annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-55X9005C firmware update nu wel of niet beschikbaar?

profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

KD-55X9005C firmware update nu wel of niet beschikbaar?

Heb vorige week de KD-55X9005C gekocht. Als ik ga zoeken op dit forum, dan kom ik hierover geen enkele entrie tegen. Ben ik de enige?

 

Nu heb ik al een groot deel van de postings van ANDROID TV doorgelezen. Een groot deel van de problemen kom ik ook tegen. Bellen met SONY leverde niet veel op. Gelukkig dat hier wel meer info is te vinden.

 

Ik zie een hoop personen die klagen over dat ze bij aansluiting van de MEDIA versterker op ieder kanaal steeds weer voor DOLBY AC3 moeten kiezen. Weet dus niet of er verder in dat hele topic een oplossing voor gebocen wordt, maar die heb ik dus wel zelf gevonden. Je hebt bij de audio settings 3 opties. Audio 1 (PCM en AC3), Audio 2 (AC3) en Audio 3 (PCM). Erg duidelijk staat het er niet, maar als je OPTIE 2 kiest dan gaat het wel vanzelf.

 

Goed, dan nu m'n eigen vragen.

 

1. ZOals het topic al aangeeft, ik heb wat verwarring over de firmware. Er zit nu PKG2.287.0010EUB in. Ga ik zoeken op de SONY site voor mijn model ( http://www.sony.nl/support/nl/product/KD-55x9005c ), dan kom ik op een pagina die aangeeft dat Firmware-update naar v2333 voor tv Firmware  27-08-2015 er is. Klik ik hier op, dan kom je op een vervolg pagina met voor welke types dit is. Boven in de pagina staat nog steeds KD-55X9005C support . Maar in het overzicht van modellen staat hij er niet tussen.

 

Relevante producten

Deze informatie geldt voor de volgende modellen van tv's:

  • KD-55S8505C / S8005C
  • KD-65S8505C / S8005C
  • KD-43X8305C / X8307C / X8308C / X8309C
  • KD-49X8305C / X8307C / X8308C / X8309C
  • KD-55X8505C / X8507C / X8508C / X8509C / X9305C
  • KD-65X8505C / X8507C / X8508C / X8509C / X9305C
  • KD-75X8505C / X9405C

 

Zijn ze nu mijn model vergeten? Heb ik al de laatste versie? Hoe moet ik nu mijn versie nummer lezen? IS 2.287.0010EUB nu eienlijk 2287? En dus die 2333 als 2.333?

 

Nog een probleem:

 

Ik heb ook een SONY STR-DN1060. Omdat het SONY is verwacht ik natuurlijk dat dit voor 100% goed met elkaar samen werkt. Via de HDMI kabel de TV voor ARC aangesloten. Ik krijg dus ook geluid, maar iedere 10 sec zie je in het display van de 1060 even de Dolbe wegvallen. Dacht dat dit door een goedkope HDMI kabel kwam, dus eerst maar eens aangesloten via de OPT kabel. Het valt minder snel weg, maar ook hier iedere minuut hoor je wel een hapering. Enige oplossing is om dan even van kanaal te wisselen en daarna blijft het wel aardig werken. Zijn er meer met dit probleem?

 

3. Maandag dus voor de aankoop eerst met SONy gebeld voor bevestiging of er ook UHD SAT ontvangst mogelijk was. Ja, dit werd bevestigd want ze hadden zelf op de helpdesk het ASTRA UHD testkanaal. Dus na aflevering TV gelijk testen. NIET DUS. Sony weer gebeld, maar deze kwam wel met een heel erg L verhaal. Nu lees ik hier net in het FORUM dat er inderdaad nog een FIRMWARE update nodig is. Heeft iemand dit al in BETA gezien? Want de 2 kanalen die CANALDIGITAAL in de lijst meegeeft op 998 en 999 werken inderdaad niet. En als je zelf gaat scannen op de transponder 11111 dan zou je Fashion 4K moeten krijgen, maar je krijgt alleen de normale HD versie dan binnen.    

 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom,

 

Er zijn helaas nog weinig gebruikers van de AndroidTV 2015 actief in de Sony Community, nu ik lees dat je ook nog een satelliet gebruiker bent, kunnen we als je het wilt jouw ervaring op satelliet gebied delen in de community.

 

De v2333 is speciaal voor NL, de v2287 is de oude firmware (zie bijv.). Waarom dat de X9005c nergens vermeld op de Sony ondersteuning sites is mij ook een raadsel.

 

Staat de Digitale Audio Output op "auto 2" ???

