annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

My 2 jaar 3500 euro kostende android tv experience !!

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

My 2 jaar 3500 euro kostende android tv experience !!

Ik moest en zou in 2015 een nieuwe 4k android tv hebben  .Het werd een KD 55x9305C.Diegene met die speakers aan de zijkanten . Samen met de bijpassende sub . Ik ben destijds de TV in Rotterdam gaan halen want 120km verderop bij mij hadden ze hem nog niet . Na ophangen en uitpakken Uren bezig geweest de Sub te proberen te connecten (was een bug) . Netflix zat vol met bugs bleef hangen . Regelmatig kreeg ik strepen in mn beeld opstarten waren ze weer weg en nog ea andere zaken die ik zo niet meer weet . Na 2 jaar aanmodderen regelmatig had de tv zn eigen leven starte spontaan opnieuw op of bleef hangen . Of na youtube gebruiken hangen en opnieuw opstarten .Links in de hoek ineens een hoek die net alsof er een pic in pic beeld stond .Opstarten weg . Afgelopen week laatste firmware erop gezet met een USB stick .Dacht ik na paar dagen eindelijk Sub vervormt niet meer (heeft maanden werkeloos gestaan was niet om aan te horen) geen links boven meer een hoek met andere kleur die mooi afgebakend was niks .Denk he he na 2 jaar eindelijk hebben ze het bij Sony voor mekaar .Tot de laatste paar dagen .Zit je TV te kijken ineens melding google leanback launcer gestopt dan weer youtube gestopt dan weer netflix gestopt dan weer playstore gestopt en de laatste is dottvservicemanager gestopt .fijn kijken zo heb nu de afstands bediening maar langs me liggen want gemiddeld toch wel 2x per avond die meldingen wegdrukken .En een restart van de tv helpt geen klap . Kortom 2 jaar ellende . 

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

Hallo

ehvwheelboy..

 

Hier dezelfde tv (55x9305c) met al de zelfde problemen. Wat wij er nog er bij hebben gekregen is c.a 2 tot 3 keer per week een reboot of vastloper. Remote is ook wardeloos , volume loopt traag of soms niet, youtube werkt wel, dan weer niet, en nog meer .

Dus als de garantie over is snel dumpen als het kan . Ja het is en verlies .

Wij zitten al te kijken naar en LG of panasonic oled,  zijn betrouwbaar , goed beeld en het balangerijkste , je bent van het adroid fiasco af.

Sony is het gewoon kwijt , ze hebben geen oplossing! Twee jaar ?? Dit is wat het is .. er komt geen verbetering meer..

Ik denk zelf dat sony met een sort of met schade vergoeding zou moeten komen maar dat doen ze never nooit.

Sony zal nooit toegeven dat het product niet functioneert i.v.m schade claims.

De bravia divisie is binnen kort te koop..

Dat de verkoop van deze android tvs zo doorgaat is schandalig , waar is kassa of de consumenten bond??

 

profile.country.NL.title
martinh123
Lid

Heb geen flauw idee of je straks nog een tv kunt krijgen zonder dat deze gebruik maakt van wifi.

Zelf hebben wij nog een Panasonic Plasma HD tv uit 2005 zonder internet deze werkt goed.

Wel maken wij gebruik van een Amazon TV stick dit werkt perfect maak gebruik van Kodi dus kan alles bekijken wat ik wil.

Zo af en toe loop ik eens een zaak binnen om eens te kijken wat voor nieuws aan tv’s er staan.

De een is nog mooier dan de ander maar wat mij opvalt is dat de meesten gebruik maken van wifi. Dan heb ik zoiets zit ik te wachten op een tv met wifi als ik zoals hier de problemen lees.

Begrijp ook niet waarom er altijd maar een update voor een tv met wifi moet zijn.

Als een tv uit de fabriek komt zou deze 100% moeten werken.

profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

ai  ehvwheelboy erg vervelend inderdaad, is uiteraard niet de bedoeling. 

 

Even om te checken, de nieuwe software die je had geinstalleerd, was dat v3.885? 

https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-x85xxc-series/kd-65x8507c/downloads/00014727

 

Zo niet, dan zou ik sowieso aanraden om die te installeren.

 

Vervolgens als je dat hebt gedaan dan een soft power-reset uitvoeren door 5 seconden lang de power knop op je afstandbediening in te drukken. 

