annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-55x9305C & SWF-BR100 geluid via subwoofer probleem

OPGELOST
profile.country.NL.title
The-4Ce
Ontdekker

KD-55x9305C & SWF-BR100 geluid via subwoofer probleem

Ik ben al bijna 9 maanden in het bezit van de KD-55X9305C waarop ik een Sony subwoofer SWF-BR100 op heb aangeslotten via USB-dongel (aankoop Media Markt Alkmaar 06/2015).

Model: Bravia 4K-2015, Versie: 5.1.1, Build: SVP4KDTV15-EU-USER5.1.1, Firmware v3.169

 

Sinds het begin van mijn aankoop heb ik al problemen met het geluid maar zijn door firmware updates opgelost maar blijf er met één zitten.

 

Het lijkt wel of de TV de geluidsinstellingen van de "Hoofdtelefoon/Audio uit: Subwoofer" niet vasthoudt waardoor al het geluid, dus niet alleen Bas maar ook Midden en Hoog, aan de Subwoofer doorgeeft?!?

 

Een tijdelijke oplossing is bij het aanzetten van de TV de instellingen aan te passen door de "Hoofdtelefoon/Audio uit: Subwoofer" te switchen naar "Audio-uit (Variabel)" en weer terug maar zodra de TV uit is geweest en deze weer ingeschakeld wordt is het probleem terug.

 

Hierover heb ik telefonisch contact gehad met Sony Support en zij raadden mij aan op de TV een "Factory Resset" uit te voeren . Probleem hiermee was dat ik al mijn zelf geinstalleerde android apps, die voorzien waren van persoonlijke instellingen, kwijt was en deze dus opnieuw moest installeren en instellen (voor sommigen een 'hell of a job').

 

Dit uiteindelijk gedaan en... werkte perfect voor een aantal weken. Na een software update te hebben uitgevoerd naar v3.169 was het probleem weer terug.

Dit probleem ben ik op Nederlandse forums (zoeken google) nog niet eerder tegen gekomen maar bij buitenlandse Sony Community US wel (https://community.sony.com/t5/4K-Ultra-HD-TV/KD-65X8505C-amp-SWF-BR100-subwoofer-problem/td-p/521124... probleem komt daar ook voor op andere types van Sony TV's.

Veelal worden tijdelijke oplossingen aangeboden of oplossingen via 'Private mail' die ik niet kan inzien. Ook het aanbieden van mijn probleem aldaar heeft geen zin omdat de KD55X9305C een Europees en geen US model is (we highly recommend visiting our Sony Global Web site for information on contacting the Sony Support Center in your region).

 

Misschien dat er hier iemand is die hetzelfde probleem ondervond maar ondertussen een permanente oplossing heeft gevonden, anders dan Subwoofer loskoppelen en niet meer gebruiken, TV verkopen/inruilen/geld terug van Sony en ander merk aanschaffen, want ben niet van plan elke keer een factory resset uit te voeren als er een firmware update wordt aangeboden.

Dus wie kan mij hiermee helpen en heeft een permanente oplossing?

 

Mvg.

 

Harry

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

We zijn ondertussen na de v3169 sinds vorige week al bij v3317 en deze week bij v3323 aangekomen.

Mogelijk een oplossing is om met het updaten van de firmware v3323 (zie de ondersteunings pagina hier op www) de BR100 even tijdelijk uit de X9305c te halen en zodra update geinstalleerd is de BR100 terug te plaatsen.

 

suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

24 ANTWOORDEN 24
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Zeer vreemd. Ik heb het naar de inginieurs geescaleerd. Als ik een nuttige reactie krijg, laat ik het uiteraard weten. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony community,

We zijn ondertussen na de v3169 sinds vorige week al bij v3317 en deze week bij v3323 aangekomen.

Mogelijk een oplossing is om met het updaten van de firmware v3323 (zie de ondersteunings pagina hier op www) de BR100 even tijdelijk uit de X9305c te halen en zodra update geinstalleerd is de BR100 terug te plaatsen.

 

suc6 ermee,
73's

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
The-4Ce
Ontdekker

Dank je voor de reactie pa3eia!

 

Heb de USB dongel van de Subwoofer verwijderd en de KD-55X9305C daarna voorzien van FW-update  v3.323.

Hierna de USB dongel weer teuggeplaats, deze maakt geen verbinding meer met de Subwoofer.

Na het uit en daarna inschakelen van de Subwoofer, licht deze een paar keer langzaam groen op om daarna continu rood door te geven.

Wat ik weet van de USB dongel is dat het status ledje groen hoort op te lichten als deze in verbinding staat met de subwoofer, maar deze licht ook niet meer op. Wel heb ik 'm eenmaal knipperend groen gekregen (zeker om paren tot stand te laten komen) maar de handleiding beschrijft niet hoe te handelen op de subwoofer. Ook Secure Link opnieuw uitgevoerd zoals gebruiksaanwijzing aangeeft, ook geen resultaat. Geluidsinstellingen van TV nagezien maar zie hier geen instellingen die anders zouden moeten staan. Subwoofer instellingen is niet bij te komen omdat TV aangeeft dat deze niet aangeloten is. Kortom het probleem met het doorgeven van Bas, Midden en Hoog op subwoofer is weg maar niet op de manier ik gehoopt had 🙂

 

Ik zal verder proberen de subwoofer weer aan de gang te krijgen en zodra dit mij gelukt is, doorgeven of jou aangeboden oplossing heeft gewerkt.

 

Mvg.

 

Harry

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

suc6 ermee, ben benieuwd naar het resultaat.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
The-4Ce
Ontdekker

Hoi pa3eia,

 

Update...

Subwoofer werkt weer!

Niets bijzonders gedaan eigenlijk, USB dongel verwijderd  ==> Subwoofer uitgeschakeld ==> TV instelling Hoofdtelefoon/Audio uit: naar "Audio-uit (Vast)" ==> op TV resset uitgevoerd (geen factory resset) ==>TV uitgeschakeld voor 10min .==> TV ingeschakeld==> USB dongel aangesloten ==> Subwoofer ingeschakeld, en Subwoofer werkte weer.

 

Nu nog afwachten, waneer TV lange tijd uitgeschakeld is geweest, of alleen de Bas wordt doorgegeven aan de subwoofer. Hou je op de hoogte!

 

Mvg

 

Harry

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Toppie,

nu afwachten voor hoelang, hopelijk heel lang.

 

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
The-4Ce
Ontdekker

Update nummer 02...

 

Na twee dagen in en uitschakelen van de TV werkt alles nog steeds naar behoren en wordt alleen nog de Bas naar de subwoofer gestuurd 🙂

Dus de aangeboden oplossing, USB dongel van de SWF-BR100 verwijderen tijdens software updates, blijkt te werken.

Bij deze dus ontzettend bedankt 73's (pa3eia), top oplossing!!

 

Mvg

 

Harry

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor je feedback.

 

Sinds vandaag hetzelfde probleem in .de tegengekomen. Houdt het wel daar in de gaten, als er wat te melden is lees je het wel.

 

Een sub-woofer is toch alleen voor de lage tonen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Subwoofer

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
The-4Ce
Ontdekker

73's

 

Correct, subwoofer is voor de lage tonen (30 - 150 hz). 

Was dan ook een heel raar gehoor om al het geluid door de subwoofer te horen (spraak, muziek, effecten). 

Maar probleem is tot nu toe nog steeds niet terug gekomen.