annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-65XH9299 flitsjes bij Standaard & Levendig

profile.country.NL.title
laawim
Ontdekker

KD-65XH9299 flitsjes bij Standaard & Levendig

Hi allen,

https://youtu.be/rd5GGUNi41M

Deze bovenstaande link laat zien dat er een vervelend flitsje op treedt bij mij nieuwe Sony TV in combinatie met de Ziggo Media Box (Next).

In de Ziggo community:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/irritante-licht-flitsjes-in-beeld-via-mediabox-next...

Al veel besproken en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat Sony een goede update moet bieden om dit het hoofd te bieden. Waarom: Veel geprobeerd maar uiteindelijk gevonden dat tijdens de TV uitzendingen het flitsje zichtbaar is bij de instelling "Standaard" en "Levendig". Ik heb hem nu op "Grafisch" staan en eindelijk geen irritant flitsje in beeld. LET OP! Via Android TV, Disney, Netflix en PS3 blu-ray films geen enkel probleem. Integendeel de schoonheid spat van het scherm

Daarom dachten wij allen op de Ziggo community dat het de Media Box van Ziggo moest zijn, maar dan zou hij het ook moeten doen wanneer ik de instelling "Grafisch" op de TV zou kiezen. Ik ben benieuwd of mensen dit herkennen en of er überhaupt al een topic bestaat met dit euvel. Alle tips zijn welkom! TV is up-to-date by the way!

Gegroet,

Wim

Sony KD-65XH9299 in combinatie met de Ziggo Next laat irritante flitsjes zien. De frequentie is laag maar heel storend. Goed kijken dan zie je het hier gebeuren. Je ziet goed een donkere flikkering plaats vinden.
54 ANTWOORDEN 54
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Ja, dat is een oplossing met denodige beperkingen.

1e. De eventuele aanwezige 2e Tuner wordt niet ondersteund door de huidige gangbare Software versie van de module.

2e. On demand, (films bestellen, terugkijken, etc) wordt alleen ondersteund in het voormalig Ziggo gebied. In voormalig UPC gebied is alleen realtime tv mogelijk.

Voor de rest prima werkbaar zeker in combinatie met een HDD. (USB stick of external HD).

De zgn. Horizonbox is een desaster en de Next is nog niet helemaal uitontwikkeld voor Ziggo Nederland. 

profile.country.NL.title
laawim
Ontdekker

@pa3eia 

Standaard verbeterde indeling aan en uit geprobeerd geen enkele verbetering. Is er misschien ergens een goed "Gebruikersschema" te vinden wat bij "Standaard" in de buurt komt? Ik zag het YouTube filmpje over beeldinstellingen. Dat moet ik nog eens uit gaan pluizen maar ik hoop toch op een goede oplossing voor dat vervelende flitsje wat alleen voorkomt via het ZIGGO kanaal waarvan meer zichtbaar bij "Levendig" als bij "standaard" instelling. Bij grafisch nog steeds geen flitsje maar dat is niet de bedoeling.

Kom op zeg! Dit moet toch geen gevecht worden tussen Ziggo en Sony als schuldvraag. In mijn beroep staat ECE voorop. Extraordinary Customer Experience... Ik wil een monteur met veel kennis van zaken omtrent beeld instellingen e.d. Is misschien een Channel actie een goed idee via de Sony TV zowel analoog als digitaal? Is dat voor synchronisatie of roep ik nu onzin?

Bedankt eenieder met wijsheden en denk aan je ECE.

Grtzzz,

Wim 😎

profile.country.NL.title
laawim
Ontdekker

Hi all,

Even een korte niet onbelangrijke update!

Allereerst gaat de winkel Platte TV een monteur laten komen.
Zodirect ga ik ook nog Sony benaderen omdat ik steeds meer overtuigd ben dat het toch de Sony TV zou kunnen zijn na een actie van mij gisterenavond.

Ik heb van "STANDAARD" alle instellingen genoteerd die ervoor stonden. Van boven naar beneden. Deze heb ik allemaal ingezet bij de instelling "GEBRUIKER". Daarna regelmatig geschakelt en getest en wat blijkt. Bij "GEBRUIKER" geen enkele flits maar wel onder de "STANDAARD" instelling.

Dus Sony Techneuten kom maar op met suggesties. Dank je!

Gegroet,

Wim

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Dat is een verrassende constatering. 

Had je voor de rest van de instelling wel het idee dat bij gebruiker deze dezelfde kleuren, lichtsterkte, contrast biedt als vanuit de gecopieerde standaard instelling. Bij mij kreeg ik dat nooit voor elkaar namelijk. Ik constateerde toch altijd nog een verschil.

Hoe staat het met je zgn. Demo instelling. Staat deze op 'Uit'

Verder succes met je onderzoek. 

profile.country.NL.title
laawim
Ontdekker

@broekhua 

Goede vraag!

Ja, ik had het gevoel dat deze Gebruiker instelling (exact overgenomen van Standaard) aardig overeen komt met "Standaard" en goede resultaten geeft waar ik nu even mee vooruit kan zonder de flitsjes.

Eerlijk gezegd heb ik op mijn type KD-65XH9299 nog geen "DEMO" instelling gezien?

@MICHELMEIJER86 

Dag Michel, ter info! Ook ik heb gebeld met SONY (020 nummer) en een zeer goed gesprek gehad in combinatie met jou Case nummer 21156622.

Ook ik heb wat huiswerk meegekregen om uit te proberen vanavond (ben nu op mijn werk maar zag de email al voorbij komen, zoals je hieronder ziet, hetzelfde ritueel als jij, dus kan al wat afstrepen wat ik ook al heb geprobeerd??? En WAT DAN!? maar reageren op de email mocht dat allemaal niet werken.

