annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen satelliet signaal (kd65-xd7505)

profile.country.NL.title
K.kadiri
Nieuw

Geen satelliet signaal (kd65-xd7505)

2 weken geleden nieuwe tv gekocht en vandaag geprobeerd om satteliet in te stellen maar ik krijg geen signaal. 

 

- Schotel is met signaalmeter afgestemd op hotbird.

 

- tv geeft bij instellen verkozen satelliet aan dat er zowel geen signaalsterkte als signaalkwaliteit is. 

 

Ik heb de tv zelfs op fabrieksinstellingen gezet maar mocht niet baten. Wat zou de volgende zet zijn

 

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Verkeerde coax ingang?

Main is de juiste.

Wat zijn  de instellingen die je gebruikt?

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
K.kadiri
Nieuw

Hoi pa3eia,

 

Ik heb een splitter bij de schotel geplaatst met 2 lnb's daarop aangesloten. Voor nu wilde ik eerst Hotbird installeren.

De tv heeft maar 1 ingang voor deze kabel en die zit aan de zijkant (sony heeft er voor de duidelijkheid een sticker van een schotel erbij gezet). 

 

Ik heb een gebruiksaanwijzing op dit forum gelezen om satelliet in te atellen en deze gevolgd. Echter, zowel bij stabdaardkeuze (astra) als bij  hotbird krijg ik geen signaal. Ik heb gewoon de standaardinstellingen gebruikt.

 

Zojuist heb ik av1 als ingang gekozen om te kijken wat voor foutmelding ik krijg en zie staan: geen sigbaak. Lnb opverbelasting detectie. Gelieve de TV uit te zetten en de satellietverbinding te controleer. (Zonder spelfouten overgenomen. Lijkt wel google translatetekst op te tv). Als ik op hdmi ingang druk krijg ik ook dezelfde foutmelding te lezen. Ook als ik de coaxkabel uit de tv trek. 

20180731_221847.jpg

 

20180731_222118.jpg

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De melding "overbelasting" komt doordat er 2 LNB's op 1 aansluiting worden gebruikt.

Splitter er tussenuit en de coax op 1 LNB uitproberen, later ook de andere LNB even uitproberen.

Een 2e coax aanbrengen en deze op de "sub" aansluiting.

 

Dit is naar mijn idee/kennis de enige configuratie die mogelijk is.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
K.kadiri
Nieuw

Bedankt voor je advies. Ik heb vandaag met moeite de sitch ertussenuit gehaald en direct op de lnb aangesloten. Uiteindelijk heb ik wel signaalontvangst gekregen maar dan op astra. Helaas nog niet op hotbird. Morgen ga ik proberen de schotel precies op hotbird af te stellen. Badr kan ik zeker uit mijn hoofd schudden nu er geen switch tussen kan..