Deel jouw ervaring!
Wij hebben de t.v. Nu 14 dagen. De Nederlandse ondertiteling wordt voorgelezen, hoe zet ik dat uit?
Je geeft wel erg weinig informatie. Welke TV type
Enige antwoord dat ik nu kan bedenken is. Zie handleiding 😉
Als ik in m'n glazenbol kijkt:
In mijn Sony Android TV de XG9505 is de gesproken ondertiteling aan/uit te zetten in Toegankelijkheid - Audio-instellingen (uitzending) - Audiotype (audiobeschrijving).
suc6 ermee,
73's
Mijn t.v. De Sony Bravia kd49xh8596
Alleen met een uitzending op npo 1. Wordt de ondertiteling voorgelezen. Van alles geprobeerd, ik krijg het niet uit. Op de afstandsbediening zit een knopje 'ondertiteling', daar heb ik GOS (gesproken ondertiteling service) uit gezet, helpt allemaal niks. Via telefonische ondersteuning van Sony is de oplossing ook niet gevonden. Wat zie ik over het hoofd?
Dank voor het antwoord.
Audiotype(audiobeschrijving) staat op 'normaal'. Bij doorklikken kom ik geen instellingen meer tegen, behalve 'mengniveau' die staat op gemiddeld.
Volgens mij heb ik het niet over het knopje Audio op de afstandstandsbediening.
Maar het menu Toegankelijk in instellingen.
suc6 ermee,
73's
Ik kom via Toegankelijkheid bij Ondertiteling, bij Tekst naar Spraak, Google Tekst-naar-spraak-engine. jJe zou toch zeggen uitzetten, maar dat kan niet.
@Martha-Boudewijn schreef:
Ik kom via Toegankelijkheid bij Ondertiteling, bij Tekst naar Spraak, Google Tekst-naar-spraak-engine. jJe zou toch zeggen uitzetten, maar dat kan niet.
Tekst naar spraak is een spraak opdracht naar Google, heeft helemaal niks met ondertiteling te maken.
In dat zelfde Toegankelijk menu staat Ïnstellingen ondertiteling toch?
suc6 ermee,
73's