Wie heeft de langste adem, ik denk de grote spelers in dit topic, Sony en Ziggo... Jan met de Pet heft het nakijken. Niemand zit eigenlijk te wachten op storingen in zijn TV en wil gewoon waar voor zijn geld. Daar moeten die grote bedrijven naar handelen. Gewoon omruilen, extra aandacht geven, spoedig zorgen voor een oplossing om de klant (zegt het voort) tevreden te stellen. Nogmaals ECE is ons motto binnen mijn bedrijf. En als Logistiek Manager streef ik altijd naar EXTRAORDINARY CUSTOMER EXPERIENCE!

Geachte heer van Laarhoven,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Sony Support.

Graag willen we u verzoeken om de volgende stappen één voor één uit te voeren.

Soft reboot
Druk de aan/uit knop op uw afstandsbediening gedurende 10 seconden in terwijl deze op de televisie gericht is. Het toestel zal opnieuw opstarten. Let op: u dient de 10 seconden vol te maken.

Power Cycle
Haal de stekker uit het toestel en koppel alle externe apparaten los van de televisie. Wacht twee minuten en sluit de televisie weer aan op het stopcontact.
Fabrieksinstellingen herstellen
Ga naar Home - Instellingen - Opslag en Herstel - Fabrieksinstelling - voer deze uit

Welke softwareversie heeft uw tv? u kunt deze vinden via de ( HELP ) knop
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Indien u naar aanleiding van bovenstaande reactie nog vragen heeft, kunt u op deze e-mail reageren, of telefonisch contact opnemen met het Consumenten Informatie Centrum via 020 3469524 voor Nederland of 02 7131626 voor België. Telefonisch zijn we bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9:00 uur tot 18:00 uur.

Met vriendelijke groeten,
Omar

SONY SUPPORT TEAM
SUPPORT: http://www.sony.nl/support/nl

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@laawim

Die zgn. 'DEMO' modus instelling is in te stellen via 'instellingen, winkelmodusinstellingen'

Staat wel bij vermeld dat deze Demo modus niet is aan te bevelen voor thuisgebruik. Deze modus wordt in de winkel wel gebruikt om je te 'verleiden' tot aanschaf. Hierbij worden de kleuren en contrast extra sterk afgebeeld.

Ik neem echter wel aan dat deze instelling wordt teruggezet bij een eerste instelling. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
MICHELMEIJER86
Ontdekker

Hallo toekomstige probleemoplossers,

Op dit forum, waar Wim en Ik in zitten, denken ze dat het aan de HMDI CEC ligt, wat vinden jullie?:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/irritante-licht-flitsjes-in-beeld-via-mediabox-next...

@laawim dat huiswerk gaat je niet helpen, sorry, ik heb het al voor je gemaakt zonder resultaat! Als we Sony nu eens mobiliseren voor een monteur en met mobiliseren bedoel ik afdwingen. Als iedereen naar elkaar wijst komen we nergens, wel als we samen werken, met name Ziggo en Sony. Dit probleem is echt groter dan onze 2 toestellen, de tijd zal leren dat er meer mensen zijn. Of Sony kan zijn tv's niet meer kwijt bij Ziggo klanten of Ziggo klanten ruilen massaal de Sony tv's om. 

@broekhua die demo functie heb ik gezien, maar die staat inderdaad gewoon uit.

Voor degene die er echt verstand van heeft (en dat ben ik niet!), zoek eens op google naar flickering en Sony, dan zie je forum waar meerdere mensen dit zeggen.

Verder heb ik nog een mindere mededeling, ik heb maar tot de 27ste oktober omruilgarantie, 100-dagen omruilgarantie geldt voor ongeopende producten. Dus of ik heb haast te maken of ik probeer wat te regelen met Mediamarkt (monteur oid)…..ik krijg immers vandaag of morgen die nieuwe Next binnen en dat wil ik nog wel proberen. Ook van Sony en Ziggo verwacht ik eens gedegen terugkoppeling.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Die HDMI CEC heeft bij mij ook wel voor andere problemen gezorgd. In mijn geval in combinatie met een Marantz AV Receiver. Dat is bij mij opgelost met tussenschakeling van een zgn. CEC blokker. Voordeel, andere apparatuur van Sony kan hier nog wel gebruik van maken. Wat let je om die CEC (Bravia sync heet dat bij Sony)  eens (tijdelijk) uit te schakelen. En dan kijken hoe het gaat. De mediabox Next heeft/had eveneens de nodige issues met CEC. Die CEC (Consumer Electronics Control), ook wel AV-Link, EasyLink, Netcommand, of Bravia sync genoemd, is een vorm van standaard die elke producent van electronische apparatuur op zijn eigen wijze heeft geimplementeerd. Het resultaat is dat deze faciliteit niet altijd 100% compatibel is met diverse andere merken.

Als je besluit Bravia sync uit te schakelen adviseer ik wel om de tv daarna even een zgn. Restart te geven. 10 sec de groene knop ingedrukt houden. Gr, Arie

profile.country.NL.title
MICHELMEIJER86
Ontdekker

CEC oftewel Sony Sync heb ik al eens uitgeschakeld, zonder succes.

Ik verwijs naar dat andere forum omdat daar al meedere zaken zijn uitgeprobeerd!

Bedankt voor het meedenken!

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Motionflow beeldverbeteraar al eens geprobeerd uit te schakelen.? Gr, Arie