annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-55XE9005: snelheid 100 Mbit nic beperkt to 40 Mbps ?

profile.country.NL.title
Hen_Solo
Lid

KD-55XE9005: snelheid 100 Mbit nic beperkt to 40 Mbps ?

Het viel me op dat een UHD stream bij gebruik van de interne netwerkkaart regelmatig hapert.

Via WiFi hapert hij ook soms, maar veel minder.

 

Na onderzoek trek ik de conclusie dat de ethernet poort beperkt is tot 40 mbit/s.20180611_195855.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit op dezelfde kabel als waar mijn laptop >200 Mbit/s geeft op speedtest (mijn internet snelheid is beperkt tot 200 Mbit/s.

Ik vind t al jammer dat er geen Gbit nic aanwezig is in de TV. maar een 100 mbit zou theoretisch moeten voldoen, mits hij ook op wirespeed kan draaien.

 

Indien ik Wifi probeer, is de download sneldheid hoger, maar minder constant.

 

20180611_200918.jpg 

 

 

 

 

 

 

Is er een manier/instelling/truc om de bekabelde netwerkinterface richting de 100 Mbit/s te krijgen ?

 

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Als het toestel is aangesloten op de LAN poort, is dan de WiFi ect uitgeschakeld en het toestel opnieuw opgestart?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
d.schreve
Ontdekker

Heb jij Speedtest op jou TV? :thinking:

profile.country.NL.title
Hen_Solo
Lid

Ja, speedtest.ziggo.nl via Opera browser :wink:

 

Ik heb de tv via hard power off getest. zelfde resultaat.

Daarna via factory reset. Hierbij ging de bekabelde snelheid van 41 naar 50 en de WiFi snelheid van 47 naar 66 mbps. Vreemd dat je al een factory reset moet uitvoeren op een tv die 3 weken oud is :thinking:

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Test eens met de WiFi uitgeschakeld, dan de "power reset" uitvoeren.

 

De "power reset" wordt hier met grote regelmaat (wekelijks) uitgevoerd.

 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
jjvdsluis
Lid

Hoi,  

Het behalen van de theoretische snelheid is onmogelijk. Je mag blij zijn met een 5Mbyte/s snelheid op 100mbit ethernet. Zelfs op mijn 1Gbit netwerk infrastructuur kan ik bestanden tussen twee bekabelde PCs met maximaal 26Mbyte/s overzetten.

 

Investeer in een dual band WiFi netwerk en ontsluit je TV daarop. Mijn XD9305 werkt daarop perfect.

profile.country.NL.title
Hen_Solo
Lid

probleem lijkt te zitten in de TP-link 10/100/1000 switch. Indien ik hierop mijn laptop aansluit op 100 Mbps krijg ik ook een maximale throughput van 50 Mbps, terwijl diezelfde laptop op Gigabit speed 200 Mbps doet (Maximale snelheid internet feed).

 

Door de TV aan te sluiten op een oude 3com 10/100 switch haal ik nu een throughput van 70 Mbps, hetgeen voldoende zou moeten zijn.