annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-55XD8599, Signaalsterkte indicatie lager dan voorheen

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

KD-55XD8599, Signaalsterkte indicatie lager dan voorheen

Enige tijd geleden was mij opgevallen dat de signaalsterktemeter op mijn Bravia KD-55XD8599, gemeten via het Ziggo kabelnet, een stuk lager was geworden dan voorheen. Had ik eerder een signaalsterkte van 93% op NPO1 HD.
Sinds kort is dit gezakt naar 61%.
In de eerste instantie zocht ik de oorzaak bij Ziggo. Mijn dochter heeft exact dezelfde TV en zit aangesloten op dezelfde straatversterker. Ook bij haar TV constateerde ik hetzelfde probleem. Boven heb ik eveneens een Sony TV staan van het type Bravia 32W705B.
Uiteindelijk deze TV maar eens naar beneden gehaald en aangesloten op dezelfde aansluiting als waar de KD-55XD8599 op was aangesloten.
Resultaat, waar de 8599 61% aangaf had ik op de W507B een signaalsterkte van 93%. Verschil 32%.
Zou het kunnen dat het verschil in signaalsterkte indicatie is ontstaan na een der vele systeemupgrades welke ik afgelopen 2 jaar heb mogen ontvangen. Omdat ik er eerst vanuit ging dat het probleem bij Ziggo gezocht moest worden, heb ik deze ten onrechte aangeschreven dat het signaal bij mij slechter was geworden. Ook Ziggo is nl. regelmatig bezig met werkzaamheden aan hun systeem. Zodoende dacht ik dat er iets niet goed was gegaan bij Ziggo. Nu blijkt de oorzaak te liggen aan mijn TV. Hoewel de signaalsterktemeter momenteel lager aangeeft, heeft dit niet geleid tot een slechter beeld.
Wie heeft hier eveneens soortgelijke ervaring mee. Ik ben hier zeer benieuwd naar.
Gr, Arie
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Dit is al een keer eerder voorgevallen in een firmware, wordt hopelijk in de volgende weer recht gezet.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@pa3eia
Dank voor je reactie. De onjuiste indicatie heeft mij helaas totaal op het verkeerde been gezet.
Soms krijg je inderdaad bij het verhelpen van het ene probleem er automatisch een nieuw probleem bij. Zo blijven we bezig. Goed dat je je dit nog herinnerde. Volgens de update omschrijving wordt dit (nog) niet gerepareerd in de komende upgrade van mijn toestel. Wordt dit probleem echter wel doorgezet naar Sony?
Gr, Arie
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Kan gebeuren,

toevallig had ik hier afgelopen dinsdagavond ook soms storing op het digitale signaal, be de "good old" BDA-01 van meer dan 10 jaar geleden het probleem te veroorzaken.

Deze zat na de FDU-44 in de MK en >10 mtr coax in de woonkamer om de XE9005, E370 en de Dreambox van een coax signaal te voorzien.

 

Hopelijk neemt Bibi dit probleem mee in de eerst volgende ATV vergadering zodat het centraal bij Sony EU verzameld kan worden.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Wie is Bibi. Ik neem aan een werknemer van Sony of een moderator misschien. Moet er niet eerst uitgezocht worden of dit werkelijk een probleem van deze serie is (KD-55XD8599) en zijn er misschien meerdere series "besmet" met dit probleem.
Gr, Arie
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bibi (@Bibi_Sony) is onze Nederlandse/Belgische Countymanager van het Community team. Ze heeft wekelijkse een meeting over de issuse die in de NL/BE Community spelen

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!