neer. Apparaten zijn met elkaar aan het communiceren van wat stuur jij uit en wat kan ik aan. zo moet je dat een beetje zien.

 

Op het moment dat je tv uitstaat(standby) gaat hij niet in diepe slaap maar blijft proberen info te krijgen omdat hij toch enig signaal van de receiver krijgt als deze aan staat edid, extended display identification data.

Probleem is gewoon het niet geheel uitschakelen van het moederbord van je tv en dat krijg je ook met geen mogelijkheid uitgeschakeld tenzij je de stekker er uit trekt of de hdmi kabel naar de tv er uit trekt, dan gaat er geen data meer heen en weer.

 

Ik heb het met een andere tv geprobeerd en het probleem was weg. 

Ik heb ook met arcam U.K. gemaild destijds omdat ik ook dacht dat de hdmi kaart van mijn receiver stuk was, maar het ligt puur aan de tv.

 

Bellen met sony service center heeft geen zin, want dat is een callcenter die 99% van de tijd niet echt begrijpen waarover  je het hebt.

 

Ik heb inmiddels elke oplossing geprobeerd tot en met een HDfury aan toe maar niets helpt, behalve de oplossing in mijn vorige post, tv aan en beeld uit, de tv doet bij aanzetten 1x een edid en houdt die info dan vast, maar dan kun je wel ongestoord van je muziek e.d. genieten zonder onderbroken te worden

profile.country.NL.title
jjvdsluis
Lid

Hallo, ik weet niet of dit iets toevoegd maar toch even mijn ervaringen. Ik heb een SONY STR850 aangesloten op mijn XD9305. Ik heb de 850 aangesloten op de ARC HDMI, HDMI 4 is dit op de XD9305. Ik heb daarnaast alle randappatuur direct op de andere HDMI inputs van de TV aangesloten. In eerste instantie liet ik alles via de 850 lopen, maar dat gaf ook in mijn setup bepaalde connectiviteits issues, raar gedrag. 

Ik heb een STB en een Windows PC direct aangesloten op de TV. De PC streamt via iTunes alles perfect naar de 850. Ik kan de TV aan of uit hebben, het maakt geen verschil. Dit laatste was ook DE reden om alle randapparauur direct op de TV te koppelen omdat de TV anders continue aan moest staan om uberhaupt output te krijgen naar de 850. Uiteraard ook Bravia Sync ingesteld en wel zo dat compatibel apparatuur niet vanzelf aan/of uit wordt gezet. Als ik muziek wil luisteren via de PC met iTunes Airplay - waarvoor de TV niet aan hoeft te staan - wil ik natuurlijk niet als de TV door mij wordt uitgezet, ook de 850 wordt uitgezet. Hierbij ook nog de opmerking dat voor Windows 10 in mijn setup het cruciaal was om de juiste display- en sounddrivers geinstalleerd te hebben (in mijn geval een mobo met Intel HD graphics). Het was ook van belang om de Energie instelligen in Windows zo in te stellen dat devices zichzelf niet in een stroombesparende mode kunnen zetten.   

 

Over het automatisch verbinden van de TV naar de Sony cloud en andere providers is door zelf bepaalde instellingen op de TV te wijzigen. Mogelijk zijn jullie je daarvan al bewust, maar heb alle 'onzin' die ik niet gebruik uitgezet om ook het verbruik van de TV in stand-by te reduceren. Zo heb ik Starten op Afstand natuurlijk uitgezet, zo ook de instellingen onder Digitaal Afstemmen waarbij de TV in stand-by de TV gids/satelliet of weet ik het allemaal automatisch ververst. Er staan in dat menu allemaal instellingen die ik toch niet gebruik omdat ik een STB heb en geen kabel TV. Alles wat met automatisch dit en dat uitgezet.

 

Daarnaast blokkeer ik de Samba services op mijn firewall door uitgaand verder naar de volgende ip-adressen te blokkeren:

 

range 104.220.232.86  - 104.220.232.91

ip 35.162.92.227

ip 76.14.34.156

 

Er is trouwens veel informatie op het web te vinden over het verder hardenen van je Android TV door het echt deinstalleren van modules.

