annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen werkende ingebouwde chromecast .

OPGELOST
profile.country.NL.title
HonyBo
Ontdekker

Geen werkende ingebouwde chromecast .

Ik heb een sony KD-55AG9 tv en ben redelijk tevreden,zou hem niet weer kopen of aanbevelen.

Maar omdat het een android tv is kun je bijna alle android apps er op zetten,zo ook NLZiet.

Alleen bij Android TV kun je bij NLZiet geen ondertiteling instellen,dit is ook zo bij mijn Nvidia Shield.

Bij mijn smartphone kan ik wel de ondertiteling instellen.

Dus probeer ik via chromecast en dat lukt niet.

Ik heb de tv op internet via een utp-kabel en gebruik geen wifi.

Mijn vraag is nu kan ik geen chromecast gebruiken omdat de internet via de utp-kabel gaat en niet via de wifi.

Als dat zo is dan weet ik dat want vanwege de snelheid wil ik de tv gewoon via de utp laten werken.

Kan ook moeilijk achter de tv komen om de utp-kabel even er uit te halen en dat wil ik ook niet.

Weet iemand een oplossing of andwoord.

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
HonyBo
Ontdekker

Ik heb een werkende chromecast verbinding met mijn tv vanuit mijn tablet en smartphone.

Het probleem was dat mijn smartphone op de gasten wifi stond en daarom geen contact kon maken met de tv.

Toen ik de standaard wifi naam van mijn router activeerde in mijn smartphone werkte het .

Ik ben blij dat er hier toch zulke eenvoudige maar doeltreffende antwoorden zijn gegeven,daarvoor dank.

Dit probleem is voor mij opgelost.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
bruinsmm
Lid

Ik gebruik regelmatig chromecast. Mijn TV KD-55A8 is ook aangesloten op UTP en gebruik geen Wifi. Vreemd dat het niet werkt, ook niet als je de TV herstart. Geen foutmelding?

profile.country.NL.title
HonyBo
Ontdekker

Bedankt voor je snelle reactie.

Wat ik ook doe de tv reageert nergens op.

Dus uit jou te begrijpen moet chromecast ook werken als de tv verbonden is met utp-kabel.

Nog maar eens er rustig voor zitten maar heb soms het idee dat dit een zg maandagochtend product is gezien de kleine maar toch vele probleempjes die soms optreden.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ja Chromecast werkt ook als de TV alleen met een netwerk kabel is aangesloten.

Je moet alleen zorgen dat je telefoon met hetzelfde netwerk is verbonden, dus niet het mobiele netwerk.

Krijg je in de NLziet app wel het Chromecast icoontje te zien?

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
HonyBo
Ontdekker

Ik zie rechtsbovenbij nlziet wel het icoon van chromecast,het is een vierkant met links onderin een soort wifi teken.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Ok als je de Chromecast icoon in de app ziet, dan ziet hij de TV wel, maar als je erop tikt gebeurt er niks?

Haal dan een minuut de stroomstekker uit je TV en start ‘m opnieuw op.

Ook je telefoon eens helemaal uitzetten wil ook nog wel eens helpen.

__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
HonyBo
Ontdekker

Dank je wel , ga er morgen mee aan de gang.

Je hoort hoe het is gegaan

profile.country.NL.title
HonyBo
Ontdekker

Ik heb een werkende chromecast verbinding met mijn tv vanuit mijn tablet en smartphone.

Het probleem was dat mijn smartphone op de gasten wifi stond en daarom geen contact kon maken met de tv.

Toen ik de standaard wifi naam van mijn router activeerde in mijn smartphone werkte het .

Ik ben blij dat er hier toch zulke eenvoudige maar doeltreffende antwoorden zijn gegeven,daarvoor dank.

Dit probleem is voor mij opgelost.