 

En voor alle apps die het niet doen (Netflix, YouTube etc,) kan je het volgende ook proberen:

 

Home -> Instellingen -> Apps -> Actieve Apps. ->

Scroll dan door naar rechts om de respectievelijke app te vinden en selecteer deze met Enter

-> Selecteer 'gegevens wissen'

-> Selecteer 'cache geheugen wissen' 

 

 

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Software is Idd de 3.885 .Softreset doe ik zowat elke dag . Zonder dat is er helemaal geen kijken na . Rare is die meldigen heb ik tot paar maanden geleden nooit gekregen.Toen had ik andere problemen  .Das pas bij de overgang naar 6.01 gekomen .Toen begon ook ineens mijn subwoofer te vervormen . cache geheugen wissen heb ik al ea keren gedaan . 

 

Om je een idee te geven .Ik zet zelf andere roms op telefoons en weet hoe android in mekaar zit dus restarten geheugen wissen enz heb ik al  meerdere keren gedaan . Zelfs toen ik van 5.1 naar 6.01 over ging eerst de tv terug naar fabrieks instellingen gezet niks erop geinstalleerd .En toen de update uitgevoerd . Mijn gedachte was zo kaal mogelijk geeft minste problemen . En het zijn ook niet constant de zelfde aps die de melding geven dat ze gestopt zijn . Ene keer zit je iptv te kijken via een Kpn kasje krijg je ineens melding kodi gestopt .Helemaal geen kodi gebuikt . Dan is het een leanback launcer dan weer een webdot nogwat dan youtube dan netflix enz playstore . Die software heeft vanaf dag een al eea bugs in gezeten .Dan is probleem 1 weg en komt probleem 2 de hoek om zeilen .Rare vind ik mijn shieldtv nooit enig probleem mee . Die heb ik maar aangeschaft omdat ik stapel gek werd van die sony . 

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Mijne loopt ook af en toe vast dan rest niks als hem te rebooten . Dus dat probleem heb ik ook .Het spontaan rebooten heb ik wel eens maar niet dagelijks gelukkig . 

 

Dit was mijn eerste echt dure TV .Werd ontslagen en kreeg een mooie afzwaai premie mee .Dacht nu ga ik me eens een tv kopen zoals ik hem graag wilde .Dus is niet zo dat ik over paar maanden bij de winkel sta voor een nieuwe .Overigens dat zou dan een LG worden .Wij hebben op de slaapkamer een budget LG staan en die krijgt naar 4 jaar nog steeds regelmatig updates . En nooit problemen mee . Mijn zin naar een Android tv is weg . Wel jammer gezien de potentie die het had .Kodi er standaard op dus geen kasjes eraan hangen op de IPTV van kpn na . Nu wederom een shield kasje eraan zodat er toch na te kijken valt .Als je geen meldingen midden in een film krijgt dat eea weer eens gestopt is . Qua geluid is er echt geen betere .Weet niet of jij die bijpassende sub hebt .Echt gaaf mits het werkt . Maar die Android is een ramp .Zou willen dat ik het uitschakelen kon en hem alleen als monitor kon gebuiken dan ism met mn shieldtv . 

profile.country.NL.title
Fixmeplease
Ontdekker

ehvwheelboy

Wij hebben geen sub erbij. Hier ook het idee dat deze zou blijven staan tot de 8k toestelen in de markt zouden zijn ,maar dat zal niet gebeuren.

Moet om de dag rebooten om het geluid te herstelen, valt gewoon weg en komt niet terug zonder reboot.

Wij hebben altijd de top modellen gehad van sony en ik moet zeggen dat wij altijd tevreden zijn geweest, maar met deze serie zit sony op en hamster wheel met android , (what a mess).

Klagen heeft geen nut, sony is radeloos , ze bijven maar rondjes draaien . Terug naar en betere oudere software versie kan ook niet. Goed bedacht ??

De winkel wil hem eigenlijk niet meer terug als inruil , dus ja wat moet je .. ? Voor mij is sony finished, nooit meer.

Een ja alternative software zou mooi zijn , fantastisch zelfs , maar dat doen ze never nooit ...

 

profile.country.NL.title
ehvwheelboy
Lid

Iedereen bij winkel hoef je niet aan te komen .Die zijn op de hoogte .En als ik eerlijk ben kan ik ze geen ongelijk geven .zal binnenkort eens aan m'n maat vragen of die problemen heeft met zijn Philips Android tv .weet wel eerste Android tv van Philips was ook eea bugs.

En waar ik ook ***** office over ben .krijg je twee jaar brakke firmware op je tv .En wat zie je dan oudere modellen moeten maar wachten op Android 7 .En of die toestellen nog 8 krijgen denk het niet .IPV stukje coulance ivm bergen bugs meteen nieuwste .nope blijven aanmodderen. En ze weten het drommels goed.Ik heb nog op de tv aangezet dat fouten worden doorgegeven. Dus ga er vanuit dat ze die meldingen krijgen