Deel jouw ervaring!
Beste Sony community,
Sindskort ben ik in het bezit van de volgende televisie: KD-65XH9005 alleen vind ik dat het beeld bij snellere beelden nogal schokkerig is.
Ik heb het 1 en ander gedaan met de instelingen maar ik vraag me af of die niet gewoon de kwaliteit is van de TV zelf?
Er zijn enkele problemen met de huidige software voor de XH90/92 line. Wordt hopelijk snel opgelost.
73's
Problemen ook met het grafische gedeelte? Want ik erger me er erg aan..
Er is een nieuwe firmware te downloaden voor de XH9005.
suc6 ermee,
73's
Bedankt voor het bericht. Ik zie alleen niks wat veranderd is aan de beeldkwaliteit?
Ik ben dus sindskort in het bezit van de KD65XH9005 maar ik heb het gevoel dat ik kwa beeldkwaliteit, met name snelle beelden, erop achteruit ben?
Hiervoor had ik de 65XF9005 en helaas was die stuk gegaan.
Hoi @umut.bayrak ,
Kun je wat meer informatie geven? Wat kijk je precies en waar op? En welke beeldinstellingen gebruik je?
Zou kunnen dat de TV nu automatisch een beeldinstelling selecteert die niet lekker past bij de content die je kijkt.
Ja uiteraard. Ik heb van alles geprobeerd. Ik kijk Netflix, Videoland en Ziggo TV zowel via de apps op de TV als via de Mediabox.
Ik heb de instellingen op standaard staan en dan heb ik bepaalde wijzigingen geprobeerd zoals de beeldscherpte aanpassen, realiteits creation, ruis verminderen, digitale ruis verminderen.
Ook heb ik het een en ander geprobeerd met motionflow en film modus. Maar moet zeggen dat ik de beeldkwaliteit vind tegenvallen tov mijn vorige TV. Het lijkt alsof zodra er bewegende beelden zijn het beeld stottert.
Al deze bovengenoemde instellingen staan nu op auto, want zoals ik al zei viel het me allemaal tegen.
Overigens is mijn Ziggo box aangesloten op de HDMI 3 kanaal en PS4 op de HDMI 4 kanaal.
Al je content stottert bij bewegend beeld?
Dat is absoluut niet mijn ervaring met dit toestel. Als dit echt zo is, zou ik wat tests uitvoeren met de winkel waar je het toestel hebt aangeschaft. Content afspelen op een winkelmodel moet mogelijk zijn. Dan weet je snel genoeg waar het aan kan liggen.
Zodra ik bijvoorbeeld een 4K natuurfilmpje aanzet via Youtube ziet alles er rooskleurig uit. Maar zowel sommige youtube videos met 1080p of gewoon TV via de Mediabox of de App (waarvan de kwaliteit overigens nog lager is dan de mediabox), ervaar ik onzuiverheden bij bewegingen. De bewegingen zijn zeg maar niet vloeiend.
Laatst keek ik de serie Queens Gambit en daar zat zelf een gedeeld in dat de dame in de serie wegdraait en de trap op loopt, dit was echt heel erg schokkerig/slowmo. Heel vaag allemaal