Deel jouw ervaring!
ik heb zojuist de de bug heb gevonden voor mensen die ook last hebben met herstarten van tv vanaf stand-by sinds update met oreo zelf heb ik een sonos beam aangesloten via arc druk op home knop van afstandsbediening ga dan naar instellingen en dan naar geluid zet daar prioriteit van audiosysteem uit. bravia link pakt het systeem toch automatisch dat is namelijk wat arc doet. hopelijk doet Sony hier wat aan in volgende update. nu heb ik geen last gehad van reboots vanaf stand-by
Opgelost! Ga naar oplossing.
@pa3eia draaien die tv's ook op oreo? of op android 7 wat voor eventuele instellingen hebben jullie het dan staan?
Een Sony Bravia (en de andere merken) verbinden d.m.v. HDMI met o.a. Sonos is over het algemeen geen goed huwelijk.
73's
@pa3eia hoe weet jij dit zo zeker? Met Android 7 had ik geen problemen. Of weet je toevallig meerdere mensen die dit hebben?
Was toch opgelost door gebruik te maken van een optisch kabel?
73's
@pa3eia klopt maar ik wil dan ook zelf uitzoeken waar het vandaan komt maar nu ik die preorieteit van audiosysteem heb uit gezet heb ik ook nergens last van je zou toch zeggen dat dit een bug moet zijn van Android software? Of zie ik dit verkeerd?
De HDMI conflicten zijn geen bug in de Android software. Er zijn nog steeds geen afspraken tussen de diverse merken hoedat het HDMI protocol er uit moet zien voor een standaard.
73's
ik heb een vraagje over mijn tv en sonos beam als ik mijn beam via arc aansluit gebeurt het regelmatig dat de tv vanaf stand-by herstart.nu heb ik dit gevonden dat er meer mensen last van hebben https://community.sony.co.uk/t5/android-tv/android-8-0-oreo-bug-xf9005-reboot-automatically-when-tur... op een engels forum van Sony. maar nu heb ik een vraag is dit een comptabiliteits probleem want als ik de beam via optische kabel aan sluit is er niks aan de hand. nu heb ik bijvoorbeeld een nvidia shield via arc aangesloten alles blijft gewoon werken. moet ik me zorgen maken tv kapot is of is die gewoon een arc issue ? of moet ik sony bellen om te vragen of hun hem kunnen terug zetten naar android 7.0
Het HDMI probleem tussen Sony en andere merken met o.a. Sonos is wereldwijd, op Sony.co.uk staat ook geen oplossing, zo ook niet in de combinatie tussen de Sonos en andere merken. Dat er geen probleem met de optische verbinding is niet zo vreemd, over de optische verbinding wordt alleen een audio stream verstuurd en over HDMI vele andere signalen, wat het grote voordeel is van HDMI.
De oplossing is dus de optische verbinding.
Terug naar Android 7 is nooit mogelijk.
73's
@pa3eia maar hoe komt het bijvoorbeeld dan dat hij bij Samsung wel goed gaat? En mijn vraag is dus moet ik me echt geen zorgen maken dat tv stuk is is dit probleem ook met Android 7 bevestigt? Sorry voor de vele vragen hoor maar ik ben gewoon ook nieuwgierig.