Deel jouw ervaring!
Goedemiddag,
kan iemand mij advies geven wanneer je bij HDMI kiest voor “standaard” (standard) en wanneer voor “verbeterd”(enhanced)? Ik heb de volgende apparaten aangesloten op mijn Sony 75XH9096;
- Ziggo Mediabox Next
- PlayStation 5
- Nintendo Switch
- Sonos Beam
ik hoor graag, bedankt!
groet,
joost
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als het aangesloten apparaat 4K/HDR ondersteunt is het mogelijk om per HDMI-ingang de "verbeterde functie" te selecteren.
4K (50p/60p): Als u inhoud in 4K wilt bekijken, sluit u de tv aan op een HDMI®-apparaat dat 4K ondersteunt.
HDR (groot dynamisch bereik):
Als u inhoud in HDR wilt bekijken, sluit u de tv aan op een HDMI®-apparaat dat HDR ondersteunt.
OPMERKING: 4K- of HDR-beelden bij 18 Gbps bekijken*
*4K (50, 60 Hz) van YCbCr 4:4:4, YCbCr 4:2:2, YCbCr 4:2:0 / 10bit, RGB, HDR-beeld, enz.
suc6 ermee,
73's
Hallo Joost,
Ik heb alles op verbeterd staan (Enhanced), dit geeft de beste beeld en geluidskwaliteit.
Wel zorgen voor een 4K HDMI kabel voor het beste resultaat.
Waarom Sony deze keuze heeft ingebouwd snap ik niet, misschien dat verouderde apparatuur er niet mee om kan gaan.
Als het aangesloten apparaat 4K/HDR ondersteunt is het mogelijk om per HDMI-ingang de "verbeterde functie" te selecteren.
4K (50p/60p): Als u inhoud in 4K wilt bekijken, sluit u de tv aan op een HDMI®-apparaat dat 4K ondersteunt.
HDR (groot dynamisch bereik):
Als u inhoud in HDR wilt bekijken, sluit u de tv aan op een HDMI®-apparaat dat HDR ondersteunt.
OPMERKING: 4K- of HDR-beelden bij 18 Gbps bekijken*
*4K (50, 60 Hz) van YCbCr 4:4:4, YCbCr 4:2:2, YCbCr 4:2:0 / 10bit, RGB, HDR-beeld, enz.
suc6 ermee,
73's
Hallo Joost,
Ik heb alles op verbeterd staan (Enhanced), dit geeft de beste beeld en geluidskwaliteit.
Wel zorgen voor een 4K HDMI kabel voor het beste resultaat.
Waarom Sony deze keuze heeft ingebouwd snap ik niet, misschien dat verouderde apparatuur er niet mee om kan gaan.
Bedankt voor de uitleg!