 

Dan nog een opmerking; Android TV gebruikt altijd de google DNS servers ongeacht wat je op de TV als DNS servers heb ingesteld dus je router DNS of welke DNS servers dan ook. De TV blijft altijd (ook) resolving doen middels 8.8.8.8/8.8.4.4. Dit maakt de Android TV onvoorspelbaar en lastig te managed. Ook deze dns servers blokker ik uitgaang op mijn firewall. Ik wil immers zelf bepalen met welke DNS servers te TV verbinding maakt.

 

Het is een heel proces geweest om de werking van de TV in combinate met mijn AMP en een Windows PC goed stabiel te krijgen en ook voorspelbaar. 

 

Ik hoop dat jullie een oplossing vinden voor de STR1080 combinatie met jullie TV. Ik heb overigens in de 850 wel een instelling moeten wijzigen en dat is in het menu HDMI Settings - > Audio Out. Deze van AMP+TV naar AMP ingesteld. Waarom dat ook maar weer was....geen idee eigenlijk, maar waarschijnlijk om ervoor te zorgen dat de audio alleen richting de AMP gaat en niet ook naar de TV.

 

John.

profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

@jjvdsluis Super bedankt voor jouw reactie!

 

En om maar direct je eerste opmerking te beantwoorden JA ik heb er wat aan :grin:

Fijn (naja betreurend) om te horen dat ook jij problemen ervaar met jouw amp en tv en wat ik zo een beetje terug lees heb jij vrijwel de zelfde problemen als dat ik heb.

 

De meeste van jouw handelingen heb ik ook door lopen ik ben alleen nog niet zo ver gegaan om ook all DNS te blokkeren, wel heb ik al alle apps en degelijk door genomen en hoop zooi geunistalled wat ik kon uninstallen en ben momenteel bezig uit te pluizen hoe ik nog meer degelijke apps en zooi van mijn tv kan krijgen en servicen en dergelijke waar ik geen gebruik van maak!

 

Ik wil voorkomen dat ik alles op mijn tv moet aansluiten om diverse redenen, ik heb doelbewust voor de 1080 gekozen omdat deze alles netjes kan doorsturen zonder dat de amp wat doet.

Het zelfs mogelijk met de 1080 om toch beeld te krijgen van mijn pc op de tv zonder dat de amps aan staat (moet wel in standby staan) niet dat ik dat wil want dan werkt het geluid vai de amp niet.

Maar de amp heeft vrijwel alle functies die ik wilde en dat was 1 van de functie die ik graag wilde (voor andere redenen).

 

Nu heb ik gisteren met iemand gesproken en bij hem thuis geweest om te kijken naar zijn setup en de problemen waar hij tegen aan loop.

Hij heeft een zelfde setup maar dan met andere merken (lg en samsung tv, Marantz Av amp) ook hij ervaart problemen die vrijwel indentiek zijn als de problemen die ik ervaar.

Ook bij hem is de boos doener zijn LG tv (dit is een smart tv) als hij zijn LG tv aangesloten heeft op zijn marants amp, valt beeld constant weg op pc monitor, tv moet aan staan om muziek vanaf zijn pc te luisteren en zo ervaart hij nog wat isseu's.

Als hij zijn LG tv afkoppel en alleen zijn samsung tv aansluit (niet smart HDMI 1.2 max) zijn de problemen verholpen!

Bij hem lijkt het erop dat er iets niet goed zit in zijn HDMI poorten (heeft recent alle HDMI kabels veranderd, deze zijn allemaal 2.2 capable) van of zijn tv of de amp, vrijwel alle aperatuur met HDMI 1.2 of lager werkt perfect, met elke apperaat wat HDMI 1.4 of hoger (2.0/2.2 etc...) heeft, heeft hij problemen mee.

Helaas heb ik niet de mogelijkheid om mijn HDMI cables uit te lezen om te kijken of het handshaken allemaal goed gaat maar daar kan dus ook bij mij (ons) een gedeelte van de isseu liggen!

 

Daarnaast zeg jij Samba te hebben geblokker, heb jij dit gedaan omdat jij (zoals je verder vermeld) zelf wil bepalen welke servers je tv aanspreek of heb jij Samba geblokeerd om zo een isseu te verhelpen ?

