annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

KD-49XF9005: hoe reset ik TV Gids?

profile.country.NL.title
Sony-20
Ontdekker

KD-49XF9005: hoe reset ik TV Gids?

XF9005 bij aanschaf direct aangesloten op Telfort TV kastje (via HDMI).

TV Gids (Programme Guide) nooit gebruikt/geactiveerd.

Vanuit apps Home pagina, kon ik direct terugschakelen naar Telfort TV via de TV-knop op de remote.

 

Kortgeleden even getest of er toch nog signaal op onze kabelaansluiting Ziggo zat, via aansluiten coax kabel.

Digitale kanalen werden gevonden, en zijn opgeslagen in Programma Guide.

Ben weer teruggekeerd naar Telfort kastje. Coax kabel verwijderd.

 

Probleem nu is:

1. bij indrukken TV-knop op remote schakelt de tv over naar Programmagids ipv naar hdmi bron Telfort tv kastje.

2. programmagids blijft volstaan met digitale zenders Ziggo, ondanks dat coax kabel verwijderd is.

Heb cache en gegevens in app ProgrammGuide gewist (instellingen > apps > ProgrammeGuide) en soft reset van tv toegepast.

Mag niet baten: programma gids blijft volstaan met Ziggo kanalen + TV-knop op remote blijft terugkeren naar TV-gids ipv hdmi Telfort kastje.

3. Heb ook geprobeerd TV-gids leeg te maken door nog eens naar digitale zenders te laten zoeken, zonder aangesloten coax-kabel. Die actie wordt afgebroken, omdat er geen signaal is. 

 

Iemand enig idee hoe ik de TV-gids kan resetten, zodat die helemaal leeg is?

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De XF9005 een fabrieksreset geven.

 


suc6 ermee,
73's

 

ps. Waarom niet de coax niet in de XF9005 laten zitten zolang er signaal opstaat.

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sony-20
Ontdekker

@pa3eia 

Fabrieksreset: liever niet > kan ik al mijn extra apps weer gaan downloaden/instellen.

Ziggo signaal blijven gebruiken via coax: ook niet > is een onoverzichtelijke brei van kanalen. Bovendien mis ik dan mijn kanalen van Telfort extra pakket. 

profile.country.NL.title
Sony-20
Ontdekker

@pa3eiaweet je misschien nog een andere oplossing, of is fabrieksreset de enige optie. Bedankt vast.

 

profile.country.NL.title
Sony-20
Ontdekker

@pa3eiaIs er nog een andere oplossing ipv fabrieksreset? Vast dank!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@Sony-20  schreef:

@pa3eia 

Fabrieksreset: liever niet > kan ik al mijn extra apps weer gaan downloaden/instellen.

Ziggo signaal blijven gebruiken via coax: ook niet > is een onoverzichtelijke brei van kanalen. Bovendien mis ik dan mijn kanalen van Telfort extra pakket. 


Fabrieksreset is de enigste oplossing, anders had ik deze ook wel vermeld.

 

Als je i.p.v. netwerkID 05555 de 04444 gebruikt, staan al FTA netjes op volgorde. Hoezo mis je dan de kanalen uit het extra pakket? Deze komen toch ook uit de Telfort mediabox?

 


suc6 ermee,
73's

 

ps. ben je zo ongeduldig dat je 2x hetzelfde post?

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Sony-20
Ontdekker

@pa3eiaNogmaals dank voor je reactie & info.

Re. 2x zelfde post:

Ik ben nieuw in de community. Gek eigenlijk, want al mijn devices die ik door de jaren gekocht heb zijn van Sony! 2x zelfde post was niet vanwege ongeduld, maar omdat ik meende bij de 1ste post op mijn eigen voorgaande post te hebben gereageerd en niet naar jou. En een optie om mijn eigen posts te deleten vond ik niet.

Re. scannen Ziggokanalen:

Beide Netwerk ID's gebruikt. Maar blijft onverlet dat ik van die gevulde ProgrammeGuide afwil, om direct via remote TV-knop terug te komen bij HDMI source Telfort kastje .

Re. terugzetten naar fabrieksinstellingen:

Zit te dubben of ik dat moet doen, want weet niet welke oorspronkelijke firmware versie erop zat toen ik XF9005 in nov. 2018 kocht. Zit nu op 6.5629/Android 7.0. En die wil ik graag houden. Wil voorlopig niet over naar Oreo, want las dat daarin geen optie zit om via HOME-knop apps te kunnen afsluiten. Schijnt alleen via aansluiten toetsenbord te kunnen. En om bij 2GB RAM alles op achtergrond open te hebben staan vind ik niet echt een fijn idee.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Sony-20

De TV toets is programmeerbaar. Je kunt dus kiezen naar welke input je tv naar toe schakelt als je op de toets TV drukt. Dit is via instellingen naar keuze in te stellen. 

profile.country.NL.title
Sony-20
Ontdekker

De toets TV is inderdaad programmeerbaar, behalve voor XF (2018) modellen.

Zie onder NOTE: https://www.sony.com/electronics/support/articles/00176514

Dus dat lukt niet bij mijn XF9005.

Ben benieuwd of dat in Android 8.0 opgelost is.

Net als probleem dat afstandsbediening Sony TV niet te koppelen is aan remote van bijv. KPN, Ziggo, Telfort etc. tv-kastje. In andere landen kan koppelen wel!

 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@Sony-20  @pa3eia 

Dat is dan wel pech. Vindt ik wel vreemd op zich. Vooral als je geen gebruik maak van de ingebouwde Tuner(s) maar kijkt via een externe Setopbox. Mijn TV is van 2016 en daar lukt het nog wel. Echter welke Android versie het is kan ik nergens terugvinden. De Software versie van mijn TV is PKG5.433.0183 EUB.

Waarom al die uitzonderingen denk ik dan. Groet, Arie