 

Volgens het laatste nieuws over de update van Sony wordt de 4K ondersteuning eind oktober waarschijnlijk aangeboden.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Je hebt gelijk. Het is Audio 1, 2 en 3. Krijg je als je het uit je hoofd probeert in te tikken. heb het origineel meteen aangepast.

 

Heb inmiddels SONY gebeld en die gaven ook aan dat het wel voor mijn TV is. Op de vraag of ze dan de pagina wilde aanpassen zodat andere personen ook niet deze verwarring krijgen, zouden ze kijken of dit mogelijk was.

 

Inmiddels dus nu ook HbbTv werkend. Echter, alleen als ik via de SAT kijk. Op Ziggo krijg ik geen enkel teken van leven hierop. Op de Sat zelfs als het signaal gecodeerd is (Ned 1, 2,3 en zelfs SBS6 en Net5). Wel vervelend dat je dan steeds rechts in beel dzo'n groot icoon krijgt dat het er is. Als je het probeert uit te zetten, dan kan je het ook met de rode knop niet meer actief krijgen. Dus als iemand hier een oplossing voor weet? Ook video's op Net5 en SBS6 werken niet. Wel geluid, maar geen beeld. Op NPO en Duitsland werkt het wel allemaal.

 

Over de schotel. heb er 4 posities aan hangen. 13, 23, 28 en 19 graden. Deze gebruik ik dagelijks voor de Dreambox 8000 en 800. De 8000 is nog steeds het werkpaard en kan nog lang niet vervangen worden door de TV. Is veel te traag en gebrek aan maken van BOUGETS is ook erg jammer. Je kan wel wat met de favorieten.

 

Op de DM8000 is het me wel gelukt om Fashion 4K op te nemen. Hij kan het alleen zelf niet zichtbaar maken. Dat lukt wel weer met de MINIX box die ik aan de SONY heb hangen. DUs als SONY dit gaat toevoegen in de oktober versie, dan zou dit een mooie toevoeging zijn.

 

Verder wordt je ook met de nieuwe firmware nog steeds van het haperen in het geluid. Daar moet echt iets aangedaan worden. Ook de CI module is nog steeds vaak de weg kwijt. Erg lastig om die er weer even uit te halen bij een TV die echt plat tegen de muur hangt. ZOu fijn zijn als ze snel een toevoeging maken waardoor je OSCAM erop zou kunnen krijgen. Heb je module niet meer nodig. Ik lees dat dit inmiddels op de SAMSUNG gelukt is. Dus als SONY hier ook aan mee kan werken, dan zou dit mooi zijn. Want als ik nu EN ZIGGO en CANALDIGITAAL legaal wil ontvangen, is dat niet mogelijk. Je kan maar 1 module erin prikken.  

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi dat het audio probleempje is opgelost.

 

De HbbTV applicatie is niet aanwezig op het "oude" Ziggo Digitale netwerk. Volgens mij is de applicatie uit te zetten per zender in het Digitale Menu.

 

WoW, een echte Satelliet gebruiker, m.b.t. de satelliet ontvangst gaan we in je andere topic wel verder.

 

Het standaard Ziggo Digitale signaal is sinds het begin van dit jaar zonder een CI+ module te ontvangen.

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
kd55x9005c
Lid

Omdat de CI+ module nog wel eens plots blijft hangen, had familie van me nog een ander merk CI+ module liggen. Deze gaf nog al wat problemen met een wat ouder model SONY BRAVIA. Omdat SONY het niet voor elkaar kreeg om na de overgang van ZIGGO naar UPC netwerk dit nog stabiel te krijgen, zat er niets anders op dan een losse ZIGGO ontvanger er op aan te sluiten. Dus module was over.

 

Als ik deze modeule nu in de KD-55X9005C stop, krijg ik wel een hele creatievew melding: "Uw toestel is volledig CI+ geschikt." Voor zo'n nieuwe TV vind ik dit toch wel een hele vervelende melding. De module is een @SMIT. Als ik in de module zelf naar info opzoek ga, dan zou deze van 2009 zijn. AL sik hem in een andere ouder SONY stop, dan werkt hij redelijk normaal . Meer personen deze melding ooit gezien?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ligt het aan Sony of aan dat gammele digitale netwerk van "oud" Ziggo, denk eerder het laatste, wij op " oud"UPC hebben geen enkel probleem gehad met de samenvoeging van UPC & Ziggo begin dit jaar.

 

Staat het woordje "niet" ook in deze melding:  "Uw toestel is volledig CI+ geschikt."

 

Deze CI+ Module uit 2009 is nuet geschikt voor TV toestellen vanaf 2013. Na 2013 is een CI+ 1.3 vereist.

 

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!