 

Nu ben ik me wel bewust dat de tv inderdaad terwijl hij standby staat the tvgids en degelijk update/refreshed, en nee deze heb ik er nog niet 'uitgesloopt" maar gaat vandaag a morgen wel gebeuren.

Nu lees ik wel op veel forums terug dat dit ietsjes het verbuik verminderd als de tv in stanby mode staat maar lost de overige standby isseus niet op.

 

Mijn pc heb ik grondig na gelopen kwa instellingen alles staat zo verre ik weet uit (kan zijn dat ik 1 zo'n schijt ding vergeten ben uit te zetten :tongue: ) maar ga vandaag voor alle zekerheid nog een keer alles na lopen!

 

Nu weet ik niet of je met de 850 ook de HDMI output kan selecteren/regelen.

Op dit moment heb ik er "vrede" mee dat ik de HDMI output uit moet zetten om zonder mijn tv aan via ijn pc muziek kan luisteren.

Dit moet ik ook doen als ik op de pc ga game, nu kan ik ook de HDMI kabel van tv eruit halen maar dat brent op de duur problemen/slijtage aan de HDMI poorten van mij GPU.

Wellicht is dit ook een oplossing voor jouw ?

Nu heb in vandaag en gisteren flink lopen google betrevende Android tv ondersteuning en lees op XDA forum onder andere dat googl zich bewust van VEEEEEEEEL bugs en problemen met Android tv's en verwacht ruim 80% van deze bugs en isseus op te lossen met Android P.

Nu blijft de vraag Krijgt mijn tv deze update ? Zo ja is de hoop hoog dat veel isseus worden opgelost met de nieuwe updates.

Nu blijft het de vraag (ookal komt android P voor jouw tv) of sony deze wel gaat over zetten naar jouw type tv of dat ze netzoals bij mobiele telefoons gaan zeggen dat model wel en dat model niet zoals ze hebben gedaan met onder andere de Z5 compact die nog makkelijk mee kan komen met Android P!

 

Dus tot nu toe hoop dat er over 6 maanden een aantal zaken veranderd zijn (met betrekking tot mijn amp en tv) of hoop dat ik met nu 6 maanden te horen krijg wat ik kan verwachten van sony zowel Android met betrekking  tot updates en fixes!

profile.country.NL.title
jjvdsluis
Lid

Hoi

 

De reden voor het blokkeren van Samba heeft niet als oorzaak een issue. Het is puur omdat ik niet begrijp hoe die dienst in elkaar steekt en de EULA van Sony mbt Android is niet volledig transparant welke data deze dienst exact verzameld.

Ik kan met de 850 (wat de kleinere broer is van de 1050) niet tussen HDMI outputs schakelen, er zit maar één HDMI out op. Ik kan wel de HDMI output uit zetten, volgens is dat wat je bedoelde. Ik heb daar ook mee geexperimenteerd, toen ik nog alles via de 850 had aangesloten, maar dat is alweer een tijdje geleden :wink:

 

Dan over Android (TV). Het blijkt een lastig verhaal, ook voor Sony, om een heel stabiel platform te leveren aan haar gebruikers. Immers, het is een basis platform dat met veel verschillende hardware moet samenwerken. Dit is geen excuus overigens want functionaliteit dat beloofd wordt moet gewoon goed werken. Het lijkt in jouw specifieke geval toch iets te zijn met HDMI, misschien niet zozeer de hardware zoals kabels en fysieke aansluitingen in de TV, maar meer de implementatie van de HDMI standaarden door de software. 

Ik zou vooral blijven escaleren naar Sony en de support vragen waarvoor je hebt betaald.  Al helemaal als je meerdere componenten van dezelfde leverancier gebruikt!

 

Mijn 9305 is een 2015 TV en verwacht niet dat daarvoor nog een update komt naar het volgende Android TV platform, maar ik ga het zien. Nogmaals, hoop dat je issue(s) wordt opgelost.

 

Groet, John. Laat even wat hoe het afloopt en of jij nog (zelf) tot een oplossing komt.