annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD43X89JAEP blokkerig beeld

profile.country.NL.title
JanBato
Ontdekker

KD43X89JAEP blokkerig beeld

Sony LED 4K TV KD43X89JAEP sinds 2021 november in gebruik.

Het beeld heeft veel blokken in beeld, de tv deed dat direct. Je denkt dan misschien verkeerde kabels, alles van Hirschmann aangeschaft en vervangen de kabels.

Het signaal komt uit de muur via een poa-11 van Ziggo naar de TV. In de tv zit een kaart de C1+ module omdat ik er geen extra ab bij wil hebben.

Paar maanden geleden de tv helemaal zat. Je wordt verwezen, komt door Ziggo of door de tv. De tv aangemeld voor reparatie, blokken in beeld. Na 4 weken tv weer terug. Geen storing, tv gereset en retour. 

TV aangesloten, nog steeds blokken. bij 4K HD beeld.

Ziggo komt door de kabel, nieuwe kabel van Ziggo, geen resultaat. Blokken bleven. Aangemeld voor een monteur.

Monteur aan de deur, opmeten van het signaal. De fout ligt buiten de muur, duidelijk te zien op het meet toestel dat er een fout (piek) aanwezig was. Melding gaat naar een kabelaar, de BAM. 

Monteur aan huis, meting in de verdeelkast onderin de flat, goed signaal. De tv staat 31,6 meter van de verdeelkast verwijderd. Meten in huis, prima signaal, geen breuk geconstateerd. Blokken nog steeds in beeld.

Wat is er aan de hand met dat signaal van Ziggo 4K. 

Ligt het aan de tv......

Kan natuurlijk ook zijn dat de kabel die al 30 a 40 jaar oud is niet meer in goede staat is en soms een signaal oppikt dat de storing/blokken veroorzaakt. Of dat de coax kabel nat is geweest en door de hygroscopische werking water/vocht  in de kabel is gekomen.?

Een test op een ander aansluitpunt in de flat zou kunnen, maar eigenlijk is dat te gek dat de eindgebruiker, ik dus, zelf op zoek moet gaan voor oplossingen voor de tv.

Je betaald niet voor niets tenslotte.......wie weet de oplossing......(andere tv?....kpn?... die oplossingen zijn niet aan de orde ).)

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

In het verleden zijn er problemen met de software i.c.m. de CI+ module geweest, met een firmware update zijn de problemen opgelost. Dan is de vraag ofdat de Firmware up-to-date is? 

 - Welke CI+ module wordt er gebruikt?

 - Is het digitale netwerk van fUPC of van fZiggo?

 

Als tijdelijke oplossing kan je eventueel de Ziggo GO TV applicatie uit de Playstore downloaden en gebruiken.


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
roben008
Lid

Ik zou ook eens checken of de module storing veroorzaakt. Als je hem verwijdert moeten de 'open' zenders nog doorgegeven worden. Komen die zonder storing door dan weet je dat de module defect/verouderd is.