annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

geen internet kd49xe9005

OPGELOST
profile.country.NL.title
crush4u
Ontdekker

geen internet kd49xe9005

hallo,

ik heb sinds aantal maanden een nieuwe tv. sinds kort geeft hij melding geen internet en controleer uw verbinding. heb wifi en andere apparaten doen het prima op dit netwerk. heb al terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar dat geeft geen verbetering. hopelijk heeft iemand een oplossing.

carlo

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @crush4u

 

Kan een aantal oorzaken hebben. Vrij stomme, maar laten we ze even nagaan. 

 

Bij de instellingen van je router kun je zien wat de radio frequentie van je WiFi is (2.4Ghz). Als deze hoger dan 12 is, dan heeft de TV daar moeite mee. Dus als je WiFi frequentie op automatisch staat of op kanaal 13, even aanpassen. 

 

Je kunt ook proberen om de instelling voor screen mirroring uit te schakelen. Die maakt ook gebruik van de WiFi chip en staat op standby standaard. Ik heb gemerkt dat deze vreemd doet in het algemeen als je gebruik maakt van de WiFi verbinding. En omdat de TV kan casten, zal je de functie niet echt missen. 

 

Laat even weten of dit een oplossing biedt. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Is de firmware up-to-date?

Zie de XE9005 wel het WiFi signaal?

 

Sony Support

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @crush4u

 

Kan een aantal oorzaken hebben. Vrij stomme, maar laten we ze even nagaan. 

 

Bij de instellingen van je router kun je zien wat de radio frequentie van je WiFi is (2.4Ghz). Als deze hoger dan 12 is, dan heeft de TV daar moeite mee. Dus als je WiFi frequentie op automatisch staat of op kanaal 13, even aanpassen. 

 

Je kunt ook proberen om de instelling voor screen mirroring uit te schakelen. Die maakt ook gebruik van de WiFi chip en staat op standby standaard. Ik heb gemerkt dat deze vreemd doet in het algemeen als je gebruik maakt van de WiFi verbinding. En omdat de TV kan casten, zal je de functie niet echt missen. 

 

Laat even weten of dit een oplossing biedt. 

profile.country.NL.title
crush4u
Ontdekker

beste Vinc_E,

 

het veranderen van de kanalen gaf idd de gewenste oplossing. Dank je.

 

Carlo

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Goed om te horen! Geen probleem : )

profile.country.NL.title
crush4u
Ontdekker

nou, beetje te vroeg gejuigd. na 2 dagen was internet weer weg. Wel verbinding met wifi, maar geen internet. Grrrrr. :rage:. heb nu weer wat lopen pielen met wifi/router settings. als ik 5ghz uitschakel pakt tv direct het juiste ip adres.zodra ik 5ghz inscahkel verliest hij dit ip adres weer en krijgt een 169.254....... adres of zo. De meer dan 1500,- euro dure tv kan dus blijkbaar niet met 5 ghz overweg?????? seriuosly !!!!!!!..:rage:::thumbsdown: dus vanwege een tv die niet goed werkt moet ik mijn 5 ghz signaal in huis uitschakelen ?? koop je daarvoor een smart tv van boven de euro 1500,- !!! what a joke... Sony, dit valt me vies van je tegen. terug naar schoolbank....

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

De TV ontvangt vanuit de router het IP-adres, gaat dus fout in de router en niet in de TV. Het is toch ook bekend dat de signaalsterkte van het WiFi-signaal op 5GHz minder is dan de signaalsterkte van het WiFi-signaal op 2,4GHz. Is het bekent dat de huidige modems/routers eens in de zoveel tijd naar een vrij WiFi kanaal in de buurt zoeken? Als het mogelijk is kan je beter dit zoeken uitschakelen. Een andere mogelijk oplossing is de TV een vast IP-adres te geven in de router op basis van het mac-adres van de TV.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
crush4u
Ontdekker

Beste Pa3eia,

Dank je voor je bericht. Ik ben het echter niet met je eens dat de fout niet in de tv zou zitten maar in de router. Al mijn andere wifi apparaten werken prima en de tv (nu 5 Ghz uitgeschakeld) nu ook al een aantal dagen zonder voornoemde probleem. dus het ligt niet aan de router, anders had hij het huidige ip adres (via het 2,4 Ghz signaal) ook niet gezien. Hij kan blijkbaar niet met 5Ghz overweg. Ja ik weet dat het 5 Ghz signaal minder sterk is en sneller afzwakt, maar de router staat op nog geen 6 meter van de tv en maar met één 7 cm gipsblokkenbeton muurtje ertussen en verder geen barrieres. TV hangt ook vrij. Dan mag je toch verwachten dat er geen probleem ontstaat.:thinking:

gr. Carlo

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Heb je screen mirroring uitgeschakeld? Die functie staat standaard standby. En om de een of andere reden, zit het je wifi in de weg. 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben benieuwd naar de signaalsterkte van het WiFi-signaal op zowel 2,4 als op 5GHz?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!