annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Problemen met Av reciever in combinatie met TV en pc

profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

Problemen met Av reciever in combinatie met TV en pc

Goede dag,

 

Ik  heb mijn Pc aangesloten op mijn STDR-1080 av reciever die vervolegns is aangesloten op mijn tv de 55XE8599 sony android tv.

Al ik mijn pc opgestart hebt en de tv staat uit disconnect de tv constant en vervolgens connect hij, waardoor als ik bijvoorbeeld muziek aan luisteren ben de muziek constant onderbroken wordt dit gebeurt ongeveer om de 3 a 4 minuten.

Ik krijg het disconnect geluid van windows en vervolgens een paar tellen later hoor het connect geluid, mijn monitor fits op zwart en een paar tellen krijg ik weer beeld (dit gebeurt ook als jij een monitor op je pc aansluit of juist afkoppel).

Het ziet er naar uit de tv terwijl hij uit staat constant connectie zoekt met mijn pc en vervolgens weer disconnect om weer connectie te zoeken.

 

ik heb vrijwel alle instellingen na gekeken maar helaas nog geen oplossing gevonden, zowel alle instellingen van de Av reciever als van de tv heb nadrukkelijk uitgeplozen maar helaas niks mag baten.

 

nu heb ik de Tv direct op mijn pc aangesloten (zonder de av reciever er tussen) en het probleem blijft aanhouden.

 

Als ik de pc alleen aan de reciever aansluit (de hdmi kabel van tv naar reciever eruit haal) heb ik ook geen last van dit probleem dus het probleem licht bij mijn Android tv.

 

Ik heb op een ander forum van Sony iemand anders gevonden (meerder mensen) met het zelfde probleem.

 

De enige oplossing die ik tot hede heb kunnen vinden is als volgt, de tv staat aangesloten op HDMI A output van Reciever door de reciever op HDMI B output te zetten omzeil ik het probleem maar dit hoort zo niet te zijn.

 

Ook is mijn opgevallen terwijl de tv "uit staat" deze om de +/- 5 minuten connectie maakt met de sony/android update servers zelfs nadat ik auto update uit heb gezet.

Tevens verbruitk de tv hierdoor terwijl uit staat om de +/- 5 minuten  meer stroom dan hij zal moeten gebruiken (zie link hier onder meer mensen hebben dit probleem).

 

https://community.sony.co.uk/t5/android-tv/problem-playing-music-from-pc-to-str-dn1080-via-dlna/td-p...

 

https://community.sony.at/t5/android-tv/standby-power-consumption/m-p/2366025#M21527

 

Heeft er iemand een oplossing voor deze problemen of ervaart iemand het zelfde probleem ?

 

16 ANTWOORDEN 16
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Geven die andere linken dan ook geen oplossing blijkbaar. Als je het Windows geluid hoort dan is de veroorzaker de PC. Is het de schermbeveiliging niet die inwerking komt op de PC en de verbinding verbreekt?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

Dat is een goede daar heb ik nog niet naar gekeken als ik vanavond thuis ben zal ik het eens gaan proberen.

Bedankt voor de tip, ik laat u weten wat hier uit komt!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben benieuwd of het de oplossing is.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

Lock screen off.

Screen saver off/none.

Screen slaapstand Nooit.

Pc auto sleep nooit.

 

Ik heb alles na gelopen op mijn pc en probleem blijft zichzelf aanhouden.

Het probleem gaat weg zodra de tv aangezet word maar ik heb geen intesie om mijn tv aan te zetten als op mijn pc bezig ben.

 

zojuist de HDMI kable van mij pc in mijn laptop gestoken daar precies het zelfde probleem, als ik de amp op HDMI output B zet (de tv zit op Output A) heb ik dit probleem niet en ik kan dan ook alleen maar het probleem terug trekken naar mijn tv.

 

Tevens heb ik mijn nivdia drivers op nieuw geinstalleerd (clean install) maar geen verschil, ik heb ook eerdere nvidia drivers geprobeerd zonder effect.

Wat mij echter wel is opgevallen is dat dit probleem naar voren komt op het moment dat de tv connectie zoek met sony/android servers voor updates (idere keer als die probleem zich voort doe zie ik bij mijn router dat de tv "verkeer" heen en weer stuur.

profile.country.NL.title
jbasemoine
Ontdekker

Ik heb ook andere HDMI cabels geprobeerd zowel 1.2,  en 1.4 kabels (6 verschillende) probleem blijft aanhouden dus het licht ook niet aan de hdmi kabels!

 

als ik de HDMI kabel uit de tv haal en de AMP staat Hdmi output A is het probleem opgelost, zodra ik de kabel weer in de tv doe komt het probleem direct weer naar voren.

 

Ik heb ook mijn eeuwen oude monitor van mijn slaapkamer geprobeerd, de HDMI kabel van de tv in de tv van mijn slaapkamer gedaan, ik heb geen problemen ervaren.

 

Mijn TV heb ik een factory reset gegeven zonder effect!

profile.country.NL.title
thx1183
Ontdekker

Ik denk dat ik het probleem snap,en kan je hierbij aanraden om je pc van de tv te ontkoppelen.

Want ik geloof dat jou tv jou muziek ziet maar daar geen raad mee weet.

Zelf heb ik de Sony xe9005 en ik gebruik daar de mediaspeler (PLEX) van daar ik via mijn nuc ook een soortgelijk probleem heb gehad.

Nu ik de mediaspeler (PLEX) gebruik heb ik nergens meer problemen mee.

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Als je enige doel is om muziek te luisteren, waarom doe je dat via de HDMI kabel? 

 

Kun je je muziek niet beter casten/streamen via de receiver? Dan hoef je geen kabel te gebruiken ook en gaat het via je netwerk. 

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

beste jbasemoine,  dit probleem komt wel degelijk door jouw tv al wil sony dit niet toegeven. De tv blijft ook in de uitstand edid info uit te wisselen met jouw versterker. Dit probleem heb ik hier ook als met mijn beamer wil gaan kijken. Komt gewoon omdat het moederbord niet geheel wordt uitgeschakeld in stand by. Deels ook omdat google en sony graag weten wat jij kijkt en deze info tot zich neemt.

 

Om het continu wegdrukken van jouw systeen te ondervangen kun je als je geen muziek luisterd de tv middels de action knop dan beeld kiezen en dan beeld uit kiezen, je tv doet dan 1 enkele edid  en drukt dan jouw systeem voor de rest niet plat. Ik ben hier inmiddels aan mijn 3e tv bezig, maar ze blijven het allemaal doen. 

 

Erg fijn dat android, niet........

Dit is ook mijn laatste sony geweest

 

Laat maar weten of het helpt, succes

profile.country.NL.title
fredivan
Lid

beste jbasemoine,  dit probleem komt wel degelijk door jouw tv al wil sony dit niet toegeven. De tv blijft ook in de uitstand edid info uit te wisselen met jouw versterker. Dit probleem heb ik hier ook als met mijn beamer wil gaan kijken. Komt gewoon omdat het moederbord niet geheel wordt uitgeschakeld in stand by. Deels ook omdat google en sony graag weten wat jij kijkt en deze info tot zich neemt.

 

Om het continu wegdrukken van jouw systeen te ondervangen kun je als je  muziek luisterd de tv middels de action knop dan beeld kiezen en dan beeld uit kiezen, je tv doet dan 1 enkele edid  en drukt dan jouw systeem voor de rest niet plat. Ik ben hier inmiddels aan mijn 3e tv bezig, maar ze blijven het allemaal doen. 

 

Je tv staat dan weliswaar aan maar je scherm heeft geen branduren

 

Erg fijn dat android, niet........

Dit is ook mijn laatste sony geweest

 

Laat maar weten of het helpt, succes